Eu si gradina

19 August 2012

Rosiile in 2012

Filed under: gradina, legume si fructe, produse bio, rosii, tomate — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 5:39 pm

Anul asta (nu doar vara asta, ci anul asta) am mancat pentru prima data rosii in 22 iulie. Si asta pentru ca atunci au inceput sa mi se coaca din rosiile din gradina , ca altfel, eu rosii din piata nu mai mananc .

A fost destul de devreme, fata de alti ani, cand luna august era reperul meu pentru coacerea rosiilor din gradina.

De atunci nu am mancat zilnic, ca in alte veri rosii, dar si cand am mancat, a fost pe  alese, dintre rosiile cele mai bine coapte si mai durdulii.

Am cules si de doua ori, adica in doua saptamani consecutive, cate doua cosuri de rosii pentru suc. Nu mai culeg mai mult de doua cosuri odata, desi as avea de unde, pentru ca mai multa cantitate pentru suc, inseamna mai mult timp, mai multa munca  si pentru storsul rosiilor, dar si pentru fiertul sucului, si in alti ani se facea noapte si sucul nostru de rosii inca era pe foc, in curs de a fi preparat si am vrut sa evit sa se mai intample asa.

Astfel ca de anul asta am zis: doua cosuri odata si e suficient. In plus in felul asta dau timp rosiilor sa se coaca bine- bine, asa incat de multe ori le culeg  si cate putin crapate , iar asta pentru mine e o bucurie si semn ca sunt foarte bine coapte. Si cu atat mai gustoase.

Rosie coapta

–  Unele rosii s-au copt cate un ciorchine odata :

Ciorchine de rosii coapte
Rosii in solar

Fire de tomate pline de rod

– Rosiile culese:

Rosii culese

Unele arata atat de bine, ar putea fi date si la export :).

Si galbene, si rosii

– Dintre cele mai frumoase rosii, pana acum , unele dintre cele mai mari s-au apropiat de greutatea de 5-600 de grame fiecare. Dar mai am rosii mari, asa ca este  posibil ca recordul de anul asta sa fie altul decat ce se vede mai jos. In plus, rosiile mele nu sunt hranite cu nimic altceva decat soare , caldura si apa .

Cele mai mari, pana acum
Suc de rosii

– Imi place sa cultiv rosii, inca de la inceputul fiecarui an calendaristic mie imi sta gandul la cum sa fac rasaduri, din ce soiuri , astfel incat sa am in gradina rosii foarte bune si pentru suc, si pentru consum la diverse mancaruri. Si anul trecut am mai postat poze cu rosii pe blog si de atunci au mai poposit in cautari diverse persoane care doreau informatii cu privire la cultivarea rosiilor.

Eu nu stropesc rosiile deloc, nici cand sunt mici, nici cand au floare, nici cand au rod si multi cauta pe internet informatii cu privire la stropirea sau tratarea in diverse stadii a tomatelor, fie pentru a se coace mai repede, fie din alte motive . Sfatul meu ar fi pentru toti sa incerce sa evite orice tratamente chimice, care nu cred ca fac altceva decat sa contribuie la vanzarea produselor chimice , care in cele din urma ajung prin rosii in hrana noastra si in organismul nostru si ma indoiesc ca asta ar fi bine. Din experienta mea, rosiile in solar cresc si se coc si pot fi culese pentru consum propriu cel mai bine la jumatatea verii dupa ce se implineste termenul de circa 80 de zile sau dupa cum are fiecare soi in parte un termen de dezvoltare normala , si fara a fi stropite .

Aici , in pozele de mai sus sunt numai rosiile din solar, dar am avut cateva randuri de rosii si direct afara, in curte, care de asemenea nu au fost stropite si datorita verii secetoase au trecut cu bine pana acum, sanatoase ,  prin toate fazele de crestere ale plantei.

