Eu si gradina

7 Iulie 2012

La donna e mobile

Filed under: gradina, legume si fructe, pomi — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 10:11 pm

Ei, zice cantecul, dar ce, parca numai femeia e schimbatoare? Si barbatii sunt tot asa.:)

Dar de ce mi-a venit acum tocmai numele asta de articol? Pentru ca unul din gusturile mele s-a schimbat.

Pana anul trecut imi placea mult de tot zmeura.

Zmeura

Cand se cocea zmeura, ma simteam ca in rai printre tufele de zmeur cu tulpini acoperite de tepi , printre care adesea se mai putea intampla ca pe picioare sa fiu  mangaiata si de cate o tufa de urzica , bine ascunsa sub alte ramuri si frunze, pe care nu o vedeam , dar care de fiecare data ma  surprindea cu senzatia ei de furnici multe cu tepi , pe picioare (n-am gasit alta comparatie 😀 ). Dar nu conta atata vreme cat fructele mari, rosii sau mici, albe ma atrageau cu parfumul si promisiunea gustului lor dulce si aromat. E drept ca uneori imi mai ramaneau samburi de zmeura printre dinti sau ca o data (din cate imi aduc acum aminte, dar se poate sa se fi intamplat chiar de mai multe ori) am luat odata cu zmeura si o insecta al carei gust nu a fost deloc incantator (ca doar nu aveam rabdare sa spal mai intai fructele si apoi sa le mananc), dar cu toate riscurile si dezavantajele , zmeura era fructul meu preferat. Imi placea atat de mult incat ma si gandeam ca mi-ar fi placut chiar sa port numele Zmeura . E un pic mai exotic, cam colorat , dar din pasiune pentru fructul asta , l-as fi preluat ca pe o emblema asupra mea.

Tufa de zmeur

Dar anul asta zmeura, acum coapta, nu mai are acelasi gust bun. E buna ce e drept, dar…parca ii lipseste totusi ceva ca sa o intreaca pe ea, pe noua favorita, duda :).Caci anul asta am descoperit gustul uitat din copilarie al dudelor. Atat si usor crocante, parca simt zaharul cum se topeste in gura cand le savurez pe ele, mai putin parfumate decat zmeura, cu samburi mai putin tari, care nu intra in masele 🙂 , dar bu-ne.Bune de tot.

Am un dud in curte, tanar inca, in al doilea an de rodire. E cam mititel si nu a dat roade prea multe, drept care nici nu am apucat sa le fac coapte vreo poza . Le-am fotografiat numai pe cand erau mici, verzi, in stadiul de floare intai si apoi de fruct.Cand s-au innegrit, am dat fuga pe cate o ramura cu adunarea, si si-asa au mai ajuns si pe jos cateva, dupa care m-am uitat cu mare regret si jind, ca mult mi-ar mai fi placut mie sa le fi mancat. Dar poate anul viitor, daca imi vor lasa vrabiile, ca am impresia ca si ele au cules din fructele aflate mai la varf, ca eu numai la poale am cules dude, poate voi putea culege cateva intr-un vas sa le fotografiez sau macar in pom, o poza de prezentare. Dar pana la anul mai e…un an. Si cine stie cate va mai aduce cu el anul care vrem nu vrem, suntem aici sau nu suntem, el vine.

Dude

Inainte de inflorire

Da, despre schimbarea din postura de fructul preferat era vorba. Anul trecut sau pana atunci imi placea zmeura.Acum prefer duda. De data asta insa nu mi-ar placea sa iau si numele ei , e de ajuns un Duda , nu as simti vreo incantare sa ma cheme si pe mine asa .

Formarea fructului-duda

….

