Eu si gradina

3 Noiembrie 2012

Un fluture la sfarsit de vara

Filed under: flori, insecte, Viața grădinii — Etichete:, , , , — Mihaela C.P. @ 9:56 pm

Toata vara am facut poze, zeci si sute de poze diverselor plante si flori care mi-au placut. In timpul verii nu m-am invrednicit sa fac la timpul lor cate o postare cu fiecare planta inflorita sau aparitie uimitoare in gradina mea , uneori poate pentru ca speram ca voi face alte poze si mai reusite in zilele urmatoare si uite tot asa amanam, asteptam momentul cel mai bun si poza cea mai pe placul meu. Cum vara a luat sfarsit,   acum pot sa concluzionez si sa aleg :).

Si uite asa, de cateva zile ma tot uit la sutele de poze si ma pierd in ele. Imi aduc aminte cu multa placere de momentele in care le-am facut, ba inca uneori imi dau seama ca uitasem cu totul cat de frumoase si inflorite au fost cate unele dintre flori, despre care eu gandeam chiar ca s-au cam puturosit si nu au inflorit.

Asa ca in loc sa postez imagini de toamna , cum este in trend, eu rememorez cu nostalgie vara care a trecut.

A, apropo de trend, intr-o seara din cursul saptamanii trecute, am observat la intrarea intr-un bloc, la usa, un grup de copii scolari insotiti de ceva adulti- poate unul, poate mai multi, nu am numarat si nu m-am uitat atent , numai am trecut cu privirea peste grupul lor – care duceau in mana niste obiecte portocalii, rotunde, care pesemne imitau dovleci  , luminate dinauntru, am presupus eu ca aveau ceva leduri ca doar nu umblau cu lumanari sa provoace accidente- si intrau in scara de bloc intr-un fel de mers cu colindul, ca de cunoscutul Craciun, numai ca acum era de … Haloween. E distractiv pentru copii, dar …

Cand o fi thanksgivingul , urmeaza sa il sarbatorim  si pe asta? Pana la urma nici nu ar fi rau sa o ducem tot intr-o sarbatoare si bucurie cu diverse ocazii, fie ele si imprumutate, importate de peste hotare . Numai ca ar trebui sa existe o distinctie clara, sa stie copiii ca unele sunt ale noastre si trebuie pastrate, si date mai departe , iar altele luate cu bucurie numai pentru ca sunt frumoase si ca se potrivesc si dovlecilor nostri :).

La oile mele revin:

Nu as simti ca a trecut vara, daca nu as reusi sa am o poza frumoasa cu fluturele meu preferat. Fluturasul, mai bine zis, pentru ca este un fluture mic, dar deosebit de frumos. Si de cand l-am remarcat, in urma cu vreo doi ani, il caut cu privirea si cu aparatul de fotografiat vara de vara , incercand sa il fotografiez in vreo ipostaza mai frumoasa, o imagine a lui mai clara .

Am obsevat ca isi face prezenta simtita in a doua jumatate a verii, la inceput mai activ, zburdalnic , nu am reusit sa il fotografiez, insa spre toamna, cam pe la jumatatea lunii septembrie l-am vazut din nou atras de margarete, asa cum il mai prinsesem si anul trecut . Pentru el si altii din familia sa, voi pastra in curtea mea mereu margarete :).

Iata-l si anul acesta: Fluture albastru

– In zbor el, si un altul, tot mic , dar de alta culoare, pe floare: In zbor

– Mai jos, o intalnire cu un pui de gargarita :Fata in fata cu o gargarita
Impartind aceeasi floare

In ziua in care am facut pozele de mai sus am avut multa rabdare , dar si un strop de noroc. Pentru ca l-am mai intalnit in gradina zburatacind printre flori si in alte zile, uneori cu aparatul de fotografiat din dotare la mine, alteori fara el.

In poza de mai jos, insa, facuta intr-o alta zi, nu a vrut, am asteptat langa el mult timp, dar nu a vrut sa isi deschida aripile in timp ce statea pe floare. A stat numai cu aripile inchise . Dar si asa se vede o parte, o alta parte din frumusetea lui. Si a florii .27 septembrie

22 comentarii »

  1. Imi pare rau, dar am ramas fara cuvinte… Am vrut totusi sa iti spun ca te-am vizitat si am citit si am vazut. Felicitari si multumiri fotografului!

    Comentariu de Andreea, DingradinaluiArdei — 6 Noiembrie 2012 @ 11:19 pm

    • Ca ai ramas fara cuvinte si mie imi pare rau, dar ma bucur ca ti-au placut pozele :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 7 Noiembrie 2012 @ 4:09 pm

  2. speram sa fie mai multi la vara!…

    Comentariu de Alina — 5 Noiembrie 2012 @ 6:23 pm

  3. Si eu umblu prin gradini cu aparatul dupa ganganii si flori, fluturii sunt cel mai greu de prins. Eu tot ma chinui cu fluturii colibrii, nu prea reusesc, sunt atat de rapizi.

