Eu si gradina

10 Noiembrie 2012

Florile muscatelor

Filed under: flori — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 8:43 pm

De obicei nu imi plac florile taiate. Pentru mine , sunt flori moarte  si nu ma pot bucura ca pentru o scurta placere a mea , este distrusa viata unei alte fiinte, a unei flori vii .

Asa ca si postarile cu flori taiate , mi se par neplacute. Sa arat eu (sau altcineva) cum a fost omorata o planta  si altii sa se bucure de privelistea dramei ei.

Numai ca astazi, foarte tarziu fata de alti ani, cand la timpul asta aveam deja poate de mult timp florile la ghiveci , carora nu le prieste frigul iernii, aduse in casa , astazi m-am ocupat de toaletarea muscatelor curgatoare, soi de muscate care se numara printre  florile mele favorite .

Le-am scurtat ramurile care crescusera lungi si din tulpinitele ramase de la ele  am facut butasi si am si pus in ghivece mici, la inradacinat pentru a avea plante tinere la primavara. Sa fac asta,  m-a invatat cineva, ca eu le tineam in casa pe cele mature peste iarna si primavara le scoteam afara tot pe ele si nu se faceau de fiecare data prea frumoase si  bogate in flori.

Dupa scurtarea ramurilor , nici  pe  muscatele mature nu le-am aruncat; imi spunea o fina de-a mea care a petrecut o vreme in Germania , ca acolo,  cand vine iarna,  florile care pana atunci impodobisera  terasele si balcoanele , cum ar fi muscatele , begoniile sau poate si alte flori (dar ea de astea stia), sunt aruncate la gunoi, nu aduse in casa, cum e obiceiul la noi si ingrijite acasa , de fiecare peste iarna , urmand ca primavara cine isi doreste flori sa cumpere de la firmele specializate , care se ocupa cu asigurarea florilor pentru sezonul urmator .

Eu insa nu m-am indurat de ele sa le arunc si  am adus muscatele mature inauntru, intr-un hol racoros , asezate intr-un loc in care ajunge lumina la ele, insa de la distanta, nu prea sunt peste iarna , prin fereastra, mangaiate de razele soarelui. Acolo vor trece printr- o perioada de repaus, iar apa le voi da, ca si in alti ani,  cam o data pe saptamana. La primavara le voi scoate afara si voi combina in jardiniere muscatele mature de anul asta cu cele care vor face radacini din butasii de acum si care vor ajunge cu bine in primavara.

Cum in urma toaletarii am ramas cu o multime de frunze, dar si  cu multe flori , pentru ca muscatele erau acum pline de boboci si de flori, anul asta am cules toate florile cu coditele lor destul de scurte si am facut un buchet bogat , pe care l-am pus intr-o vaza mica, potrivita cu lungimea coditelor lor.

In alti ani  duceam ghivecele  inauntru cu flori cu tot, imi era mila de ele sa le rup, dar oricum in scurt timp, in casa, se ofileau si faceau si mizerie , asa ca am ales sa le scurtez acum , afara si sa le tai si florile. Pentru binele lor 🙂 (scuza mea).

Ramasite , dintr-un balcon plin cu muscate
Florile taiate ale muscatelor
In vaza
Buchetel plin
Flori si fluturi

Un buchet de flori de muscate este ceva mai putin obisnuit…

31 comentarii »

  1. Eu nu ma indur sa le tai..le las pana se scutura ele.Am o intrebare: cea mai veche muscata a mea- cea curgatoare- a facut manunchiuri de flori pana prin luna iunie si din iunie…nu au mai aparut boboci de flori…acum in iulie iar are boboci…care au razbit si au inflorit…dar florile au petalele foarte rar, se scutura foarte repede si au si un aspect de vested..chiar daca de abea infloresc…stie cineva care este cauza?am tot cautat pe net…

    Comentariu de Nico — 30 Iulie 2014 @ 11:28 pm

    • Muscatelor curgatoare le merge mai bine daca sunt tunse la inceputul primaverii sau daca sunt tinere.Celor din anii anteriori , daca nu le tai scurt ramurile , atunci or sa ramana mai putine ramuri, mai groase ,dar mai sarace in flori si frunze.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 31 Iulie 2014 @ 4:58 pm

