Eu si gradina

22 Octombrie 2012

Gogonele

Filed under: flori, gogonele, gradina, legume si fructe, rosii, tomate — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 5:42 pm

Ramasite in locul in care in urma cu o luna inca mai era plin de rosii…

Dar pentru vremea la care suntem, e inca foarte bine. In alti ani catre sfarsitul lunii octombrie s-a mai intamplat sa ne fi si ”bucurat” (unii poate se bucura, eu nu, niciodata) de zile si nopti inzapezite , desi cam prematur , dar s-a intamplat. In schimb, anul asta, inca mai culeg roade din gradina.

Si cum obsesia mea , ei nu chiar obsesie, dar una din cele mai mari placeri din gradina, rosiile, inca mai are roade in diverse culori: verzi, verde inchis sau mai deschis, verde cu dungi mai inchise la culoare, verde-galbui, galbene si chiar si rosii , ieri am dat startul unei noi zile de cules atat gogonele , cat si rosii coapte printre ele. Iata-le cum arata la sfarsitul lunii octombrie in solar rosiile mele :

Ultimele roade pe fir de tomate

Unele fire de tomate au crescut atat de lungi, incat am numarat chiar si al zecelea etaj de fructificare pe cate un fir . Cele din imaginea de mai jos s-au dus pana sus-sus si acolo au si ramas ca eu nu am ajuns sa le culeg si nici cu  scara la ele nu m-am dus. Nu-i bai sa ramana cateva gogonele de decor , pana va da gerul si  inmuiate probabil vor ajunge in hrana pasarilor din curte …

Tomate Verzi

S-au agatat de acoperisul solarului si vreo doua rosii mari, da, sunt mari, desi nu se vede aici bine, sunt inima de bou,  si daca firul mama s-a dus sus, sub dogoarea soarelui florile lor au legat rodul usor si s-au copt, putin ascunse de ochiul culegatorului , au fost ocolite de la cules si au ramas pana tarziu (si acum tot acolo sunt, inca nu le-am luat) sa adune in ele din gustul si al verii , dar si al toamnei .

Tomate rosii

Cu regret am intalnit si cateva tomate care nu vor mai avea vreme sa se coaca, oricat de frumoasa ar mai fi toamna. Diminetile si noptile sunt reci si nu sunt prielnice pentru coacerea rosiilor, cu atat mai mult cu cat cele de mai jos, dungatele , sunt direct in gradina, expuse la temperatura variata si roua racoroasa a  toamnei.

Tomate cu dungi verzi

Si niste biete flori, inflorite mult prea tarziu 🙂 :

Flori prea tarzii

In acelasi loc in care asta vara intindeam pe masa rosiile coapte, acum majoritare , gogonelele le-au luat locul.

Din ultimele  recolte

De diverse forme , marimi si culori :

Tomate-Diverse forme si culori

Din gradina pe masa si de pe masa au trecut la borcan :

La borcan

Deja am inceput sa mananc dintr-o serie de gogonele puse la murat in urma cu cateva saptamani si nu pot sa va spun cat de bune sunt…

De cateva zile , nicio masa de pranz nu merge fara gogonele murate .Doar e vremea lor…

18 comentarii »

  1. Minunate sunt toate! Si cele din solar si cele din borcan:)

    Comentariu de MirelUna — 15 August 2013 @ 7:48 pm

  2. La tine chiar si gogonelele sunt deosebite! Minunate, in solar, pe jos sau in borcane, imbie la a le manca. Felicitari, Mihaela!

    Comentariu de cafeauata — 24 Octombrie 2012 @ 10:09 pm

    • Mie mi se pare ca tot ce creste in gradina din mana mea e grozav de bun .Si ma bucur ca impresia se transmite si numai din imagini :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Octombrie 2012 @ 10:35 pm

  3. Ce bun, m-ai facut pofta, asa frumos aranjate la borcan 🙂

    Comentariu de greenzonelife — 24 Octombrie 2012 @ 9:45 am

  4. Imi plac la nebunie muraturile.. arata foarte bine cele puse de tine! 🙂

    Comentariu de diverse — 23 Octombrie 2012 @ 8:49 pm

  5. Si asta este o arta. Foarte frumos le-ai aranjat si apetisant!
    Eu am vazut cateva borcane de muraturi preparate de chinezi, iti inchipui ce taieturi :))
    Pup!

    Comentariu de vasi — 23 Octombrie 2012 @ 1:01 pm

    • O sa caut si eu modelele de borcane cu muraturi chinezesti, insa la ei probabil folosesc o multime de sortimente exotice de legume, care dau aspect nou fata de ce cunoastem noi, legumelor conservate pentru iarna .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Octombrie 2012 @ 10:32 pm

  6. Foarte aspectuoase 🙂 Eu pe alea roz le tineam de salata 🙂

    Comentariu de Dani — 22 Octombrie 2012 @ 8:25 pm

    • Rosiile coapte nu au fost puse la borcan, ci inca le mai consumam crude .Desi nu stiu pe care le numesti ”roz” .Daca pe cele care sunt numai usor parguite, dar necoapte inca, alea sunt cele mai bune murate :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 22 Octombrie 2012 @ 9:29 pm

  7. Ce bune vor fi la iarna!mirela

    Comentariu de Mirela — 22 Octombrie 2012 @ 7:58 pm

    • Sunt bune inca de acum surate de-ale lor culese mai devreme. Sper sa mai fie si la iarna :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 22 Octombrie 2012 @ 8:03 pm

  8. Ce frumoase sunt rosiile toamna!!!Ma mine s-au strans roadele,s-au pus la umbra caldamin pod si ieri sotul meu mi-a coborat o frumusete de rosii coapte.Imi place tare mult omuletul din borcan.Pazeste cu strasnicie gogonelele.Azi am adunat zmeura.Ma gandeam ca mai este putin si vine Sofia la Campina si tare as vrea sa fie timp frumos sa si le culeaga ea,singura.Miam,miam,asa le spune.Anul acesta vreau sa fac un experiment.Luna viitoare imi pun intr-un ghiveci doua seminte de rosii si sper ca de Pasti sa am rosii de la mine,din ghiveci.Am vazut la cineva care deja le are mari si au si flori.Sa tye bucuri cat mai mult de rosiuile tale.

    Comentariu de Manuela — 22 Octombrie 2012 @ 7:09 pm

    • Ce idee mi-ai dat Manuela! Dar cred ca trebuie crescuta rosia peste iarna intr-un loc foarte luminos si bine incalzit, ca sa rodeasca si sa se si coaca. As incerca si eu, dar cu un soi de rosii mai mici cred ca merge.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 22 Octombrie 2012 @ 8:01 pm

      • Eu m-am gandit la rosiile chery ca sunt mai micute,sau am eu un soi care nu cresc foarte inalte.Normal ca le voi pune la caldura si lumina.

        Comentariu de Manuela — 22 Octombrie 2012 @ 10:16 pm

  9. Desi nu sunt un fan al muraturilor, marturisesc ca arata foarte bine, toate acestea pregatite :)) Ce migalos le-ai aranjat :)) Felicitari, esti o adevarata gospodina 🙂

    Comentariu de buceginatura2000 — 22 Octombrie 2012 @ 6:12 pm

    • Nici eu nu sunt fan muraturi, dar am diverse pofte. Acum am pofta de muraturi cu ardei iute :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 22 Octombrie 2012 @ 8:02 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