27 comentarii »

  1. Bine ai spus – gustul copilariei… Oare toti copiii au parte de dude? As putea crede asta, de vreme ce tu si eu am avut si nici macar nu ne cunoastem (fata in fata vreau sa spun). Cand am inceput sa amenajam curtea, in primavara, am fost la o pepiniera si am ales cativa arbori printre ei si un dud – din ala cu varful retezat si care creste cu ramurile atarnate pana la pamant. Cand l-am luat era plin de fructe coapte si toata lumea care trecea pe langa el mai lua cate o duda. Plus cativa grauri pe care i-am prins furand (sau impartind). Acum fructele s-au terminat, bineinteles. As avea ceva sa ii reprosez, totusi, dudului – negreala cu care te alegi pe maini, dinti si buze dupa ce mananci. Sau poate tocmai asta ne aminteste de copilarie? Cand patam cate un tricou iremedialib, ca nu exista Ariel si Vanish…

    Comentariu de Andreea, DingradinaluiArdei — 25 Iulie 2012 @ 3:56 pm

    • Poate de acolo mi-o fi venit si mie sa ii spun gustului dudelor asa, de la rochita (cel putin una) pe care imi amintesc ca am colorat-o de la dude :).Nu era dudul nostru, ci in curtea unei babute si noi , copiii ne suiseram pe acoperisul unei magazii sau in pom si culegeam dude vara, cand erau coapte bine.Si acum am redescoperit cat de bune sunt.Am vazut si eu la cineva dud tuns cu ramurile (era sa scriu aripile) aplecate , e foarte frumos si probabil mai usor de cules :D. Si mi-a spus cel care il avea ca vrea sa mai planteze duzi pentru ca sunt buni aparatori impotriva aerului poluat.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Iulie 2012 @ 4:14 pm

  2. Delicioase,iti lasa gura apa numai cand le privesti,eiiiiiiii draga mea mi-ai facut o poffta iamiiiiiiii,de vina sunt fotografiile tale,faci ce faci si mereu le pozezi de zici ca practic privesti direct in gradina.
    Sa le serviti sanatosi!

    Comentariu de Maria Stan — 12 Iulie 2012 @ 6:42 am

  3. Duzilor sunt foarte rare aici. Imagini frumoase … 😉

    H. z. H.

    Comentariu de Henning zu Henningsheim — 11 Iulie 2012 @ 8:57 pm

    • Nici aici nu sunt foarte multi. Dar eu am vrut dud si am cautat si am plantat dud .:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Iulie 2012 @ 10:01 pm

  4. Am mancat dude la tara si mi-au placut.. zmeura inca nu se facuse cand am fost acum 2 saptamani la tara.. sau poate nu se mai coace pentru ca este mult prea deasa.. Eu prefer zmeura! 🙂
    Seara buna!

    Comentariu de diverse — 10 Iulie 2012 @ 9:41 pm

    • Intr-adevar, cand e prea deasa, zmeura nu mai rodeste :(.Am patit si eu, se facuse o padure de frunze si nu mai facea fruct. E buna, si mie imi place , dar de anul asta mai mult parca mi-ar placea dudele :).Seara buna!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 Iulie 2012 @ 10:42 pm

  5. Credeam că sunt singura căreia îi plac dudele. 🙂 Zmeură nu am decât foarte puţină, din cauza mea, am plantat-o într-un loc greşit, unde nu o las să se înmulţească, fiindcă ar invada grădina de flori. Va trebui s-o mut, mi-e dor de siropul de zmeură din copilărie.

    Comentariu de dianaalzner — 9 Iulie 2012 @ 9:11 pm

    • Nu esti singura, dar sunt niste fructe (pe nedrept) mai rar intalnite.Si eu mi-am propus sa mut zmeura, dar probabil in toamna, pentru ca s-a intins foarte mult si mi-a acoperit deja doi trandafiri din apropiere. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 9 Iulie 2012 @ 10:59 pm

  6. stii care e singurul dezavantaj al dudelor in fata zmeurei? faptul ca dudul este foarte vulnerabil la atacul omizilor. ma paste si pe mine ideea sa-mi pun un dud in curte, dar am vazut la soacra mea ce dezastru face un dud atacat de omizi si din pacate in ultimii doi ani au cam fost invazii din astea in sudul tarii 😦
    pe de alta parte, dupa cum ai pus prima poza, ma asteptam sa spui de problema de anul asta a zmeurei: invazia de paianjeni. eu nu mai pot manca zmeura din cauza nenumaratilor paianjeni care au invadat tufele. daca pana acum m-as fi pus cu ei, acum – dupa ce am ajuns la spital in urma unei muscaturi de la unul din ei – nu mai am curaj. din cauza asta cele mai multe si mai frumoase boabe de zmeura – cele mai greu accesibile – cad nemancate.