  2. […] inainte de a aduce plantele mature in casa , din tulpinile tunse am facut butasi, asa cum am si povestit atunci si i-am pus in ghivece mici la inradacinat, ca sa am in primavara (care vine, vine, […]

    Pingback de Muscatele nu fac pauza « Eu si gradina — 12 Ianuarie 2013 @ 7:08 pm

  3. foarte frumos articolul iar pozele cu muscate sunt absolut minunate si mi-au incantat ziua….la cat mai multe astfel de articole cu poze.

    Comentariu de Steaua Fara Cer — 15 Noiembrie 2012 @ 2:42 pm

    • Ma bucur ca ti-au placut muscatele din poze. Daca voi mai avea flori frumoase, voi mai fotografia si posta pe blog si pentru privirile altora :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 Noiembrie 2012 @ 8:18 pm

  4. va multumesc frumos!
    asta este si ideea,a fii organizator de nunti presupune o mare raspundere pentru reusita sau esecul unei nunti.organizatorul isi asuma o mare responsabilitate si trebuie sa fie intotdeauna cu un pas inaintea mirilor.

    Comentariu de Alina — 14 Noiembrie 2012 @ 10:33 pm

  5. intr-adevar,este!
    dar eu in calitate de viitor florar si organizator de nunti,vad cand un buchet este realizat cu bun gust si imi dau seama de accea persoana ca are simtul estetic si este un bun organizator.

    Comentariu de Alina — 13 Noiembrie 2012 @ 7:37 pm

    • Succes in activitatea viitoare!Cred ca este foarte placut sa te ocupi de ”punerea in scena” a unora din cele mai fericite momente din viata unui cuplu.
      Eu mare organizator nu sunt, uneori ma incurc in propriile planuri sau mai uit de cate unele.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Noiembrie 2012 @ 10:13 pm

  6. Foarte frumos arata buchetul cu ,acea combinatie de nuante!

    Comentariu de Marc — 12 Noiembrie 2012 @ 6:29 pm

    • Cred ca si separat, cate o singura culoare, ar fi fost tot frumos. Muscatele , fiecare in parte au fost foarte frumoase. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Noiembrie 2012 @ 10:18 pm

  7. frumoase flori!…
    chiar nu vazusem niciodata muscate in vaza de flori…oricum,e superb aranjamentul floral!

    Comentariu de Alina — 11 Noiembrie 2012 @ 2:11 pm

    • Combinatia de culori a fost intamplatoare.Dar cred ca oricum le-as fi asezat, ar fi fost un buchetel frumos, pentru ca ele sunt foarte frumoase.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Noiembrie 2012 @ 8:54 pm

  8. Frumoase culori ai la muscate,eu am doar rosu si corai
    ale mele le tund de multe ori …din cauza caldurii ajung si la 2 metri …dar sînt plantate in gradina ,nu am in ghiveci…
    Cele taiate le dau prin vecini,le replanteaza…
    Da,un buchet de muşcate nu prea intîlneşti…şi atîtea culori!

    Comentariu de yousef59 — 11 Noiembrie 2012 @ 1:38 pm

    • Mi-ar placea sa imi creasca si mie atat de mari florile peste vara :).
      Am mai vazut in niste poze din Spania muscatele foarte lungi, dar in ghivece, asezate pe perete, la Cordoba parca .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Noiembrie 2012 @ 8:53 pm

      • din cauza caldurii mari din vara,ele cresc inalte si tulpinile se ingroasa si …le-ar ramîne mic ghiveciul 🙂 ar trebui mereu mutate aşa că au un colt de grădină sub un smochin…cînd se lungesc si se fac prea dese trebuie sa le tund…

        Comentariu de yousef59 — 11 Noiembrie 2012 @ 10:31 pm

  9. Nu cred ca am mai vazut pana acum un buchet de muscate! Ce bine arata! 🙂

    Comentariu de diverse — 11 Noiembrie 2012 @ 12:38 pm

    • Este intr-adevar mai rar intalnit, poate pentru ca prea de putine ori se indura proprietarii muscatelor sa le rupa florile si sa le adune in buchet. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Noiembrie 2012 @ 8:48 pm

