Eu si gradina

26 Octombrie 2012

Trandafirul mov

Filed under: flori, Trandafiri — Etichete:, , , , , — Mihaela C.P. @ 9:12 pm

Anul asta am avut un trandafir mov. Nu un mov intens, ci intr-o nuanta mai pala , dar o culoare mai putin intalnita printre trandafirii obisnuiti, de cele mai multe ori in culori sau variatii de  roz, rosu, galben, portocaliu.

Nu a fost prima data cand am incercat sa pun in gradina trandafir mov. Mai incercasem si in urma cu cativa ani , ba am avut chiar doua nuante, insa amandoi au trait numai cate un an si apoi au pierit. Sper ca asta sa fie mai rezistent si in plus am mai comandat in toamna asta si il astept sa vina inca un trandafir mov, cu floare mai mare , numit Novalis. In pozele pe care le vazusem cu el parea sa aiba flori cu mai multe petale , mai mari si inflorite in buchete .

Iata cum se prezenta in primavara , la prima lui floare trandafirul meu mov:

Trandafir mov cu picaturi de ploaie
Trandafir mov

…pe ici, pe colo mancat de cate un melc probabil , de acolo urmele de muscaturi din petale sau frunze .

Si iata-l si in toamna, dupa ce se acomodase cu conditiile din locul in care a fost asezat sa isi duca zilele si florile , movuliul meu:

Florile trandafirului mov, in octombrie
Trandafir mov- detaliu floare
Profil trandafir

Flori grele de trandafir:

Grele, florile de trandafir

Si intr-o nunata si mai aprinsa de mov, trandafirul Veilchenblau, care in primavara, atunci  cand l-am primit , mi-a dat emotii la  prima privire de om informat ce ma consideram , pe care  i-am aruncat-o. In teorie trandafirul Veilchenblau nu trebuie  sa aiba spini deloc, insa al meu , comandat de la o firma din Romania care comercializeaza tot felul de flori, avea spini.

M-am necajit cand l-am vazut cu spini , am sunat inapoi la firma , le-am adus la cunostinta constatarea mea si am spus ca o se le trimit trandafirul inapoi ca nu e ce am comandat eu.

Insa dupa prima impresie , necajita si convinsa ca nu as fi primit ceea ce imi doream, m-am uitat la biata planta si mi-am dat seama ca daca il vom tot plimba prin curier de colo-colo, exista posibilitatea ca planta sa nu reziste si sa dispara . Si fie ce-o fi, trandafir se vedea a semana, asa ca am decis sa il trantesc intr-un colt din gradina si nu la locul pe care i-l rezervasem trandafirului cu floare albastra  si ce va inflori din el voi vedea.

L-am urmarit indeaproape sperand ca va face boboci si apoi macar o floare mica-mica. Ceea ce  dupa scurt timp s-a si intamplat si mare mi-a fost  surpriza, dar si bucuria sa vad ca de fapt trandafirul fusese exact ceea ce imi doream, chiar daca pe ramurile apropiate punctului de altoire prezenta si cativa spini.

Veilchenblau, prima floare

Anul asta a facut numai doua flori , mici si modeste , insa pe masura ce se maturizeaza , trandafirul Veilchenblau se transforma intr-o tufa uriasa, un monstru plin de flori in nuante mov-albastrii .

38 comentarii »

  1. Poti sa-mi spui de unde l-ai cumparat ?

    Comentariu de laurentiu — 10 Iulie 2013 @ 12:50 pm

    • Pe asta de la Practiker in urma cu circa doi ani, in toamna se vor face doi ani. Era ca vai de el si nu ma asteptam sa supravietuiasca , dar tentatia a fost mare, pretul mic si am zis ca merita sa incerc. Am avut noroc de el si si el a avut noroc cu mine, ca multi altii cred ca au ajuns la cosul de gunoi, dupa cum aratau nu cred ca au fost cu totii cumparati. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 Iulie 2013 @ 3:57 pm

  2. Reblogged this on GriArg and commented:
    Pentru toți cititorii și vizitatorii blogului meu: ceva frumos de pe la vecinii mei virtuali, cu grădini și suflete înflorite…

    Comentariu de CiGriArg — 14 Martie 2013 @ 6:39 pm

  3. Îmi place la nebunie! Aș vrea să-l „sădesc” și pe blogul meu, dacă nu e cu supărare! 🙂

    Cu urări de primăvară, soare și flori!

    A.G.

