Eu si gradina

14 Septembrie 2012

Piersici

Filed under: legume si fructe, Pasari, pomi, produse bio, Viața grădinii — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 10:35 pm

La inceputul verii  nici nu i-am dat prea multa atentie. Ca dovada, faptul ca nu am gasit nicio poza cu el, in afara uneia facute din spatele ferestrei, intr-o zi, se pare ca ploioasa , si asta datorita faptului ca zarisem in timp ce ma uitam pe geam o gaita pe creanga lui , cum statea si ciugulea dintr-un ciot de paine :Gaita cu gheara pe paine

Nici pasarea nu am reusit sa o prind in poza bine, si nici pe el nu l-am fotografiat prea grozav. Mi-e si rusine sa postez o astfel de imagine, dar e singura in care am remarcat si fotografiat crengile pline de fructe, aflate abia  in stadiul de proiect :Poza neclara cu piersicute verzi

De fapt nici prea mare incredere ca le voi vedea si coapte nu am avut . S-au mai legat fructe si in alti ani si au venit furtunile  de vara care au scuturat crengile lui in toate directiile pana au cazut fructele toate, pana la ultima. Asa ca mi-am zis: or fi ele multe, verzi, dar cu atat ramanem si nu am motive sa le fotografiez, ca sa ma plang apoi -cui? ca doar cu atat ne-am ales . Cu o poza a multor gâgâlici pe ramurile piersicului .Si nu i-am facut alte poze la inceputul verii.

Numai prin august l-am remarcat. Mi-am zis: ia te uita, a trecut perioada vijeliilor (nu mai zic ca fara un strop de ploaie de Sfantul Ilie, cand in alti ani ne traznea si ne dușuiau bine reprize scurte si vijelioase ale ploilor de vara) si piersicul meu a ramas incarcat . Si e chiar plin de fructe , si nici nu se arata bolnav, cum in alti ani dadea ceva semne ca frunzele nu s-ar simti prea bine.

Inceput de august-piersic

De atunci am tot avut un ochi pe el si l-am urmarit cu drag cum se facea tot mai frumos , mai colorat si mai demn de admirat  si fotografiat. Aici, mai jos, este intr-o seara , cu ramurile si fructele spalate si improspatate parca de ploaie :

Piersic Spalat de ploaie

Dar si in zilele cu soare , mie la fel de frumoase si de stralucitoare mi se pareau.Au fost bune (au fost, pentru ca la data la care scriu, deja s-au terminat) , dar parca mie mai mult mi-au placut sa le privesc si inca cu mult drag :

Ramuri cu piersici coapte

Ramurile incarcate le-am sustinut cu proptele, ca sa nu se rupa de greutatea fructelor.Dar curios lucru, la nu mai mult de vreo doi metri de el, a mai crescut cu el deodata inca un piersic. Face acelasi fel de fructe , numai ca in timp ce asta fotografiat si prezentat aici se umple de flori si fructe, vecinul si seamanul lui abia daca face cateva . L-as si taia, dar ma tem ca nu cumva sa aiba vreun rol in polenizarea florilor celui harnic si mai tare sa stric decat sa eliberez locul ocupat de cel mai putin harnic  , puturos de-a binelea .

Piersici

Rosii si coapte , frumoasele mele :

La concurenta :fructe cu frunze

Cand au inceput sa se coaca, s-au inrosit si inmuiat toate deodata. Am mai cules noi numai pentru consum cateva , dar ele , nerabdatoare, se aruncau pe jos . Si atunci a trebuit sa gasim o solutie …

Piersici feliate

In blender sucul nu se face numai din piersici singure. Am incercat si nu se invartea cutitul cum trebuia si mi-a fost frica sa nu ard aparatul. Dar cum le-am pus putina apa minerala ,  sucul proaspat imediat s-a facut . Si imediat a si disparut (fireste) .