    Comentariu de cristina — 9 Iulie 2012 @ 4:06 pm

    • Nu am avut invazie de paianjeni mai mult decat in alti ani.In plus in alti ani cand intram la zmeura imi luam pe mine pantaloni si camasa cu maneci lungi, ca sa nu ma zgarii sau urzic.Poate apara si de alte vietati :).
      Cum frunza de dud e preferata viermilor de matase, probabil ca si omizile daunatoare trag la ele, la astea nu m-am gandit inainte.Dar poate nu vor da navala in numar mare , ca sa-mi strice gustul :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 9 Iulie 2012 @ 4:38 pm

  7. Dar tot la simburi tragi 🙂
    Zmeura am, dar fructe anul asta ioc … nu stiu, ce nu i-a placut … in schimb, ma satur de mure, a avut natura grija, sa nu ma pling prea mult 🙂 Sper, sa mai gasesc zmeura in gradina parinteasca peste citeva saptamini … Imi placeee …

    Comentariu de Dani — 9 Iulie 2012 @ 1:07 pm

    • Da, de regula in fiecare an cate unor recolte, fructe sau legume, le merge bine, altora mai putin bine sau rau.Sau poate si gustul lor e influentat de cantitatea ploilor si de-aia uneori imi place mai mult zmeura si alteori mai putin :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 9 Iulie 2012 @ 4:40 pm

  8. Deocamdata la munte nu s-a copt zmeura, mai dureaza cam 2 saptamani 🙂 Zambesc, pentru ca am aceeasi problema cu zmeura ca si Cafelutza 🙂 eu ma uit la fiecare bob de zmeura in parte :))) Dude nu sunt pe aici…dar prin august se coc afinele si echilibram balanta 🙂

    Comentariu de buceginatura2000 — 8 Iulie 2012 @ 4:51 pm

    • Eu ma uit pe bloguri despre gradini din Bucuresti si vad ce a inflorit sau s-a copt acolo si stiu ce urmeaza la noi.Asa si tu, vezi la mine si stii ca se apropie vremea si la tine :D.Afin am incercat si eu sa pun in gradina, dar nu a crescut.Cred ca nu-i place zona colinara.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 9 Iulie 2012 @ 4:42 pm

      • Normal ca ma uit in gradina…gradinaresei :)) Nu este cel oare cel mai bun loc? 🙂 Afinul nu se prinde, am incercat si aici…

        Comentariu de buceginatura2000 — 9 Iulie 2012 @ 5:09 pm

  9. La trei metri de la iesirea din bloc, in copilarie, era un deal care avea si cateva tufe de zmeura, dar nu am indraznit niciodata sa imi culeg. Mancam doar de la ceilalti copii, fara a ma da in vant. Mama punea seara zmeura adusa de pe munte in galeata, iar dimineata toti viermii erau la vedere, ii arunca, apoi facea dulceata si sirop din minunile care umpleau toata casa cu miros. Dulceata era buna, exceptand samburii, dar imaginea „miscatoare” era mai puternica pentru mine.
    Despre dude iti spun doar ca saptamana trecuta am vazut pe un trotuar multe, multe boabe, am adunat cateva, apoi sotul meu a mers dincolo de gardul viu si mi-a mai adus cate incap in mana si le-am mancat cu o pofta…. Ce bine ca tu ai unul in curte!

    Comentariu de cafeauata — 8 Iulie 2012 @ 3:14 pm

    • Si noi avem chiar in centrul orasului un dud, dar nu m-am oprit niciodata sa ma agat de el, cred ca mai mult copiii ii culeg fructele. La zmeura mea nu am vazut viermi vreodata.Nici n-o sa vad 😀 .Si pana la urma toate fructele au si carnita, alba, frageda, proaspata, hranita ecologic (fara e-uri), nu o fi mai rea ca cea de la magazin :)).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 9 Iulie 2012 @ 4:45 pm

  10. sincer ,prefer zmeura…”duda”mai putin!pupicila pisici,mirela

    Comentariu de pistilica — 8 Iulie 2012 @ 12:24 pm

  11. arata…promitator 🙂

    Comentariu de convietuire — 8 Iulie 2012 @ 11:16 am

    • Dudele, da, au aratat imbietor si au si disparut de cum au prins putina culoare :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Iulie 2012 @ 12:00 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

