Eu si gradina

18 Noiembrie 2012

Steaua serifului

Filed under: blog, flori, servicii internet — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 9:15 pm

Pe wordpress , la statistici , poti afla zilnic atat cati vizitatori ai avut , cat si care au fost criteriile dupa care au ajuns la blogul, respectiv pagina ta. Asa aflu care sunt o parte din curiozitatile celor ce apeleaza la google sau alte motoare de cautare . Uneori mai rad de una singura cand citesc  ce au cautat cate unii si ma si mir cum de au ajuns tocmai la blogul meu. Asa, de exepmplu cineva a cautat pe net dupa cuvintele :

-” plutim usoor”

-altcineva a cautat ” cand ii vad cocoselul”

-sau ”muncile de succes la tara”

-altul ”un dialog de 6 randuri de o fetita si papadie”

La un moment dat ma gandeam sa le adun intr-o postare despre cele mai amuzante expresii cautate pe net. Poate vreodata…

Intr-o zi, tot asa, am gasit o persoana curioasa care dorea sa gaseasca cea mai mirositoare planta. Nu a scris daca isi doreste sa afle care e cea mai frumos sau cea mai urat mirositoare planta . Nici pe una, nici pe alta eu nu o cunosc, insa cautarea m-a dus cu gandul la una din florile mele , care atunci cand isi deschide florile frumoase , emana un miros urat…unii zic ca se aseamana cu mirosul de mortaciune. De la distanta eu nu l-am simtit niciodata, desi am auzit pe cineva care aflandu-se in preajma plantei impreuna cu un grup de oameni , se suspectau reciproc unii pe altii care ar fi stricat aerul din incapere, fara sa fi avut stiinta despre ”parfumul” florii din apropierea lor. Eu insa de la distanta nu simt nimic. Poate stau eu mai prost cu simtul olfactiv; de altfel nici mirosul de parfum nu il simt la mine, ci numai la altii. Eu cand imi dau cu parfum nu simt nimic, decat foarte putin atunci cand pulverizez in aer. Mai tarziu…nimic.

Asa si cu floarea asta, pe numele ei popular , Steaua serifului.

Ca sa ii simt mirosul, a trebuit sa ma aplec si sa imi pun efectiv nasul in ea. Rezultatul? Nu m-a incantat, dar nici nu m-a pus pe fuga. Pute, e adevarat, cam neplacut , dar suportabil.

Prin urmare floarea care miroase cel mai urat din cate cunosc eu este Steaua serifului sau Stapelia , frumoasa de mai jos. Este o planta suculenta, foarte usor de crescut, pe care eu adeseori o uit acolo unde o pun si o ud numai cand imi aduc aminte. Iarna nici nu are nevoie de multa apa, fiind suculenta, are rezerve, iar vara ma asteapta cate o saptamana, doua, cat e nevoie , pana imi fac timp si ochi pentru ea. Planta in sine e cam uratica, numai florile ei atrag atentia , atunci cand se deschid si eu zic ca prin frumusetea lor , nu prin miros.

In prima poza este un detaliu din centrul  florii. Parca ar fi o floare in floare 🙂 :

Din floare

Iar in urmatoarele imagini, floarea  din diverse unghiuri, fata si profil 🙂 , precum si cateva din frunzele care o hranesc si din care ea isi face aparitia .

Steaua serifului
Din fata

Aici, pe blog  parca e mai frumoasa decat in realitate 🙂 :

Frunzele plantei

24 comentarii »

  1. Buna seara!..sau,mai bine zis „noaptea”,nici nu stiu cum sa ma exprim!La ora aceasta cautam pe net niste plante pt.gradina mea!De fapt niste legume mai exact;si uite asa am ajunsa sa caut flori…..si ce sa vezi,cautam,o floare care am avuto in copilarie;o floare,pentru mine extrem de frumoasa!si am scris CAUTARE:florile care……….REZULTAT:care infloresc de noapte,care o data in viata si cele care miros frumos……nu am mai apucat sa mai caut ca,am zis,hai ca vad si sit-ul cu alea frumoase.Si uite asa am descoperit in sfarsit rezultatul meu de la bun inceput florile care miros cel mai urat! :)adica a gunoi sau cateodata schimba mirosul,a peste imputit!DAR DIN PUNCT DE VEDERE ESTETIC pt. mine este CEEA MAI FRUMOASA FLOARE!multumesc de indicatii,adica de numele florii!A si eu specific ca nu e deloc fragila,petalele sunt tari la atingere!Numai bine

    Comentariu de Roxana Tiuga — 19 Mai 2015 @ 4:07 am

    • E foarte frumoasa. Si gasisem pe cineva pe net care oferea spre vanzare mai multe feluri de Stapelia, insa pana sa ma hotarasc eu sa imi iau, a disparut siteul respectiv.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Mai 2015 @ 4:03 pm

  2. Chiar ca-i frumoasa! Pate asa se apara ea.. prin mirosul urat! 🙂
    Zi buna!

    Comentariu de diverse — 24 Noiembrie 2012 @ 11:55 am

    • „Poate” am vrut sa scriu.. e ora pranzului si am mancat o litera! 🙂

      Comentariu de diverse — 24 Noiembrie 2012 @ 11:56 am

    • Nu, zice ca asa atrage ea insectele ,mustele, nu albinele , ca sa ii faca polenizare.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Noiembrie 2012 @ 1:30 pm

  3. pana acum nu am remarcat-o in nici-un fel…data viitoare o sa fiu mai atenta.

