Eu si gradina

24 Noiembrie 2012

Flori mici

Filed under: flori, Flori de primavara, Fără categorie — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 4:50 pm

Toate florile sunt frumoase.

Iar in fotografiile digitale , fotografiate de aproape sau de la departare, in grupuri de flori, ele pot parea chiar mai mari si mai frumoase decat sunt in realitate.

Cum , acum exista magazine de plante care isi fac reclama si chiar vand plante online, acolo plantele sunt prezentate dupa denumire , descriere pe scurt si anumite caracteristici precum si o fotografie alaturat .

Uneori cand vezi planta postata pe site, ramai uimit de cate minuni are pamantul si tu nici nu stiai de ele ca ar exista. Va spun din proprie experienta asta. Eu am o slabiciune la flori si stau pe siteurile cu flori multe minute in sir, care uneori se pot face si ore , dandu-le tarcoale, nehotarata daca sa le iau, sa le aleg , si la care din multimea de flori sa ma opresc ”de data asta”, spunandu-mi ca va fi cu siguranta si o data ulterioara la care le voi lua si pe celelalte pe care le-as dori.

Si asa am luat diverse flori. CAtegoric, fiecare mi-a placut. Nu stiu daca o fi fost vreuna care sa ma fi dezamagit. Eu as zice ca nu, acum. Insa am constatat ceva. Si anume ca eu imi imaginam uneori altfel florile cumparate dupa cum le vazusem eu numai in poze. Si desi uneori nu ma limitam la poza de pe site, ci mai cautam si in alte parti date despre respectiva floare ( cerinte de crestere si ingrijire, aspect ) tot nu imi dadeam seama de insusirile reale ale plantei.

Asa , de pilda, a fost primula din poza de mai jos: o floare care parea alcatuita din multe mici inflorescente de culoare rosie , crescuta in varful unei tije.

O primula

, avand la baza o coronita de mici flori liliachii .

Primula

Pe care atunci cand am vazut-o , uimita minune mare de cat de frumoasa e, nu am rezistat tentatiei sa o comand. Si mi-a inflorit din primul an (sper sa imi mai rasara si in al doilea, ca este in gradina, afara si acum a disparut cu totul orice urma a ei) si intr-adevar, nu m-a dezamagit. Insa ca dimensiune eu as fi vazut-o mai mare , asa era ea in imaginatia mea, cam cat o floare de lalea sau…ce sa mai zic de crin, bine ar fi fost sa creasca atat de inalta. Insa primula, mititica cat celelalte rude mai bine cunoscute ale sale, daca nu as fi stiut de ea ca am pus-o acolo, in gradina si daca nu as fi asezat si niste betisoare langa ea, nu de alta dar sa nu mi-o smulga din greseala altcineva crezand ca e buruiana (ca am mai patit cu alte flori), nici nu as fi vazut-o cand a fost inflorita.

Asa ca atentie mare! Cand admirati pozele unei flori, se poate sa nu fie chiar asa cum vi le imaginati.

Un exemplu din gradina mea, al unei flori pe care am vazut-o in iarba pe la incepututl verii: daca o prezint in detaliu, privita de aproape, ai zice ca e cine stie ce floare cat un buzdugan. Ca seamana macar cu gura leului.

Floare din iarba

Si daca ii mai umblu putin si la culoare, culorile ei vii o fac sa arate ca o vedeta de cinema (ei, da, din randul florilor, nu altceva).

In culori  vii

Insa ea, mititica si modesta este numai o floare salbatica, ce poate nici nu ar fi fost obsevata de altcineva (in afara de fotograful aici de fata :), adica moi -eu frantzuzit ) si care cu siguranta in scurt timp dupa fotografiere a si cazut prada cutitului de la masina de tuns iarba. Dar e o floare si eu o vad frumoasa.Si culorile de mai jos nu au fost editate, schimbate, ci sunt culorile ierbii de dupa ploile de mai si a florii ce a rasarit aruncata de pasari sau adusa de vant de altundeva si  chemata de lumina si caldura inceputului de vara.

Cine o vede?
In iarba, primavara
Grup de flori salbatice

12 comentarii »

  1. nici nu ma astept sa mai infloreasca la anul.

