Eu si gradina

15 August 2012

Zi de sarbatoare (legala)

Filed under: animalute, gradina, mediu, Viața grădinii, vremea — Etichete:, , , , , — Mihaela C.P. @ 9:40 pm

N-am avut niciun plan pentru cum sa-mi petrec ziua de astazi, zi libera .Nu a fost nici sambata, nici duminica, ci 15 august, in mijlocul saptamanii o zi declarata sarbatoare legala. De obicei in zilele libere de la sfarsit de saptamana nici nu trebuie sa imi fac vreun plan, pentru ca e lucru stiut, sambata e zi de de toate, daca s-ar putea.Imi fac atatea planuri pentru zilele de sambata: sa spal, sa calc, sa fac diverse prin gradina , in functie de anotimp. De regula nu reusesc sa fac nici jumatate din lucrurile pe care mi le propun, dar oricum, sambata e zi plina. Apoi duminica sunt programate activitati mai lejere , cum ar fi cumparaturile, pentru care nu reusesc sa imi fac timp in cursul saptamanii, pentru ca zilele sunt foarte scurte si eu nu sunt un bun manager al timpului liber care imi apartine.

Azi fiind sarbatoare mare, n-am programat nicio activitate muncitoreasca. De iesit in oras nu am avut niciun chef, asa ca inainte de pranz cu putin, am vazut soare printre nori afara si mi-am propus sa ies in curte, sa ma relaxez.Mi-am luat o carte si m-am asezat la umbra visinului  (despre care v-am mai vorbit), cu gand sa stau , sa citesc. Dar nu dupa mult timp am inghetat. Mi-era atat de frig incat mi-am luat cartea si m-am dus in casa, m-am bagat sub plapuma, sa ma incalzesc putin.

Mai tarziu, iar.Am repetat figura cu cartea , umbra visinului, dar asezata partial si in soare. Norii de pe cer dupa pranz se mai raspandisera, asa incat s-a mai imblanzit vremea, s-a incalzit frumos si am putut chiar sa stau si la soare, prima data anul asta in care am facut un pic de plaja in mod voit. De mult timp nu mai statusem la soare, nu imi mai place, nu mai am stare sa ma asez intr-un loc si sa stau  ca pestele pe plita  intinsa, astaptand sa ma colorez . Azi, insa, nu stiu prin ce minune, poate si de la frigul pe care il simtisem cu putin timp inainte, am reusit sa prind un pic de culoare , partial -pe maini, pe fata, pe picioare- cate o dunga roza pe fiecare , atat cat mi-a permis rochia de bumbac pe care o purtam , sa ma expun la soare.

Cat am stat afara, in curte, m-am simtit ca in vacanta. Cam scurta, e drept, dar am reusit sa ma relaxez, ba am citit, ba am urmarit in pom grupurile de vrabii cum comunicau intre ele si am incercat sa ghicesc ce se intampla. La inceput mi s-a parut ca ar fi vorba de un cuplu de vrabii, pe care ii vedeam ca se ciugulesc pe cioc si am crezut ca ar putea fi doi pupaciosi. Dar apoi am vazut ca una din vrabiute , aparent de aceeasi marime cu celelalte, se scutura din cand in cand, stand pe o creanga si alta venea, isi apropiau ciocurile si …parea ca ar face schimb de ceva; poate seminte, graunte (luate din tava gainilor mele, de unde altundeva 🙂 ). Aceeasi vrabiuta se mai scutura si mai venea inca o data, o alta, diferita de cea dinainte si la fel faceau schimbul cioc in cioc, astfel incat am dedus ca vrabiuta care se scutura poate sa fi fost pui, sa nu fi avut un echilibru foarte bun si alte vrabii din grup veneau sa o hraneasca. Nu am avut aparatul de fotografiat la mine si mi-a parut rau, ca am pierdut atat figurile dintre vrabiute, cat si un zbor jucaus al unui grup de doi fluturi care probabil se curtau . Facusem eu cateva poze inainte, atunci cand am stat si am si inghetat un pic, insa asa se intampla, cand am aparatul cu mine, nu am mare lucru de fotografiat, cand apare insa ceva frumos fie nu am aparatul la mine, fie mi se termina bateriile.

Au mai luat parte la inactiune alaturi de mine :

-Țili, langa vrejul de fasole la galeata …

Un Țili la galeata

-Pepito, somnorosul pe unde apuca…

Pepito

– Ricky -under cover (sub acoperire) …ăăă, pardon, under the table (sub masa)…

Ricky -under cover

– si iarba verde de acasa …

Iarba verde

Stralucea atat de frumos in soare, incat am zis sa incerc sa o pastrez in amintire pentru la iarna cand nu vom mai avea nici soare, nici iarba verde , frumoasa, stralucitoare .

13 comentarii »

  1. Si eu ma bucur de fiecare recolta, drept pentru care SINCER te felicit si nu lua in seama rautatile altora.Se zice ca vulpea care nu ajunge la slanina…pute.Cu respect si sincer iti doresc spor in gradina si recolte bogate!

    Comentariu de ADRIAN MAGH — 8 Noiembrie 2017 @ 12:40 pm

  2. Ma bucur pentru tine, ca te-ai relaxat, odihnit si bucurat de „familie” si soare. Cand te gandesti ca urmatoarea „sarbatoare legala” e pe 1 decembrie… De soare m-am bucurat si eu prin geamul de la birou…

    Comentariu de Andreea, DingradinaluiArdei — 29 August 2012 @ 3:18 pm

    • De fapt am inteles ca urmatoarea sarbatoare legala va fi pe 30 noiembrie, de Sfantul Andrei.
      Pacat ca atunci vor fi sanse slabe sa mai stam la soare, direct sau prin geamul de la birou :):

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 August 2012 @ 10:28 pm

  3. Cu atatea suflete prin ograda trebuie ca esti un om fericit! Pepito este febletea mea, dar i-as rasfata si pe Tili si pe Ricky, fara nici o deosebire.
    Zile frumoase, tuturor locuitorilor din acel rai!

    Comentariu de cafeauata — 19 August 2012 @ 12:20 pm

    • Fara animalute, intr-adevar gradina nu ar fi la fel de vesela sau animata. Chiar daca uneori ma mai supar pe ei, cateii, matza sau pasarile sunt sufletul casei sau al gradinii si parte din bucuria sau frumusetea ei. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 August 2012 @ 5:55 pm

  4. Pisica la galeata … Super poza !!! 🙂

    Comentariu de Henning zu Henningsheim — 16 August 2012 @ 6:08 pm

  5. Simpatice animalutele!sa va bucurati de ele sanatosi toți ai casei!mirela

    Comentariu de Mirela — 16 August 2012 @ 5:16 pm

    • Multumi de urare, Mirela. Si tie si celor dragi, de asemenea va doresc numai bine! 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 August 2012 @ 10:57 pm

  6. cea mai haioasa poza e cea cu pisicu’

    Comentariu de amintirivizuale — 16 August 2012 @ 9:35 am

    • Celelalte sunt doar statice, nu haioase :).Relaxare, lene…ca in zi de sarbatoare .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 August 2012 @ 10:57 pm

  7. Eu am petrecut prin munca 🙂 Era sa nu-l observ pe Țili in galeata! 🙂
    Seara buna!

    Comentariu de diverse — 15 August 2012 @ 11:04 pm

    • Se furiseaza Șili smechereste pe unde nici nu ma gandesc :).Seara buna si tie!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 August 2012 @ 10:56 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