    Comentariu de CiGriArg — 14 Martie 2013 @ 6:34 pm

  4. MIhaela, trandafirii sunt absolut superbi! Să-ţi trăiască! Cel cu flori mici este preferatul meu 🙂

    Comentariu de Florance — 2 Noiembrie 2012 @ 11:41 pm

    • Merci de urare, sper si eu sa-mi traiasca mult, cat mai mult :). Mie cu totii imi plac, fiecare pentru cate un motiv.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Noiembrie 2012 @ 8:18 pm

  5. Superbi ambii trandafiri mov!Nu am mai vazut nuante asa intense de mov ca a trandafirului Veilchenblau!

    Comentariu de Marc — 2 Noiembrie 2012 @ 6:54 pm

    • Poate mai exista si la alti trandafiri nuanta de mov intens, dar oricum , stiu ca Veilchenblau este un trandafir renumit pentru aspectul lui.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Noiembrie 2012 @ 8:17 pm

  6. Superb, imi place la nebunie!

    Comentariu de dragoscalinescu — 1 Noiembrie 2012 @ 10:02 pm

  7. ce frumosi sunt!…

    Comentariu de Alina — 28 Octombrie 2012 @ 11:52 pm

  8. Doamne, sunt minunati! Iar pozele tale, la fel. Si pentru ca ma gandeam zilele astea sa imi intocmesc o lista cu ce as vrea sa comand de pe net pentru la primavara, ca sa nu uit, cum mi s-a intamplat anul asta, voi trece neaparat pe ea si cele doua specii de trandafiri aratate de tine. Sper sa nu te superi ca voi avea si eu. Bine, e cale lunga pana sa va arat eu poze cu ei… Si am mai vazut cate ceva si pe la Dani. Voi ma innebuniti cu trandafirii vostri! Ai mei par salbatici, fara nume si pedigree.

    Comentariu de Andreea, DingradinaluiArdei — 28 Octombrie 2012 @ 9:37 pm

    • Cum sa ma supar, chiar ma bucur ca ti-a placut ceea ce ai vazut la mine atat de mult incat iti doresti si tu. Pana la urma in amenajarea unei gradini ne mai si inspiram unii de la altii. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Octombrie 2012 @ 9:59 pm

  9. Sunt superbi, foarte frumosi…cred ca pe acela din poza nr.4 l-as fi cules…pentru o cauza nobila :)) Ti-am mai zis, ai o gradina nemaipomenit de frumoasa, felicitari 🙂

    Comentariu de buceginatura2000 — 28 Octombrie 2012 @ 7:24 pm

    • Eu cand il vad pe cel din poza a patra, parca vad o bomboana fondanta :).Noroc ca numai in poza mi s-a parut asa, in realitate nu imi vine sa il mananc.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Octombrie 2012 @ 10:02 pm

      • Seamana bine…acum mi-am amintit ca nu am mai mancat bomboane fondante de ceva timp. Or mai fi pe piata? 🙂

        Comentariu de buceginatura2000 — 29 Octombrie 2012 @ 8:48 am

        • Mai sunt .Dar mie nu-mi prea placeau nici inainte si nici acum , sunt prea dulci :).Insa sunt aspectuoase .

          Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Octombrie 2012 @ 7:22 pm

  10. Ce frumosi sunt trandafirii!ii ador!mirela

    Comentariu de Mirela — 28 Octombrie 2012 @ 3:15 pm

    • Toti trandafirii sunt frumosi, dar asta- zic eu- e un trandafir deosebit de frumos :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Octombrie 2012 @ 3:45 pm

  11. Sunt superbi,cum se numesc???.
    Este prima data cand vad trandafiri lila in tufa,cei drept de vazut am vazut doar prin florarii(flori taiate), dar nu se compara cu ai tai.
    O zi minunata!

    Comentariu de Maria Stan — 28 Octombrie 2012 @ 1:20 pm

    • Trandafirul cu mai multe flori se numeste Mainzer Fastnacht. 🙂
      Intr-adevar, ce vezi in gradina parca e mai frumos decat ce vezi in florarii.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Octombrie 2012 @ 3:41 pm

  12. O minunatie de floare! 🙂
    Zi buna!

    Comentariu de diverse — 27 Octombrie 2012 @ 3:08 pm

    • Zi buna si tie, ma bucur ca ti-a placut floarea mea. Mai am si altele frumoase :D.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Octombrie 2012 @ 3:42 pm

  13. Primul cred ca este Mainzer Fastnacht. L-am avut si eu.

    Comentariu de dordefemeie — 27 Octombrie 2012 @ 3:05 pm

    • Merci pentru informatie .Chiar ma gandisem sa caut pe siteuri cu trandafiri, undeva unde vazusem si ceva asemanator cu trandafirul meu, dar am fost prea comoda si chiar si asa, informatia a venit ea la mine :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Octombrie 2012 @ 3:43 pm

      • Ma bucur daca ti-am fost de folos.

