Eu si gradina

14 Noiembrie 2012

Colocatari

Filed under: flori, insecte, Viața grădinii — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 9:22 pm

Printre plantele deosebit de sensibile , care am constatat ca nu agreaza temperaturile scazute, mai exact cele sub 13 grade Celsius, care le fac  sa arate ca niste plante degerate si saracite de vitregiile naturii , sunt hibiscusii exotici, neadaptati climei de la noi si care ne pot incanta privirile numai ca plante cultivate in ghiveci.

Prin urmare, cunoscand cat de capricioase sunt, cele cateva  flori de hibiscus pe care le mai am, au fost printre primele rasfatate si aduse la inceput de  toamna , inauntru, intr-un mediu protejat . Nu de alta, dar sa nu le fie frig la radacini, sa nu vina ploile reci si temperaturile scazute de peste noapte care sa le faca rau. Si cum nici nu mai am multe, ca abia mi-au mai ramas cateva din mai multe culori pe care am reusit in timp sa le adun in colectia mea de hibiscusi la ghiveci, colectie destul de saracuta fata de a altora, nu mi-a fost greu sa le aduc intr-o dupa amiaza repede, in casa.

Spuneam de colectiile altora.

De cand cu internetul am aflat despre pasionati de trandafiri, pasionati de cercelusi, pasionati de hibiscus, pasionati de diverse tipuri de menta , de ardei iute, de rosii , o multime de pasiuni s-au dezvoltat din numai cate o planta sau familia ei.

Exista siteuri specializate in vanzarea feluritelor tipuri de plante si de hibiscus am aflat ca se vand numai in Europa circa 500 de soiuri din aceasta  floare. In Romania se aduna cativa pasionati de flori , care s-au intalnit pe forumuri specializate in disecarea subiectelor legate de tot felul de plante  si fac liste  comune cu florile dorite de fiecare , pe care le trimit  in alte tari din Uniunea Europeana si dau cate o singura comanda  pentru a suporta plata cu cheltuielile de transport  o singura data .

Am fost si eu tentata si imi mai iau cateva feluri de hibiscus in culori de care nici nu stiam ca exista si care mi s-au parut mie mai interesante. Iata cativa aici

Dar…stiu ca am mai avut in alti ani si pe unii i-am pierdut. Cu cresterea hibiscusilor in casa nu prea m-am descurcat. Poate ca  nu mi-am dedicat suficient timp si atentie cresterii lor si de-aia am pierdut o data unul de culoare alba si alta data unul galben cu floarea plina, batuta, amandoua flori destul de greu obtinute. Mi-au mai ramas abia cativa, carora nu le merge grozav de bine si recunosc ca nu le aloc destul timp. Vara ii ud la gramada, in rand cu florile de langa ei cand trec peste toate cu furtunul , iarna le cam sare randul la udat cand sunt in casa , ori nu prind cele mai bune locuri, in apropierea ferestrelor, unde prioritate au orhideele.

Si atunci mi-am zis, ma multumesc cu cei cativa pe care deja ii am si macar sa imi creasca astia sanatosi si frumosi , sa ii am mai multi ani la rand si sa nu raman fara ei. Doi dintre ei, dintre cei mai fotogenici de anul asta :Hibiscus

HibiscusDe celelalte fantastice culori, am sa ma bucur la altii.

Noroc cu internetul (cum mai citeam chiar azi pe un blog, ce-ar mai fi viata mea, a multora din noi ,  fara internet acum dupa ce m-am /ne-am obisnuit cu el atata? cumparaturi online, prieteni online, comunicari online , o mare parte din viata profesionala si personala s-a mutat online)! Daca internetul ar disparea… m-as trezi dintr-o data cu mult timp liber . Si credeti ca ar fi rau? 😀

Dar , cum va spuneam, la venirea toamnei mi-am adus delicatele flori in casa. Am zarit eu atunci un fel de puf, ca de papadie , ici-colo pe frunzele lor. Dar zic: ei, si, ce-o fi, nu e pentru prima data. Si anul trecut imi facusera in casa ceva pureci, desi pana acum uitasem de ei si nu mi-am facut prea mari probleme nici de data asta .

Pana intr-o zi, cand le-a venit randul, ala pe sarite, pe abia aduceri aminte pentru udat .Si atunci am constatat ca hibiscusul s-a mutat in casa cu o multime de alti colocatari.Hibiscus si marea familie de mici verzi

Carora cred ca le placea grozav de tare atmosfera, odata ce s-au inmultit si dezvoltat atat de frumos: hibiscus si purecii bine crescuti

ca niste bomboane de menta :Purecii verzi-bomboane de menta

Nici nu stiam cu cate alte fiinte locuiesc in aceeasi casa. Ei, fara sa iau in considerare acarienii si fapturile mici de tot, care nu sunt vizibile cu ochiul liber .

Am sacrificat bobocii de floare incarcati de colocatari . Sper sa fi eliberat planta de o mare pacoste.

21 comentarii »

  1. Nu trebuia sa-i arunci sau sa-i rupi – puricii pleaca daca plantezi in ghiveciul trandafirului un fir – doua de usturoi. E o metoda verificata si in gradina, langa un trandafir cu ghimpi plin de pureci. Am plantat un catel de usturoi alaturi de el si a scapat de „nepoftiti”.

    Comentariu de Raluca — 16 Ianuarie 2013 @ 4:08 pm

  2. Chiar s-au mutat cu toate neamurile puricii astia verzi! 🙂 Frumoase flori!

    Comentariu de diverse — 18 Noiembrie 2012 @ 7:06 pm

  3. Nu trebuie sa mai spun ca sunt frumosi hibiscusii tai, au spus-o toti, dar sa stii ca ceaiul din florile lor e foarte bun impotriva starilor de neliniste, de emotii puternice. Nu stiai, asa-i?

