Eu si gradina

27 Septembrie 2012

Intalnire cu urmari

Filed under: insecte, Viața grădinii — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 9:29 pm

Astazi prin fapta mea am produs o victima .

Ne-am intalnit intr-un moment nefericit, mai nefericit pentru una dintre noi, dar nu as sti sa spun pentru care din noi doua intalnirea a avut consecinte mai dezastruoase.Cum s-a intamplat?Iata faptele:

Stand in curte am intins mana dupa un ciorchine cu struguri care deja au cam inceput sa se usuce.Dar dupa marea culegere , am mai lasat cativa , ca sa avem sa mai mancam de pofta cateva zile. Cand…simt ceva. Ca pe o atingere a unei frunze pe mana, abia, abia se simte ceva. Dau cu mana usor, fara sa ma gandesc , sa inlatur…frunza sau ceea ce producea senzatia . Cand…auuuuuu! Simt o durere acuta. Ma uit la mana, un țep mare statea infipt in pielea mea, ca un spin de trandafir.Numai ca nu avea cum sa fie trandafir ca nu era niciunul in apropierea mea. Era o…daaa, albina; sau viespe. Imi pare rau ca nu mi-am vazut victima, sa stiu si eu ce era.

Cu curaj am apucat cu unghiile de la mana neîmpunsa, cea dreapta stanga si am smuls acul ciupitor din locul care devenise dureros. Dar nu o durere de nesuportat. Comparativ, as putea spune ca usturimea (placuta mie) pe care mi-o provoaca gustul ardeiului iute hot chocolate habanero, este la fel de intensa , dar mai de durata decat durerea lasata in urma de intepatura fapturii  cu ac: viespeViespea

sau albina Albină.

Am urmarit evolutia ranii : in prima ora de la producerea ei, in jurul înțepăturii locul s-a inrosit usor si s-a umflat. Acum, doua ore mai tarziu, nu mai simt nimic, locul a ramas numai usor inrosit, s-a dezumflat, numai un mic punct rosu mai aminteste de intamplare.

As zice ca eu am scapat ieftin, ba inca poate chiar mi-a fost de folos intepatura, ca terapie alternativa , naturista , in prevenirea durerilor  de oase si articulatii (informatie preluata de pe net).Imi pare rau insa de faptura mica , ce si-a aflat sfarsitul pe mana mea sau  inceputul sfarsitului , ca aflu ca in cateva ore albina dupa ce inteapa , moare .

Ce mi se pare mai ciudat, este ca de atatea ori am stat intre albine, incercand sa fotografiez cate una sau unele  din ele, dar nu s-a prins niciuna de mine, iar azi, pe inserat fiind , cand nici nu vedeam pe vreuna in jur, s-a gasit mititica sa intepe pielea mea. Uff! Saracuta de ea !

Actualizare(29 septembrie)= mana mea dreapta arata ca o laba de mamifer. De gorila sau in termeni mai loco , ca o laba de urs :).

19 comentarii »

  1. eu mam intalnit cu vreo 2 3 viespi mau intepat de mana miam dat cu sare sa unflat un timp dupa sa desunflat si dupa cateva ora sa umflat mai rau parca am o laba de urs cam in cat timp se desunfa si unde am fost intepat sunt niste arsuri

    Comentariu de alex — 7 Iulie 2013 @ 10:13 am

    • In cazul meu, a doua zi a inceput sa se dezumfle. Daca insa esti alergic, ar fi mai bine sa mergi la medic.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 7 Iulie 2013 @ 10:47 am

  2. si daca ti s-a umflat mana, ce o sa faci? e vreo reactie alergica, sau asa se intampla in mod normal? te doare?

    Comentariu de cristina — 30 Septembrie 2012 @ 12:44 pm

    • Nu am facut nimic. Am asteptat sa treaca si acum aproape si-a revenit la normal mana.Cum am purtat maneca lunga, nici nu a observat nimeni nimic si nu m-a durut.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 30 Septembrie 2012 @ 1:22 pm

      • Buna,complimente pentru blog,parca m-ar bate un gand…Daca te-a intepat o albina/viespe,culege 3 ierburi de tip diferit,freaca-le un moment intre degete,apoi freaca usor locul…Intr-o clipa te va lasa si durerea,iar locul nu se va ma inflama absolut deloc!Spor la gradinarit! Si mie imi place „sportul” acesta…Doamne ajuta!