36 comentarii »

  1. Imi lasa gura apa cand ma uit la sucul de rosii, parca simt mirosul lui cand este cald .. Noi l-am terminat pe al nostru si parca nu-mi vine sa mai cumpar din comert. Iar de rosii , ca si tine , ne abtinem pana la prima noastra recolta:)

    Comentariu de MirelUna — 6 Iunie 2013 @ 4:21 pm

  2. aveti o sera foarte frumoasa! si la mine s-au facut foarte multe anul acesta.

    Comentariu de Alina — 29 Octombrie 2012 @ 12:03 am

    • Si noi am avut rosii pe saturate, chiar si ieri , pe 28 octombrie am mai strans doua cosuri pline si mi se pare uimitor ca am avut pana atat de tarziu. Si gogonele am strans cred ca intre 50 si 70 kg .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Octombrie 2012 @ 7:30 pm

  3. frumoase rosii! superbe!

    Comentariu de aurelia — 3 Septembrie 2012 @ 9:32 am

    • Si mie imi plac, nu ma mai satur privindu-le si fotografiindu-le :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Septembrie 2012 @ 11:06 pm

  4. Consuma cat mai multe.
    Sunt excelente pentru echilibrul acido-bazic al organismului, si implicit, pentru o sanatate perfecta!
    Pentru sange, ce sa mai spun.

    Madi si Onu

    Comentariu de World of Solitaire — 1 Septembrie 2012 @ 6:52 pm

    • Imi plac si incerc sa mananc atunci cand am din gradina mea.Mai ales ca imi sunt si dragi si crescute cu drag :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 1 Septembrie 2012 @ 10:59 pm

  5. Cu atata elixir de viata
    Cred ca arati, cum nu se poate!
    Nu spune nu
    Nu-ţi dau dreptate
    În raiul ce ni l-ai pozat! 🙂
    Madi şi Onu

    Comentariu de World of Solitaire — 31 August 2012 @ 8:14 am

    • Un comentariu frumos, in versuri :).
      Eu as zice ca am aratat ca se poate , daca vrei :).Numai bine , Madi si Onu!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 31 August 2012 @ 10:22 pm

      • Că omul sfinţeşte locul,şi-i imprimă propria frumuseţe. Ştii, m-am gândit că probabil aşa arăta Paradisul
        Şi m-am bucurat nespus!
        Toate cele bune, Mihaela! 🙂

        Madi şi Onu

        Comentariu de World of Solitaire — 31 August 2012 @ 11:23 pm

  6. Superbe rosii! Sunt convinsa ca sunt gustoase la cum arata. Interesant ca nu le-ai stropit cu nimic si sunt atat de sanatoase. Spor la conservat.

    Comentariu de Aurelia — 29 August 2012 @ 9:55 am

    • Sunt gustoase, desigur. Multumesc pentru urare, spor si tie la conserve! 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 August 2012 @ 4:11 pm

  7. intamplator pe la tine, adica tot de la rosii mi se trage… treaba asta cu mai multe soiuri pe aceeasi parcela duce la polenizarea incrucisata, asa ca s-ar putea sa ai surprize la descrierea soiurilor si corespondenta cu soiurile pure. Nu zic ca e rau, e o experienta, iar daca iti place, de ce nu… ti-s-a intamplat sa te miri de cum aratau unele sau altele?

    Comentariu de Stefan — 24 August 2012 @ 10:18 pm

    • Da, m-am trezit intr-un an cu un soi nou de rosii-rosii mici in forma de para.Pana atunci avusesem rosiute galbene in forma de para si rosii obisnuite si din senin a mai aparut ceva nou, ce mi-a adus chiar bucurie :).De atunci am pastrat ambele soiuri si nu am pierdut niciunul, poate pe ici -colo sa mai apara cate-o rosie cu aspect diferit , una pe un fir, nu toate.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 August 2012 @ 10:53 pm

  8. Ai zice ca-s flori rosii. Cred ca-s f delicioase cu gustul acele dedemult.

    Comentariu de Samsara — 24 August 2012 @ 7:58 pm

  9. Aoleu!!!! Vrei sa ne omori cu zile???? Ce e cornul asta al abundentei la tine acolo? Dumnezeule mare, asa rosii frumoase si sanatoase n-am mai vazut! M-ai dat gata!