Nectar de piersici
pahar cu suc de piersici

Acum piersicile cele rosii, mari s-au terminat. Atunci cand s-au copt, nu au rezistat prea mult si parca s-ar fi cerut culese toate deodata , de-aia am si facut din ele suc , ca incepusera sa cada din pom si era pacat sa le gasim pe jos.

Dar inca mai avem acum piersicute de la un piersic cu coacere mai tomnatica, cu fructe mai mici, mai putin zemoase, galben-verzui, dar bune.

Piersici galbene mici

Asa ca inca nu am ajuns sa ducem dorul gustului de piersica , ne mai alinam cu micutele de mai sus :).

Niciunul din piersicii din gradina noastra nu a fost plantat ca pom adus si ingropat si muncit la el, sapat. Au crescut singuri din samburii aruncati de la piersici aduse din piata , ori , in cazul celui din urma cu piersicute mici , a rasarit din piersicile cazute peste gard de la vecini, care aveau un pom asemanator.

Buni pomi piersicii astia ! Daca as avea o livada , un loc mai mare pentru ea, as mai arunca cativa samburi ca merita sa cresti in curte asa ceva .

26 comentarii »

  1. very enriching, beautiful and yummy too 🙂

    Comentariu de Tanveer Rauf — 12 Decembrie 2015 @ 6:15 am

  2. Pasarea este o dumbraveanca

    Comentariu de Dicran — 12 Octombrie 2013 @ 7:21 pm

  3. Nu ma mai satur sa privesc pomul incarcat,mai ales ca piersicile sunt fructele mele preferate,asa ca mi-au facut pozele o pofta de piersici!Am plantat si eu anul asta 1 piersic si 1 nectarin si sper sa se prinda si sa creasca (aproape)cat al piersicul tau de mari si de frumosi!

    Comentariu de Marc — 3 Noiembrie 2012 @ 9:25 am

    • Iti urez sa ai noroc de pomi buni. Si eu am doi piersici unul langa altul, din acelasi soi. Unul , cel pe care l-ai vazut aici, este roditor , celalalt abia face cate …10 (cifra aproximativa) piersici intr-un an.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Noiembrie 2012 @ 8:19 pm

  4. asa este!

    Comentariu de Alina — 30 Octombrie 2012 @ 6:55 pm

  5. o gradina de invidiat! si pozele sunt reusite! eu urmaresc de mult blogul dvs.minunat,dar astazi, m-am decis sa va scriu!
    Felicitari pentru tot!

    Comentariu de Alina — 29 Octombrie 2012 @ 12:01 am

    • Gradina inseamna si putin efort, timp dedicat ei , dar si noroc . Daca n-ai noroc cu gradina, poti avea parte de…munca in zadar. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Octombrie 2012 @ 7:27 pm

  6. Ei, da! Astia da piersici!
    Multumesc!

    Comentariu de cafeauata — 20 Septembrie 2012 @ 12:18 am

  7. Ce frumusete!!!
    Am avut si eu un piersic batran in gradina.L-a taiat sotul meu,iar anul trecut au rasarit vreo 7-8 din samburii de pe jos.Am oprit 2 iar restul i-am dat,ca mi-era mila sa ii tai si sa ii arunc.Acum,cei doi ai mei s-au triplat ca marime,cresc foarte repede. Imi plac foarte tare si sper sa mananc la anul macar o piersica de la ei.Cel batran facea piersici cat pumnul de mari,dar se stricau,ca era pomul bolnav,asa ca nu am apucat sa le gust.