    Comentariu de greenzonelife — 5 Noiembrie 2012 @ 10:31 am

    • Stiu ca bat foarte repede din aripioare, si eu am incercat sa-i fotografiez si nu prea ies bine in poze.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Noiembrie 2012 @ 10:51 pm

  4. Splendida ultima poza, chiar daca fluturasul nu si-a deschis aripile … arata superb pe fondul petalelor fuchsia. Bravo !

    Comentariu de Dani — 4 Noiembrie 2012 @ 9:48 pm

    • Compenseaza absenta culorii aripilor deschise cu petalele florii :), care intr-adevar are o culoare foarte vie si frumoasa. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Noiembrie 2012 @ 10:11 pm

  5. Daca mai este nevoie sa spun, e minunat fluturele tau, iar pozele… demne de National Geografic, zau!
    Astazi am vazut o sumedenie de libelule si un fluturas amarat care a patit ceva, ca se invartea roata fara sa zboare, sarmanul.

    Comentariu de cafeauata — 4 Noiembrie 2012 @ 9:03 pm

    • Ei, chiar de National Geografic :)… M-as bucura. Mie oricum imi plac.
      Azi si ieri au fost doua zile superbe de toamna, poate de-aia au si aparut multe libelule. Eu nu am vazut insecte in afara de muste 😀 si albine, cele din urma cam ametite parca, ca drogate, desi mi-ar fi placut sa fi vazut (si fotografiat ) si libelule .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Noiembrie 2012 @ 10:09 pm

  6. Frumusete in stare pura…
    Multumim !!!

    Comentariu de convietuire — 4 Noiembrie 2012 @ 3:39 pm

    • Cu placere, ma bucur ca apreciezi :)!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Noiembrie 2012 @ 10:07 pm

  7. superbe imagini!…
    din pacate,pe la mine nu am mai vazut fluturi atat de multi ca in alti ani…daca am vazut 2 in vara asta,e mult.ma bucur mult,ca vad fluturi,aici la tine!

    Comentariu de Alina — 4 Noiembrie 2012 @ 2:36 pm

    • Sa stii ca nici la mine nu au fost atat de multi fluturi ca in alti ani. Si am mai citit pe undeva, un forum sau blog, nu mai stiu, in care de asemenea observasera si altii ca s-au imputinat fluturii anul asta. Or fi fost multe conditii neprielnice pentru ei .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Noiembrie 2012 @ 10:06 pm

  8. Superbe imagini,nici nu stiu pe care sa aleg ,toate imi plac in egala masura,fiecare are ceva unic si tot ce surprinzi la tine prinde culoare si contur, iar impletite cu povestirile tale fac un tot extraordinar.
    O saptamana minunata!

    Comentariu de Maria Stan — 4 Noiembrie 2012 @ 2:25 pm

    • O saptamana buna si tie, Maria! Ma bucur ca am reusit sa il fotografiez si cu atat mai mult ma bucur ca pozele sunt reusite si plac si altora, nu numai mie :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Noiembrie 2012 @ 10:05 pm

  9. Ce frumos i-ai surprins! 🙂
    Zi buna!

    Comentariu de diverse — 4 Noiembrie 2012 @ 1:26 pm

    • Seara buna si tie! E frumos, dar am avut si muulta rabdare :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Noiembrie 2012 @ 10:03 pm

  10. Frumoasa postare!poze frumoase,si fluturele simpatic!mirela

    Comentariu de Mirela — 4 Noiembrie 2012 @ 10:49 am

    • Fluturele e preferatul meu dintre toti ai lui. Si ma bucur cand il vad ca revine an de an :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Noiembrie 2012 @ 10:03 pm

  11. SPLENDIDE Foto!!!De revista!!!Felicitari.
    Si ca trend:noi romanii avem sindromul papagalo-cameleonic exagerat!! Adoptam si imitam pe repede inainte orice manifestare a oricarui popor mai mult sau mai putin migrator,mai mult sau mai putin ortodox:-nu de alta ,da’ sa nu treaca viata pe langa noi si sa ratam ocazia.Noroc ca nu putem inca, iesi in spatiu intergalactic si bantui p-acolea-sa, ca sa vezi ce am percuta de-acolo… Dar copiii nostri mai au o sansa legata de felul cum avanseaza stiinta si tehnicile.

    Comentariu de anda — 4 Noiembrie 2012 @ 9:56 am

    • In spatiul intergalactic , probabil ca am ajinge, dupa cum ne e obiceiul sa fim tot codasi, ultimii. Daca pana in vremurile in care sa va putea face asta cu usurinta, nu vom mai avansa si noi putin.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Noiembrie 2012 @ 10:02 pm

      • nu conteaza!! urma scapa turma…daca ceilalti se vor zdrobi sa duca pe-acolea-sa tot ce au ei mai bun…noi vom duce ce-avem noi?!?!?

        Comentariu de anda — 5 Noiembrie 2012 @ 11:27 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

