Eu si gradina

6 August 2012

Vara , cald, soare

Filed under: insecte, mediu, orasul, Viața grădinii, vremea — Etichete:, , , , , — Mihaela C.P. @ 6:15 pm

Ce frumoasa este viata, cand afara este vara!

Cam asta ar fi deviza mea. Eu sunt o iubitoare a verii, a caldurii , cand poti sa umbli in fiecare zi imbracat lejer, intr-un tricou sau camasuta subtire, pe care le poti , ba e chiar musai sa le schimbi de cateva ori pe zi.Cand te trezesti dimineata si   inainte de a pleca de acasa faci un dus rece , racoritor .Cand mananci te miri ce peste zi, dar neaparat si o inghetata sau …ah, ce vremuri erau alea cand beam granita! S-o fi mai gasind acum granita? Adica un fel de suc de fructe, care desigur ca nu putea fi tocmai de fructe, ci de coloranti si aromanti , plin cu gheata taiata in cuburi si aschii multe, de iti ingheta gura cu totul atunci cand o beai si de baut se servea musai cu paiul. Imi placea mult granita, mai ales cea de grepfruit , dar asta pe vremea cand eram studenta , in anii imediat urmatori evenimentului care ne-a schimbat traiectoria vietii,  petrecut in 1989.

In vara anului asta chiar am simtit vara.Fata de ultimii ani, cand vara venea tarziu, anul trecut de exemplu caldura a venit pe la jumatatea lunii iulie si a stat cam o luna, ca apoi a venit toamna, chiar daca a fost ea calda, a fost caldura ca de toamna.Si cam la fel fusese si cu inca un an in urma si cam in ultimii ani tot asa.Si imi aminteam cu jind de verile din jurul anului 2000 , cand chiar incepusem sa cred ca temperatura globala ar fi crescut si ca la noi, asa cum se zvonea prin presa , ar fi putut sa se modifice anotimpurile, astfel incat iarna sa ramana numai o toamna lunga si nu foarte rece,  asa cum se intampla la vecinii nostri aflati cu cateva sute de kilometrii mai la sud, grecii sau cipriotii. Dar mi-a trecut repede bucuria si speranta ca s-ar putea asta intampla si la noi, cand au revenit in forta cateva ierni lungi si incarcate de zapada.

Pana in vara asta, cand m-am bucurat iar de caldura si zile insorite toata, toata vara.Prea putine au fost cu ploi ,iar de  frig nu prea imi aduc aminte pe timp de vara.

Azi insa cred ca a fost, inca mai este, cea mai calda zi din an. Am vazut eu la servici ca apareau oameni care spuneau ca la noi este atat de bine inauntru si ca afara e teribil de cald, dar mi-am spus ca asa se intampla mereu la noi, oamenilor le place sa se vaite si de cald, cand e cald si de frig , cand e frig. Eu de cald nu o sa ma vait niciodata. Cred. Cel putin nu pe la noi, la poalele muntelui, unde nu va fi niciodata o caldura molesitoare, ca in capitala. Acolo o fi mai traind acum cineva? Da, cred ca da, noroc cu  aerul  conditionat .

Azi dupa amiaza, am iesit pe la vreo cinci din casa sa mai admir gradina, pe Țili, pasarile, sa vorbesc cu cateii nostri .Insa am simtit aproape instantaneu pe spate cum izvorau rauri de apa din mine, ceea ce m-a facut sa zic ca da, astazi e teribil de cald. Dar e si bine. Vreme de scaldat in mare , mare limpede, curata, albastra, calma… asa e Mediterana. Aparent curata , ca e destul de poluata, asa ca mai bine stau acasa. 🙂 Plus ca acolo poate oricand sa izbucneasca vulcani , sa spulbere tarm uri intregi, pe altele sa le inunde de apa, stau acasa.

Pe inserat, aseara , diverse familii ieseau la plimbare, la aer curat,  pe sub desisul racoros al frunzelor  :

Duminica seara, pe racoare

Familie numeroasa, si se pare ca nu se vor opri aici , ci vor mai urma:

Cu mic, cu mare

E plina tufa de hibiscus de gandaceala rosie, parca sub numele de  gandacii domnului ii stiam eu . La racorirea catorva am mai contribuit si eu dupa fotografie cand le-am dat apa multa sa bea. Nu stiu daca sunt foarte daunatori, sper sa nu se apuce sa imi manance gradina !

10 comentarii »

  1. Am mai aprecia oare caldura verii daca nu ar fi toamna si iarna cu frigul lor?

    Comentariu de Andreea, DingradinaluiArdei — 12 August 2012 @ 8:54 pm

  2. Noi inca mai supravietuim, 😀 ,si asta nu datorita aerului conditionat ci a faptului ca am fugit o perioada din capitala.
    Este groaznic de cald si la casa,dar la bloc este si mai rau.Iubesc foarte mult vara,dar urasc deopotriva caldura insuportabila,nu ma impac nici cu ea si nici cu soarele 😀 ,daca de la caldura ma simt foarte rau,de soare nici nu iti mai spun,nu pot sta deloc afara dupa ora 11, ca gata fac insolatie.
    Offffffff si sunt nevoita sa ma trezesc cu noaptea in cap sa pot face urgentele prin gradinuta mea.
    Cat imi doresc si eu sa mai vina asa un norisor si sa aduca cu el alti catva sute,sa mai acopere soarele asta arzator,sa scada mercurul din termometre si sa ma pot bucura si eu de ce a mai ramas din acesta vara 😀
    Esti o fericita ca locuiesti la munte,daca stai o saptamana la mine la Bucuresti la bloc,nu ai sa iti mai doresti asa o vara calduroasa 😀 !

    Comentariu de Maria Stan — 8 August 2012 @ 10:26 pm

    • Maria, dorinta ti s-a implinit destul de repede, nu?Acum avem cu totii si nori si racoare si ploaie.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 August 2012 @ 4:16 pm

  3. Ai dreptate, oamenii se vaita, cand este cald, de ce este asa cald. Iar cand este frig de ce nu mai vine vara. Mi-a placut intrebarea aceea cu traitul in Capitala :)) Cred ca erau prin parcuri, fugiti cu totii de acasa. Dar, si mie imi place caldura si niciodata nu m-am vaitat. Sa fie cald 🙂 Orasul tau are si el destula verdeata, este bine… Esti tare amuzanta pe final de postare :)))

    Comentariu de buceginatura2000 — 8 August 2012 @ 8:43 am

    • Orasul ca orasul, verdeata este insa de jur imprejur pe dealurile impadurite care ne inconjoara.
      Ce puteau sa faca prin parcuri oamenii pe caldura care a fost (deja vorbim despre ea la trecut)?Cand ieseam dintr-o cladire se simtea cum te izbeste caldura, de parca intram la cuptor :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 August 2012 @ 4:15 pm

  4. Da, e vaca domnului, asa le spune gandaceilor rosii. Nu fac niciun rau.
    Ca de obicei, ai poze absolut superbe. 🙂

    Comentariu de dianaalzner — 7 August 2012 @ 4:37 pm

  5. da asa e „caldura mare”cum ar zice uni!e foarte cald si in vestul tari…peste tot cred!mirela

    Comentariu de pistilica — 6 August 2012 @ 7:46 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