    Comentariu de cafeauata — 18 Noiembrie 2012 @ 12:45 pm

    • Auzisem de ceaiul de hibiscus, dar nu mai tineam minte la ce-i recomandat.Si am impresia ca numai un anumit tip de hibiscus rosu, nu oricare din ele.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 18 Noiembrie 2012 @ 7:31 pm

  4. Minunati ! Eu aveam unul si-acum niciunul, prefer sa-i vad la altii decit sa-i pierd mereu.
    Pentru stropit si eu as da cu solutie de spun si cu ceva spirt, iar daca au si acarieni, e bun usturoiul fiert cu foi de dafin si apoi solutia racita o diluezi si stropesti plantele repetat. Plus, as schimba stratul superior de pamint din ghiveci, ca sa nu reziste acolo acarienii si sa reapara in primavara. E greu sa scapi de ei …

    Comentariu de Dani — 17 Noiembrie 2012 @ 11:18 pm

    • Inseamna ca sunt ei , hibiscusii, cam dificili, nu doar eu nu am noroc de ei. Sfaturile tale pentru indepartarea purecilor de plante sunt foarte bune.Sper sa-mi fac si timp sa ma ocup de indepartarea lor prin metode mai blande.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 18 Noiembrie 2012 @ 7:39 pm

  5. Dar se pare ca le placea foarte tare floarea ta si prosperau si se inmulteau in voie pe ea. Bine ca i-ai depistat inainte de a contamina si alte plante. Moarte intrusilor! PS Cam asa aratau si ardeii mei asta-vara si stiu cum e. Dupa ce i-am curatat cu apa si sapun, parca ii simteam mergand pe mine.

    Comentariu de Andreea — 15 Noiembrie 2012 @ 6:27 pm

    • Cu niste ardei am patit si eu intr-un an. Si desi nu sunt adepta stropirilor cu insecticid pe plante, cu atat mai mult pe plantele care fac roade comestibile, atunci le-am stropit ca o solutie extrema, ca erau plini de cateva feluri de pureci. Care aparusera in casa , pe rasadurile plantate de mine pe pervaz, nu se stie de unde.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 Noiembrie 2012 @ 8:21 pm

  6. Am patit si eu la hibiscusul meu acelasi lucru cu acesti colocatari care pur si simplu l-au invadat.Am luat dat cu ceva insecticid si pe langa asta e foarte util sa pui in pamantul din ghiveci putin usturoi.Foarte frumoase florile!

    Comentariu de Marc — 15 Noiembrie 2012 @ 2:48 pm

    • Parca mai citisem de solutia cu usturoi. Dar e bine ca mi-ai amintit-o, uitasem de ea si cred ca merita incercata :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 Noiembrie 2012 @ 8:19 pm

  7. Stii ca ai atins un subiect sensibil pentru mine 🙂 Coleactia de hibiscusi pe care am avut-o numara vreo 40 si ceva de soiuri diferite. Si acum am nostalgii cand ma gandesc la ei. in ce priveste acarienii, daca nu ai multe plante si ai rabdare, in afara de taierea a ce este afectat foarte tare, poti spala fiecare frunza cu un tampon cu apa si spirt, sau solutie diluata de sapun. Si pe fata si pe dos 🙂

    Comentariu de dordefemeie — 15 Noiembrie 2012 @ 11:14 am

    • 40 de soiuri? Uaauuu! Colectie cum putini de la noi au.
      O sa incerc intai cu un dus simplu, numai cu apa. Si daca nu va fi cu leac, trec si la tamponat frunza cu frunza cu apa si spirt. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 Noiembrie 2012 @ 8:16 pm

  8. Si eu ador hibilici,asa e cu ei fac pureci cind intra in casa si ai mei au început sa facă trebuie sa-i stropesc si ma tot gândesc ce sa aleg!sunt flori minunate hibilici tai!mirela

    Comentariu de Mirela — 15 Noiembrie 2012 @ 10:29 am

    • Poate un dus inainte de orice stropire, n-ar strica. Si daca reapar purecii, atunci mai incerci solutii toxice.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 Noiembrie 2012 @ 8:14 pm

  9. Asta ca sa nu trebuiasca sa tunzi cu cruzime tot ce ti s-ar parea mult prea populat.Daca nu-i razbesti….atunci cu adanca durere in suflet,ia un extraveral[xanax] ,insfaca foarfeca si taia toate extremitatile[flori frunze,crengute]care contin invadatorii.Si apoi mai da-l o data cu pufaiacu’…TOT BAFTA!!!

    Comentariu de anda — 14 Noiembrie 2012 @ 10:41 pm

    • Am un spray impotriva daunatorilor plantelor, dar fiind in casa, nu prea ma indur sa dau cu insecticid pe plante si sa il inspiram sau sa-l luam pe picioare de pe covor toti cei care trecem pe langa plantele stropite, inclusiv animalutele.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 Noiembrie 2012 @ 8:12 pm

  10. sunt foarte frumosi!
    daca se pastreaza(eu va urez Succes),poate ii si inmultiti.

    Comentariu de Alina — 14 Noiembrie 2012 @ 10:37 pm

    • Eu incerc sa le pastrez. De inmultit, nu as vrea.Si parca nici nu am crengute tinere potrivite pentru asta.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 Noiembrie 2012 @ 8:13 pm

  11. La florarie gasesti un spray pentru carcalacii nerusinati.Se cheama:PERFECT PLANT INSECTICIDE.Made in Belgia.Si dai…si dai…ca-n dusmani,cu sete… cu ura.Si-l lasi vreo trei zile si-l iei iar la purecat….Bafta!!!

    Comentariu de anda — 14 Noiembrie 2012 @ 10:33 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