        Comentariu de Gabi M. — 30 Octombrie 2012 @ 1:52 pm

        • Daca iti vei pune in aplicare gandul care ”te bate”, da-mi de stire!Imi place mult sa citesc si sa vad poze despre si din gradinile altora .
          Sfatul tau e bun de tinut minte :).

          Comentariu de Mihaela C.P. — 30 Octombrie 2012 @ 11:33 pm

  3. Superbe imagini!
    In privinita insesctei cu siguranta a fost albina cea care te-a intepat,eu stiu ca de obicei ele sunt cele care isi lasa acul,ma rog am mai auzit si varianta ca dupa ce isi lasa acul ele mor,dar asta nu stiu cat este de adevarat.Si eu am avut ghinionul sa ma intepe in vara doar o singura data,si doua deodata 😀

    Comentariu de Maria Stan — 29 Septembrie 2012 @ 3:40 pm

    • Doua deodata?:D Probabil s-au simtit amenintate de prezenta sau aparitia ta brusca in locul in care se aflat si a carui bogatie nu au vrut sa o imparta cu nimeni.Si ti-au transmis un mesaj :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 30 Septembrie 2012 @ 1:18 pm

      • Pai da cred ca le era ciuda pe mine,ca vroiam sa culeg rosiorele cireasa,si ele au vrut astfel sa se razbune! 😉

        Comentariu de Maria Stan — 30 Septembrie 2012 @ 8:36 pm

  4. Mi-e mila de amandoua! Ciudata soarta au si aceste fotogenice modele…

    Comentariu de cafeauata — 28 Septembrie 2012 @ 11:29 pm

    • Da, intr-adevar.Nu cred ca stiu nici ele ca atunci cand se agata de o victima, devin ele insele victime. Ca si la oameni, unele intalniri fac parte din soarta :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Septembrie 2012 @ 9:04 am

  5. saracuta albina ,viespe ce o fi fost!…si poate bine pt terapia primita!mirela

    Comentariu de mirela — 28 Septembrie 2012 @ 8:52 pm

    • Poate bine…asa se zice. Stiu pe cineva care mergea la un doctor care facea tratamente cu albine.Asa ca …eu m-am tratat acasa si gratis :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Septembrie 2012 @ 9:01 am

  6. Daca as avea de ales as prefera sa ma intepe o albina.. pentru ca stiu cum reactionez.. de viespe inca nu am fost intepat 🙂
    Seara buna!

    Comentariu de diverse — 28 Septembrie 2012 @ 7:39 pm

    • Care va sa zica tu ai vazut si insecta. Ca eu am mai vazut-o numai in stadiul de spin :).Numai bine si tie,pe zi sau seara !

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Septembrie 2012 @ 9:00 am

  7. In imaginea de sus, se cam uita viespea la tine :)) Cred ca a fost o albina, intepatura de viespe este mai dureroasa. Pe mine cand m-a intepat o viespe in deget mi s-a umflat jumatate de mana :). Asa stiam si eu ca o intepatura de albina, nu strica, din an in paste.

    Comentariu de buceginatura2000 — 28 Septembrie 2012 @ 9:50 am

    • Viespea statea frumos pe frunza, eu m-am bagat in directia in care se indrepta privirea ei.
      Sa stii ca si eu mai am mana putin umflata si inrosita, nu a disparut veninul chiar asa repede cum mi s-a parut aseara.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Septembrie 2012 @ 4:53 pm

  8. E bine ca nu esti alergica la veninul lor.Altfel era dramatic.E bine cand totul se termina cu bine.

    Comentariu de manuela — 27 Septembrie 2012 @ 10:32 pm

    • M-am gandit si eu la asta imediat ce am vazut acul albinei in mana mea.Dar avand in vedere venerabila mea varsta, am mai trecut prin intepaturi si pana acum nu s-a manifestat nicio alergie.Daca as fi fost alergica, probabil as fi avut in dulapiorul cu medicamente de acasa un medicament potrivit sau macar m-as fi asigurat ca se gasesc in farmacii sau daca nu acolo, unde altundeva.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Septembrie 2012 @ 4:51 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