        Comentariu de dordefemeie — 28 Octombrie 2012 @ 5:41 pm

  14. Toti sunt frumosi- nevoie mare, fie ca au nume, fie ca nu au, ori cu spini, ori fara, au ceva aparte, dupa care ne topim toate.
    Pupici!

    Comentariu de vasi — 27 Octombrie 2012 @ 10:45 am

    • Uneori parca ma topesc dupa ei prea…scump :D. Dar ii consider un capriciu care nu face rau nimanui, si merita. Partea mai rea e ca uneori ii vreau, ii iau si cand ajung acasa nu mai stiu unde sa le fac loc in gradina :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Octombrie 2012 @ 1:12 pm

  15. primul, cel fara nume, mi s-a lipit de suflet de vreo doi ani. l-am vazut la socrii mei si mi s-a parut cel mai frumos trandafir existent. anul asta am luat butasi si am pus si la mine, sa vedem daca s-or prinde.
    mie toate florile mov sau albastre mi se par adorabile, dar daca mai sunt si trandafiri, mi se par de poveste.
    de la ce firma ti i-ai comandat pana acum?

    Comentariu de cristina — 27 Octombrie 2012 @ 9:41 am

    • Pe primul, cel care ti s-a lipit de suflet , l-am luat anul trecut de la supermarket, parca de la Praktiker. Pe cel de-al doilea, de la Eutopiamall.com , l-am comandat online.
      Si mie imi place mult de tot floarea celui mov deschis.E mare, plina, grea , culoarea e frumoasa. Pana acum numai calitati :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Octombrie 2012 @ 1:10 pm

  16. Si primul e frumos, dar mie mi-a stat inima la Veilchenblau. Are o nuanta superba si mai e si parfumat … Un trandafir extraordinar. De-abia astept sa-l vad la primavara 🙂 Sa-ti traiasca !

    Comentariu de Dani — 27 Octombrie 2012 @ 1:22 am

    • Ei, Dani, Veilchenblau e renumit pentru calitatile lui .Si eu abia astept sa il vad mare , planuiesc sa pun in apropierea lui un Kiftsgate care sa se urce in copac si care , daca infloreste in acelasi timp cu Veilchenblau sa formeze o masa de flori.Unul pe pamant, altul inaltat spre pom/cer :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Octombrie 2012 @ 8:31 am

  17. Sunt foarte frumosi trandafirii tai, orice nume ar avea ei 🙂

    Comentariu de greenzonelife — 26 Octombrie 2012 @ 11:07 pm

    • Cred ca si cel mov cu flori mai multe avea un nume, dar nici nu l-am retinut, si am si aruncat cutia de la supermarketul din care l-am luat. Cand l-am adus acasa era mic si prapadit, ii crescusera niste frunzulite lungi si palide de cat statuse in rafturile intunecoase ale magazinului. Oricum cu greu am gasit atunci un trandafir cu semne de viata, care sa nu fi fost uscat .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Octombrie 2012 @ 8:28 am

  18. Trandafirul tau mov, cel fara nume cu rezonanta, imi e drag! Sa ai grija de el si sa iti bucure privirea cat mai multi ani!
    Zile cu bucurie!

    Comentariu de cafeauata — 26 Octombrie 2012 @ 10:35 pm

    • Merci de urare :), asemenea iti doresc si tie! De data asta l-am asezat intr-un loc cu mult soare peste zi si sper sa ii placa.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Octombrie 2012 @ 8:25 am

  19. Sunt foarte frumosi trandafirii tai.

    Comentariu de Manuela — 26 Octombrie 2012 @ 10:16 pm

    • 😀 Sunt, Manu, toti trandafirii sunt frumosi daca li se ofera conditii potrivite cerintelor lor. Am si trandafiri nefericiti carora nu le merge bine si zilele astea, poate azi sau cat de curand planuiesc sa ii mut in alte locuri, doar doar isi vor da drumul.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Octombrie 2012 @ 8:23 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