    Comentariu de Victoria — 19 Septembrie 2012 @ 7:42 am

    • Eu stiam ca in zona noastra piersicii nu traiesc prea mult.Acum sa-i vedem pe ai nostri cata viata vor avea.Boli mai faceau , mai ales cand in primavara mai dadea cate-un ger tarziu, dar isi pierdeau frunzele vechi, bolnave si dadeau altele noi.Si in anii in care se imbolnaveau frunzele, nici piersici nu faceau.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Septembrie 2012 @ 8:44 pm

  8. Am facut si eu acum un nectar de piersici, de alea albe de toamna, a iesit super bun, multumim de reteta 🙂

    Comentariu de greenzonelife — 18 Septembrie 2012 @ 7:59 pm

    • Ma bucur ca te-ai inspirat dintr-o reteta recomandata de mine .Nu de alta, dar nu sunt vreun as in bucatarie :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Septembrie 2012 @ 8:42 pm

  9. Sunt „geloasa” pe tine!!!Ai atata frumusete si bunaciune in curte.La mine piersicul s-a imbolnavit peste noapte si s-a uscat.Foarte frumoase pozele,mai ales cea facuta seara.

    Comentariu de manuela — 16 Septembrie 2012 @ 10:16 am

    • Daca numai despre piersici vorbesti, ele sunt chiar o intamplare.Bafta i-am mai spus eu :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 Septembrie 2012 @ 5:55 pm

  10. Asa ceva!!!!!
    Este nemaipomenit, te invidiez :))))
    Eu am din cel galben si mananc in prostie, dar daca as fi la tine, as trece in patologic.
    Pup!

    Comentariu de vasi — 15 Septembrie 2012 @ 12:36 pm

    • Eu asa cum vezi ca am scris, m-am indragostit de frumusetea piersicului si l-am fotografiat ca pe o vedeta de cinema :).Mai mult l-am admirat decat am mancat din el.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Septembrie 2012 @ 1:24 pm

  11. Belsug, nu gluma!:)

    Comentariu de robertnpointpen — 15 Septembrie 2012 @ 11:20 am

    • De data asta a fost chiar bafta. Sau ceva gen para malaiata (nu ca as fi eu natafleata :D) pentru ca a rasarit crescut si facut totul singur.Noi doar ne-am entuziasmat privind minunea :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Septembrie 2012 @ 1:19 pm

  12. bune piersicile dvs.!ce creste in gradina ta,e bine crescut macar sti ce mananci…ca de la piata nici nu mai zic,niste umflate cu te miri ce si gust de nu le poti manca!am patit-o!afara iti venea sa le mananci cu ochii si cind colo amariiiii de nu se puteu manca!mirela

    Comentariu de pistilica — 15 Septembrie 2012 @ 9:06 am

    • Asa e Mirela, fructele sunt cele mai multe aduse din import si ca sa reziste pana cand ajung la cumparatori sunt tratate cu diverse solutii , care pot sa le influenteze chiar gustul.Chiar spun unii nutritionisti ca mai bine alegi un fruct care pare mai viermanos sau pricajit, ca la el e posibil sa nu fi ajuns prea multe chimicale, fata de cele frumos colorate , lustruite , mari (umflate cu cine stie ce).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Septembrie 2012 @ 1:22 pm

  13. Arata de milioane !!! Sanatate curata !!!

    Comentariu de Dani — 14 Septembrie 2012 @ 11:28 pm

    • Uneori nu am reusit sa prind cel mai bine frumusetea pomului.Mie tot mi se pare ca arata si mai bine decat se vede in poze.Si au fost curate, fara strop de substante chimice, cum le-au crescut soarele , vantul si ploaia.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Septembrie 2012 @ 8:30 am

  14. 30 years ago we had every summer peaches from Romania and tomatoes from Bulgaria in our vegetables store. Yummy … 🙂

    Comentariu de Henning zu Henningsheim — 14 Septembrie 2012 @ 11:00 pm

    • And 30 years later , you have pictures directly from the source, from their mother at home :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Septembrie 2012 @ 8:27 am

  15. ce fructe frumoase . . . deja mi s-a facut pofta

    Comentariu de Photoblog — 14 Septembrie 2012 @ 10:40 pm

    • A fost un an bun pentru piersici, care s-au intrecut in frumusete, ele intre ele dar si ele cu alte roade faine si/sau bogate :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Septembrie 2012 @ 8:24 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