    Comentariu de Iulia — 24 August 2012 @ 1:22 pm

  10. Sti ce nu am vazut eu in post la tine, Rosiile San Marzano,am cautat foto cu ele pe net,asa cum arata nu seamana deloc cu cele primite acum de la vecina,ci mai degraba cu rosiile ce provin din semintele de la o alta vecina,tot soiul tata vaci , pe acestea, eu le am deja in gradina, astept sa se coaca si aduc foarte bine cu soiul San Marzano,numai ca soiul acesta al meu este roamnesc il cultiva si mama dansei si bunica dansei.Ceea ce nu pot spune cu siguranta este vechimea primului soi pe care il am de la vecina si pe care l-ai vazut si comentat in post,acelea sunt putin plate si tot fara miez sunt.A si inca un lucru ce am mai observat acum intre cele doua soiuri pe care le am difera marimea,primul este mai mic ,celalant are o crestere mult mai mare a fructului.Abia astept sa se coaca bine,bine sa ii iau samanta.

    Comentariu de Maria Stan — 23 August 2012 @ 2:20 pm

    • Din soiul de rosii San Marzano nu am pus inca poze, urmeaza. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 23 August 2012 @ 3:37 pm

  11. Fabuloasă recoltă! 🙂

    Comentariu de dianaalzner — 22 August 2012 @ 12:38 pm

    • Dar nu e fabulatie :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 22 August 2012 @ 9:04 pm

  12. ce de rosii!sa le papati sanatosi …chiar si suc la iarna!mirela

    Comentariu de pistilica — 20 August 2012 @ 5:12 pm

    • Merci Mirela, sunt bune -bune si deocamdata ne desfatam cu gustul lor :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 August 2012 @ 9:16 pm

  13. Foarte frumoase recolte.Nici eu nu stropesc rosiile cu nimic si nu am avut probleme pana acum vreo saptamana,cand au aparut niste viermi verzi care intra in ele si le mananca.Dar nu fac altceva decat sa le adun pe cele afectate,sa le arunc in gramada de gunoi pe care o ard,si atat.

    Comentariu de Victoria — 20 August 2012 @ 2:24 pm

    • Viermi verzi? Nu am vazut pana acum, sper sa nici nu ii vad vreodata :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 August 2012 @ 9:16 pm

      • Da,ca un fel de omizi,dar fara par. 😦 Bleah. Nici eu nu am mai avut.Am pus poza pe blogul meu

        Comentariu de Victoria — 22 August 2012 @ 9:46 pm

  14. Doamne, mănânc roșiile ca pe mere, dar numai după ce le curăț de pieliță (câteva secunde în apă clolcotită și totul se desface f. repede!). Anul acesta , însă nu s-au găsit în Brașov decât roșii cărora li s-a …grăbit coacerea, (în interior necoapte, spre stadiul de…gogonea!), fără niciun gust, soiul ascuțit, cărnoase, dar necoapte, f. tari . Am căutat acel soi rotund, semiplat (cum se spune în Brașov, ,,roșiile de Giurgiu), dar au fost f. rare și acelea necoapte. De ce Doamne, nu le-or lăsa să se coacă mai ca lumea? Un horticultor spunea că datorită atâtor încrușări, teste… s-a ajuns la un soi care se înroșește rapid ( atenție, se-roșește rapid, neavând nicio legătură cu efectul de coacere!), permițându-le cultivatorilor să le vândă rapid, pentru a face mai repede rost de bani (achitarea datoriilor, lucrări agricole…etc…)

    Comentariu de NICOLETTE ORGHIDAN — 20 August 2012 @ 1:40 pm

    • Stiu ca in apa oparita se curata coaja usor.Mie imi plac cu tot cu coaja, curatate numai in supa sau in mancaruri .
      De asta spuneam si eu ca recomdarile mele sunt pentru cei care cultiva rosii pentru consum propriu.Cei care comercializeaza, fac orice pentru o recolta mai mare si mai rapida, cu gandul la bani si nu la roade sanatoase. Din pacate foarte putini de la noi comercializeaza legume bio, cultivate curat.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 August 2012 @ 9:21 pm

