Eu si gradina

26 Septembrie 2012

Un american pe strada mea

Filed under: flori, Trandafiri — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 10:02 pm

In urma cu un an, in drumurile zilnice de acasa catre oras, in zilele frumoase de inceput de vara, in perioada trandafirilor infloriti ,  trecand pe langa curtile invecinate, cea mai frumoasa intrare in curte , care atragea  atentia tuturor era asta:

Trandafiri urcatori , floare mica

Dar anul asta proprietarii au luat masuri pentru imbunatatirea structurii gardului, care nu se prezenta in una din cele mai bune stari ale lui, fiind vechi , construit cam odata cu ridicarea casei, care si ea dateaza de la infiintarea strazii, ani multi sa fie de atunci, pe la inceputul secolului XX .Si pentru refacerea gardului a fost nevoie sa taie toti trandafirii de la strada care crescusera frumos ca un acoperis al gardului si care se sprijineau pe el. Numai ca ei impiedicau lucratorii care aveau sarcina sa refaca gardul si au fost sacrificati, tunsi scurt , aproape de nivelul solului.

Probabil ca o sa isi revina si vor fi din nou frumosi anul viitor (ca anul asta nu au mai apucat sa infloreasca) sau intr-un alt an, cat mai curand.

Dar odata trandafirii dinspre strada taiati, au lasat descoperit  vederii peisajul din curte care era ferit privirilor straine si s-au putut vedea alti doi trandafiri inalti, plini cu flori , aflati in curte, care inainte nici nu se zareau, doar poate daca te-ai fi oprit in drum , la o privire foarte atenta. Amandoi au fost frumosi asta vara , unul mai frumos decat celalalt, dar pe mine cel mai tare m-a incantat :

Ce se vede din strada, peste gard

, trandafir cu floare simpla , cunoscut sub numele de American Pillar. Si crestea acolo frumos si ascuns de ani si ani .Un american vechi, crescut pe strada noastra :).

Trandafir American Pillar

A stat inflorit cateva saptamani la rand si chiar daca nu a mai avut o alta inflorire in an, decat cea de la inceputul verii, eu zic ca merita crescut in oricare gradina , eu, cel putin, l-as dori in gradina mea.

Trandafir cu flori simple

De cum l-am zarit si l-am identificat, am si poftit la el si am rugat-o pe vecina sa imi dea si mie cateva crengute, ca sa incerc sa prins si eu un fir de la frumosul trandafir.

E, mi-a dat, dar n-am avut succes cu crengutele, nu m-am ocupat cu atentie de ele si s-au innegrit si s-au uscat. In sinea mea trag acum speranta sa imi dea un pui de trandafir cu tot cu radacina. Ca crenguta sigur mi-ar mai da, dar nu stiu daca voi reusi sa ma port cu ea suficient de frumos .Am multe plante de ingrijit si  in gradina, si in ghiveci ,  si cu cat sunt mai multe, cu atat sunt mai negllijate cate unele in favoarea altora dupa cum e timpul si  sezonul in care fiecare cere mai multa  preocupare,  si atunci plantelor prea mici lipsa de atentie sporita nu le este benefica. Dimpotriva.

Pana la urma voi vedea .Important e ca l-am vazut si ma bucur macar ca l-am fotografiat si il pot vedea, ba mai mult, vi-l pot prezenta pe americanul de pe strada mea.

In bolul cu apa, cateva crengute de trandafir

Detaliu al unei flori simple de trandafir :

Detaliu-floare de trandafir American Pillar

Unora le plac mai mult trandafirii cu astfel de flori simple, decat cei mult mai indragiti cu flori mari, pline. Iar altii cum vad un trandafir cu floare simpla isi si spun ca e maces. Nu e asa… 🙂

16 comentarii »

  1. ce frumuseti in gradina ta!!!!!! Ce le faci?..ai mei nu au flori deloc,pamantul e crapat de o palma…si ud mereu,nu se cunoaste deloc! Frumosi trandafirii tai japonezi!

    Comentariu de gold price — 21 Octombrie 2012 @ 12:12 pm

    • Cum anul asta a fost secetos, toate plantele au avut de suferit, mai mult insa cele tinere.Trandafirul din postarea asta este batran , are un trunchi ca de copac la baza si sta si la umbra (este asezat langa un perete care dupa amiaza ii tine umbra). In general am obsevat ca in unii ani, mai ploiosi, le merge bine unor plante, iar in alti ani mai secetosi, altora. De-aia e bine sa ai diversitate in curte :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Octombrie 2012 @ 3:35 pm

  2. Grozav arata ! Si eu am la inima trandafiri astia vechi ce infloresc doar o data dar fac un spectacol extraordinar 🙂 Mai incearca acum cu butasi, la inceput de toamna se prind mai usor, vara e mai greu ….

    Comentariu de Dani — 27 Septembrie 2012 @ 9:03 pm

  3. foarte frumoase flori! Si gradina de asemenea 🙂

    Comentariu de hetealx — 27 Septembrie 2012 @ 12:55 pm

  4. Frumos americanu’ tau 🙂

    Comentariu de greenzonelife — 27 Septembrie 2012 @ 10:51 am

  5. ne coplesesti mereu cu minunatiile astea 🙂

    Comentariu de convietuire — 27 Septembrie 2012 @ 10:32 am

  6. E foarte frumos”americanul”!….si pozele deosebite!mirela

    Comentariu de Mirela — 27 Septembrie 2012 @ 10:03 am

    • Si eu cand l-am vazut, mi-a sarit in ochi si m-am bucurat ca il am in vecinatatea mea.E o bucurie si cand il vad frumos inflorit la altii.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Septembrie 2012 @ 4:33 pm

  7. Ma gandeam ca au venit americanii cu cine stie ce scop 🙂 Florile acestea de trandafir, seamana cu un trandafir salbatic ce creste pe munte. Florile miros foarte frumos…nu cred ca are cum sa fie aceeasi specie dar florile sunt la fel.

    Comentariu de buceginatura2000 — 27 Septembrie 2012 @ 9:51 am

    • Am scris si eu ca multi cand vad astfel de floare se gandesc la maces.Dar sunt multi trandafiri cu flori simple intre care exista diferente de comportament: fie in frecventa infloririi, fie in modul de crestere -intins pe sol, sub forma de tufa , ca trandafir urcator.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Septembrie 2012 @ 4:32 pm

  8.  pt la anul -seminte ARDEI CAPIA -ROSII -VARZA – VARA -TOAMNA – – VINETE-  DORESC COPIE LA UN CATALOG 

    ________________________________

    Comentariu de gigieugen35 — 27 Septembrie 2012 @ 8:36 am

  9. Si eu care deja te invidiam ca ai un investitor in zona! Mai castigata esti cu acest american, sigur!

    Comentariu de cafeauata — 26 Septembrie 2012 @ 10:31 pm

    • Si daca ar fi vreun investitor, nu stiu daca ar fi chiar un motiv de invidiat .Cu americanul din postarea mea…deocamdata il am in obiectiv pentru o posibila achizitie.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Septembrie 2012 @ 4:30 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

