Eu si gradina

28 Iulie 2012

Irezistibilul mărar

Filed under: gradina, insecte, legume si fructe — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 12:39 pm

Cand eram mica, atat imi mai aduc si eu aminte ca nu imi placea cand gaseam in macare marar, patrunjel, verdeturi in general sau legume.Mai ales la ciorbe, care oricum nu imi placeau deloc, dar le mancam pentru ca asa era regula casei ca la masa de pranz sa avem ciorba , ei, daca dadeam peste rosie in ciroba , o scoteam afara din farfurie. Mai tarziu, adica mai recent, in ulltimii ani si mai ales de cand ma ocup si de gradina, mararul, patrunjelul sunt niste delicatese care imi plac  la nebunie. Intr-un an imi daduse o matusa de-a mea o reteta adusa din America  de salata de patrunjel cu rosii tocate marunt. Am vazut acum si pe la noi prin unele restaurante, importat probabil , dar foarte sanatoasa si buna salata asta. Ei, asa si cu mararul. E buun, bun de tot in orice fel de salata, mancare , dar pacat ca are perioada scurta in care poate fi cules, ca odata cu caldura face flori, seminte si se usuca.

Insa nu numai eu se pare ca am fost convinsa de gustul si parfumul mararului, ci si alte vietati mici, mici din gradina :

O libelula la marar
Plosnite vargate
Ametitor parfum de mărar
Burtica plosnitei vargate portocalii

Fapturile care apar in pozele mele sunt numai modele intalnite intamplator in gradina si nu au fost deranjate niciodata, nici lezate in vreun fel viata sau integritatea lor corporala de catre mine, autoarea fotografiilor. 🙂

9 comentarii »

  1. Faine poze. Nici mie nu-mi placea mararul 🙂
    Nu stiu la marar dar la patrunjel merge sa-l tai si pe urma da la loc alte frunze. O sa incerc si la marar.

    Comentariu de amintirivizuale — 30 Iulie 2012 @ 2:44 am

    • La marar nu cred ca merge metoda cu tunsul frunzelor, tot se usuca pana la urma, dar cred ca mai e o varianta sa fie insamantat in perioade diferite de timp, astfell incat sa creasca si sa inverzeasca pe rand.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 30 Iulie 2012 @ 10:57 pm

  2. faine pozele, si povestirea despre ciorbele din copilarie… 🙂 La mine si cu carnea din ciorbe era o problema nu numai cu legumele…

    Comentariu de dordefemeie — 29 Iulie 2012 @ 1:08 pm

    • Da, ca toti copiii care tin carnea in gurita , fara sa o inghita :)) .Dar acum tema era mararul :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 30 Iulie 2012 @ 10:55 pm

  3. Inceputul, incursiune in amintirile copilariei, imi este bine cunoscut. La fel procedam si eu, era o povara cu ciorbele 🙂 Vad ca tu prin gradina ta nu te plictisesti niciodata 🙂 Fain! Asa sa fie mereu! 🙂

    Comentariu de buceginatura2000 — 29 Iulie 2012 @ 8:51 am

    • Asa este , nu e anotimp in care gradina sa poata fi ignorata. Tot timpul apare cate ceva de facut :D.Parca stiu ca tie nici acum nu-ti place…ciorba :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 30 Iulie 2012 @ 10:54 pm

  4. frumoase si reusite poze!daca s-ar putea mai dese!macar pina o tine vara!pupici,mirela

    Comentariu de pistilica — 28 Iulie 2012 @ 10:18 pm

    • Poze nu e greu de facut, aproape zilnic mai gasesc cate ceva de fotografiat, mai greu e sa imi fac timp si spor pentru a le posta pe blog :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Iulie 2012 @ 10:57 pm

      • sincer eu ma abia astept vesti despre gradina si „odraslele”casei…sa zic asa!pupici…mirela

        Comentariu de pistilica — 29 Iulie 2012 @ 7:12 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