  15. De fiecare data cand aud, sau citesc despre gradini Bio ,am asa o mare bucurie in suflet,stiu ca uneori nu este chiar asa usor sa ingrijesti o gradina Eco ,si sa nu apara diverse boli sau daunatori,dar cu pasiune si grija poti avea legume frumoase si sanatoase direct din gradina ta.Ca de exemplu la tine,nu ai facut decat sa le arati putina dragoste,pasiune si grija,iar ele te-au rasplatit din plin,arata superb toate acolo in gradina ta,le privesc si am impresia ca le vad pe cele din galantarele din piata,frumos ferchezuite,lucioase si imbietoare,numai ca acelea sunt pline de chimicale si stimulente,pe cand ale tale sunt sanatoase asa cum sunt ele mai mari ,mai mici ,sunt de la mama natura ,
    si poti sa te declari o fericita pentru ca poti manca impreuna cu familia ta legume 100% Bio.

    Iar sucul tau de rosii arata grozav de bine,mie imi place foarte mult sucul de rosii,de fapt sunt si singura din familie din pacate care il consuma,asa ca pe langa cele pe care le fac pentru conservele de iarna,imi fac si cateva sticlute de suc natural galben si rosu,pe care il servesc chiar si iarna cu cubulete de gheata.
    Spor la conservat in continuare , si sa serviti cu placere preparatele din legumele voastre Bio!

    Comentariu de Maria Stan — 20 August 2012 @ 10:08 am

    • Imi sunt atat de dragi cand le vad frumoase si coapte! 🙂 Pana la urma e rezultatul ingrijirii lor de la samanta mica si pipernicita pe care in iarna o plantam in jardiniera, pana la planta frumoasa, mai inalta acum decat mine si incarcata cu roade frumoase si gustoase. O primavara si o vara care au mai traversat inca un an de viata, incununat cu rezultat delicios :).Merci de urari, numai bine si tie!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 August 2012 @ 9:30 pm

  16. Gata bulionul poate sa vina iarna-)
    . O saptamina faina.

    Comentariu de pisicaru — 20 August 2012 @ 12:14 am

    • Din pacate ea, iarna, vine oricum. Eu i-as cere sa mai stea pe unde o fi, sa nu mai vina ca mie nu-mi place de ea.Saptamana buna, de asemenea!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 August 2012 @ 9:31 pm

  17. Pentru noi aceasta vara a fost mai saraca in rosii. Ne-am fentat o data cu rosii „de gradina” cumparate din piata la pret mai mult decat nesimtit si ne-a pierit cheful. In concediu am dat o raita prin Moldova, acolo am facut anul trecut cea mai grozava cura de tomate, dar anul acesta le-a secat fantana, nu a plouat, deci nu au fost rosii. Am ramas cu pofta, iar vazand ce ai tu in gradina, salivez!
    P.S. Ti-am trimis un mail!

    Comentariu de cafeauata — 19 August 2012 @ 11:49 pm

    • Cum timpul rosiilor coapte e in toi acum, mai aveti vreme sa mai prindeti oferte bune si la gust dar si la pret. Pentru mine luna august e luna de varf a rosiilor coapte .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 August 2012 @ 9:35 pm

  18. Bogata si aspectuaoasa recolta! Am mancat anul acesta parca mai multe rosii ca oricand! 🙂

    Comentariu de diverse — 19 August 2012 @ 7:22 pm

  19. imi plac la nebunie rosiile ….mai ales vara, as manca numai rosii cu branza nesarata de vaca….
    cele galbene au un gust aparte….

    Comentariu de convietuire — 19 August 2012 @ 5:49 pm

    • Mie imi plac cu tot cu branza in salata. Mai nou cu branza feta, care este mai densa , grasa, sfaramicioasa sau taiata cubulete .Si cele galbene imi plac mult de tot :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 August 2012 @ 6:01 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