    Comentariu de Alina — 28 Noiembrie 2012 @ 5:23 pm

  2. am nevoie de o adresa de e-mail. multumesc.

    Comentariu de Felician Scorobete — 28 Noiembrie 2012 @ 9:17 am

  3. cand mi-am cumparat aparatul foto, exact pentru asta l-am cumparat, vroiam sa fac poze macro. mi-am petrecut o primavara si o vara fotografiind de la gaze microscopice pana la polen, asa ca stiu cat de fascinanta este lumea asta pe care pana acum n-am avut cum s-o exploram. cat despre cumparatul de flori dupa poze, nu ma mai las amagita de mult, de cand am vazut ca o porcarie poate sa treaca drept o minune daca stii din ce unghi s-o pozezi. am luat cateva tepe in felul acesta si de atunci nu mai cred in imagini. bine, daca as avea bani gramada, poate ca nu ar conta o dezamagire, doua, trei, dar cand pentru mine 5 lei conteaza, ma gandesc bine inainte pe ce ii dau.
    movulia asta a ta a stat si la mine in vaze la loc de cinste, in perioada in care aveam ca pasiune buchetele din flori salbatice. vara asta n-am mai avut cu ce le face, nu prea am mai gasit flori pe seceta aia.

    Comentariu de cristina — 26 Noiembrie 2012 @ 2:33 pm

  4. Frumoase.

    Comentariu de starchim01 — 25 Noiembrie 2012 @ 4:50 pm

  5. Toate florile sunt frumoase. Fara exceptii. Numai sa le acorzi o minima atentie 🙂

    Comentariu de dordefemeie — 24 Noiembrie 2012 @ 10:58 pm

    • Si cand le acorzi minima atentie iti fac un minut din viata mai frumoasa. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Noiembrie 2012 @ 7:08 pm

  6. Sunt superbe chiar si florile marunte de camp, vazute de aproape, un macro cu aparatul foto, vei observa ca florile lor sunt cu mult mai mult decat par. Cateodata imi umplu obiectivul cu polen, asa de tare ma apropii de ele 🙂

    Comentariu de greenzonelife — 24 Noiembrie 2012 @ 9:02 pm

    • Acum de cand cu aparatele astea foto digitale si florile le vedem altfel :), mai bine, pana la cele mai mici detalii .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Noiembrie 2012 @ 7:07 pm

  7. Foarte, foarte frumoase fotografiile tale. Si cuvintele la fel, ca o poveste din lumea florilor. A florilor din gradina ta. Am vazut si eu flori din acestea mov si nu le-am acordat pana acum mare atentie – nici nu mi-am dat seama ca floarea lor este formata din atatea floricele mai mici. Multumesc ca mi-ai deschis ochii.

    Comentariu de Ardeia — 24 Noiembrie 2012 @ 8:03 pm

    • Nici eu nu dau importanta tuturor florilor, pana intr-o zi cand imi pica ochii pe cate una si o ”disec” din priviri si cu aparatul de fotografiat. In poze le maresc si ma uit uneori la detalii pe care cu ochiul liber nu le bagam in seama. Facem schimb de deschis ochii una alteia cu diverse povesti din lumea celor mai mici si frumosi :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Noiembrie 2012 @ 7:04 pm

  8. eu am cumparat asta vara creasta cocosului la ghiveci,iar apoi am plantat-o in gradina.mie mi s-a parut ca s-a facut mai frumoasa in pamantul din gradina mea decat in ghiveci.pacat ca dupa doua luni le-a parlit soarele…

    Comentariu de Alina — 24 Noiembrie 2012 @ 7:24 pm

    • Nu stiu cat ar fi durata de inflorire pentru creasta cocosului, insa uneori florile crescute direct in gradina se comporta mai bine decat cele plantate. Am avut si eu intr-un an niste motisoare asemanator cu creasta cocosului, care nu mai stiu cum se numesc, in diverse culori si galben, portocaliu, rosu si tot asa le-am cumparat in ghiveci si le-am mutat in gradina. In scurt timp de la ploi s-au umplut de pamant, noroi si in scurt timp au disparut. Mai bune decat plantele anuale sunt cele perene pe care le pui intr-un loc din gradina si raman acolo mai multi ani la rand.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Noiembrie 2012 @ 7:01 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