  10. Frumoase muscatele!….nici eu nu ma indur sa le arunc cum procedeaza numti…nici din pct de vedere financiar nici ca idee…cum sa le arunc?si ele vor sa trăiască nuuuu?mirela

    Comentariu de Mirela — 11 Noiembrie 2012 @ 11:14 am

    • Da, daca ai conditii sa le oferi, mai bine sa le oferi ingrijire inauntru peste iarna. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Noiembrie 2012 @ 8:48 pm

  11. Nici mie nu-mi plac florile taiate, asa ca cine ma cunoaste imi ofera cadou de ziua mea o floare la ghiveci 🙂 si nu un buchet de flori. Dar sunt momente intr-adevar cand trebuie sa le taiem ca sa le fie lor bine. Asta e scuzabil. Superb buchetelul tau de muscate.

    Comentariu de greenzonelife — 11 Noiembrie 2012 @ 10:21 am

    • Si eu am idei din astea, in ce priveste florile oferite, insa problema e ca acum si cu cele in ghiveci am inceput sa am preferinte sau sa fac mofturi daca primesc flori care stiu eu ca nu traiesc bine la mine sau ca nu le pot oferi conditiile potrivite. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Noiembrie 2012 @ 8:46 pm

  12. E un buchet mai putin obisnuit, dar ia uite ce frumos este!

    Comentariu de cristina — 11 Noiembrie 2012 @ 10:14 am

    • Da, intamplator au fost adunate florile in buchet. Ma uitam la ele cat sunt de frumoase si rupte si …asa mi-a venit ideea sa le pun in apa ca pe un buchet de flori.Decat sa le arunc…

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Noiembrie 2012 @ 8:43 pm

  13. Acum toamna, aduc flori in casa, ca ziua e prea scurta si vreau sa ma bucur mai mult de ele … altfel mi-e si mie mila sa la tai.
    Muscate am putine si cam imbatrinite … ar trebui sa pun niste butasi 🙂
    Buchetul arata superb !

    Comentariu de Dani — 10 Noiembrie 2012 @ 11:04 pm

    • Da, muscatele daca nu le intineresti des, anual sau macar la al doilea an, nu mai infloresc frumos.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Noiembrie 2012 @ 8:42 pm

  14. Sunt putin cretini cei carora li se pare normal sa arunce plantele toamna, zic eu. Cred ca este rodul marketingului infiorator din lumea in care totul se rezuma la bani. Oare lor li se intampla sa vorbeasca vreodata cu o floare? Cred ca nu.
    Chiar daca a fost prima oara cand ai taiat florile, buchetul este superb!
    Duminica pe sufletul tau sa-ti fie!

    Comentariu de cafeauata — 10 Noiembrie 2012 @ 11:02 pm

    • Fina mea lucra la o firma, un hotel restaurant ceva si probabil ca acolo li se pare mai usor sa se debaraseze de ele toamna decat sa aiba si grija lor peste iarna.
      Ma bucur ca iti place si tie buchetelul. 🙂
      Si multumesc pentru nominalizare!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Noiembrie 2012 @ 8:41 pm

  15. Superbe buchete!

    Comentariu de dragoscalinescu — 10 Noiembrie 2012 @ 10:11 pm

    • E un singur buchetel de multe codite cu flori, foarte inghesuite :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Noiembrie 2012 @ 8:39 pm

  16. Ce frumos arata! Un buchet intr-adevar deosebit. Si mirosul lor e placut, e ca o zi de vara dupa ploaie. Nici eu nu tai florile, ca imi pare rau sa se ofileasca in vaza. Dar le tai toamna tarziu cand vremea s-a racit, ca sa nu le arda bruma. Toate cele bune!

    Comentariu de Dana — 10 Noiembrie 2012 @ 9:18 pm

    • Desi unele flori au un aspect interesant cu bruma pe ele…:)
      Mi-ar placea sa surprind cateva astfel intr-o poza .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Noiembrie 2012 @ 8:38 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