    Comentariu de Alina — 20 Noiembrie 2012 @ 10:14 pm

  4. Am gasit-o! Se numeste dracunculus vulgaris.

    Comentariu de Iulia — 19 Noiembrie 2012 @ 11:44 pm

  5. O stiam din vedere si de departe. Bine ca n-am incercat sa o miros vreodata 🙂 In poze e superba !

    Comentariu de Dani — 19 Noiembrie 2012 @ 3:30 pm

    • Eu nici nu mai stiu cum si de unde am prins-o.Probabil ca tot asa, stiind-o de departe, de la altii, pana la urma am facut vreun schimb sau am cerut-o cuiva si asa am ajuns sa facem cunostinta, de aproape :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Noiembrie 2012 @ 7:22 pm

  6. frumoasa foc. ai o alta varietate decat am avut eu. a mea era cu galben si cu picatele negre. eram innebunita dupa ea, dar nu stiu cum am facut si am pierdut-o, cu ani in urma. nu-mi aduc aminte sa fi fost chiar asa de imputita, dar pe vremea aia fumam si mirosul meu era probabil mai slabut.

    Comentariu de cristina — 19 Noiembrie 2012 @ 9:36 am

    • Da, am vazut si eu pe net floarea in mai multe variante de culori. Ma mir ca eu nu am pierdut-o, dupa cat am neglijat-o. Bine ca te-ai lasat de fumat ! 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Noiembrie 2012 @ 7:20 pm

  7. Sunt altele si mai si! Aveam o colega la serviciu, care avea o planta foarte ciudata, tot din zona tropicala. (Pentru ca ele miros asa urat.) Pe scurt, iesea dintr-un bulb care, pe masura ce treceau anii, se tot marea, iar dupa un timp din el se desprindeau pui (bulbi mai mici). Il puneai in pamant primavara, din el iesea o tija verticala, goala in interior, iar sus ii iesea o unica frunza, ca o palma mare, crestata, frumoasa, orizontala (statea aproape ca o umbrela) si care, atunci cand dadea sa ploua (cand scadea presiunea atmosferica), plangea. Adica i se formau pe varfurile lobilor niste picaturi lichide. Tija era ca o piele de soparla. Perfect neteda, dar cu niste pete pe ea. Statea asa toata vara, apoi toamna frunza se ofilea si era timpul sa scoti bulbul din pamant. Se punea la loc uscat, racoros, pana la sfarsitul iernii, cand se perecea cel mai surprinzator lucru: fara a fi pus in pamant, din bulb iesea tot o tija (la fel cu a frunzei), dar sus de tot facea un fel de cala mov cu pete, cu irizatii, imposibil de descris in cuvinte. Floarea era de-a dreptul spectaculoasa, dar putea si mai rau decat steaua serifului. Tinea vreo 2 saptamani cred, apoi se usca, iar bulbul era bun de pus in pamant. Stie cineva cum se numeste? A vazut-o cineva? A! Am mai uitat un lucru: inflorea numai dupa 7 ani!

    Comentariu de Iulia — 19 Noiembrie 2012 @ 9:35 am

    • Din cate descrii floarea, cred ca era interesanta.
      Vazusem intr-un catalog de flori de data nu foarte indepartata o floare asemanatoare care rasarea dintr-un bulb mare , numai o tulpina cu floarea in varf ca o cala. Am cautat pe net la bakker si la sieberz, dar nu am gasit-o.Insa voi mai cauta si prin revistele mai vechi, pana o voi gasi pe ea si denumirea ei. Poate e planta cautata de tine. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Noiembrie 2012 @ 7:18 pm

  8. Absolut corect. Am şi eu una. Pe cât de deosebită, coloristic şi ca „prezentare” este floarea, pe-atât de rău trăzneşte… 😀

    Comentariu de Dan (Diana şi Dan) — 18 Noiembrie 2012 @ 10:42 pm

    • Am vazut-o pe net si in alte combinatii de nuante si culori, una mai frumoasa decat alta, ca niste picturi facute cu migala .Ca multe pe lumea asta , frumusetea trebuie compensata cu ceva :).La ea, cu ”parfumul”.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Noiembrie 2012 @ 7:14 pm

  9. nu am auzit niciodata de aceasta floare…
    chiar mi-as dorii sa faceti o postare cu expresiile amuzante cautate pe net!

    Comentariu de Alina — 18 Noiembrie 2012 @ 10:28 pm

    • Poate spre sfarsitul anului o sa fac o selectie de expresii amuzante :).
      Planta e destul de populara si frecvent intalnita mai ales prin magazine .Numai ca fara flori nu atrage atentia , e prea comuna .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Noiembrie 2012 @ 7:12 pm

  10. Intr-adevar, floarea miroase a mortaciune, a hoit, si asta pentru ca polenizarea ei se face cu ajutorul mustelor si nu a altor insecte mai frumoase. E singurul ei mod de atrage mustele. Am avut si eu, iar in plina vara, pe caldura, florile ei miros groaznic chiar de la cativa metrii. Prima data cand a inflorit am cautat si rascolit toata zona unde era ea crezand ca e vre-un sobolan mort sau alt animal, pana am dat cu nasul de florile ei si atunci am aflat povestea ei.

    Comentariu de greenzonelife — 18 Noiembrie 2012 @ 9:50 pm

    • De frumoasa si musca e uneori frumoasa in culori verde-albastru metalizate cu ochii mari, ca ochelarii de fite ai lui George Michael. Numai ca e scarboasa ca se aseaza pe toate gunoaiele si apoi pe mancare sau tacamuri .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Noiembrie 2012 @ 7:09 pm

  11. Senzational si frumoasa … 😉

    Comentariu de Henning zu Henningsheim — 18 Noiembrie 2012 @ 9:20 pm

    • Ma bucur ca iti place/ I am glad you like it/ Ich bin froh, dass Ihnen .
      🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Noiembrie 2012 @ 7:06 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

