Eu si gradina

26 Decembrie 2012

Pomul de iarna

Filed under: copaci, legume si fructe, pomi, vremea — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 7:56 am

Unul din merii din curte, care de obicei nu prea facea merele mari, anul asta , poate din cauza secetei, desi el nu a suferit de sete ca este chiar langa pompa de apa din curte, dar apa de la furtun probabil ca tot nu e la fel de hranitoare ca apa venita din ploi , ei bine, anul asta s-a intrecut pe sine in mere pitice.

A facut niste chichinete, am mai fotografiat din ele, ca erau rosii si frumoase, dar foarte mici.

Asa ca am zis sa le lasam in pom, ca decor, cu gandul exact la zilele in care va fi zapada si pomul va arata mai frumos cu merele in el, decat cu crengile pustii.

Asa incat in locul altui pom de iarna, brad de Craciun, eu vin cu marul meu impodobit de natura.

Nu ca brad de Craciun nu as avea. Am.Unul ecologic, de plastic :).E cu fibra optica .

Pomul de iarna cu crengile acoperite de chiciura:

Mar cu mere mici, rosii
Mere si chiciura
Mere iarna

Si incarcate de zapada. Si de cateva mere rosii:

Marul de Craciun
Mere in zapada
Mar cu zapada

De fapt numai expresia ”pom de iarna” nu se poate referi la altceva, caci pom inseamna numai pomul fructifer (mar, par, prun, etc) .Ceilalti sunt copaci.

Craciun frumos in continuare !

26 comentarii »

  1. Foarte dragut pomul tau! Aproape ca e mai frumos acum decat vara. Sau in orice caz, acum este apreciat mai mult, in conditiile in care a reusit sa faca doar niste mici merisoare. Putina culoare in peisajul auster de iarna. Dar am mai vazut in spatele lui si niste brazi care par foarte mari si bogati, sunt ai tai?

    Comentariu de Andreea — 3 Ianuarie 2013 @ 3:06 pm

    • In fiecare anotimp plantele, fie ca sunt pomi, fie arbusti sau flori , cred ca au un soi aparte de frumusete. Si desi spui ca pomul e mai frumos acum iarna, eu abia astept sa vina primavara…poate il fotografiez si plin de flori :).
      Uitasem sa iti spun despre brazii care se vad in spate. Au fost pusi in urma cu doar 12-13 ani si dupa ce in primii ani abia dadeau semne de viata, dintr-o data, cam dupa 4-5 ani au inceput sa se inalte ca niste feti frumosi .Cam mari pentru gustul meu.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Ianuarie 2013 @ 9:28 pm

  2. randunica o recunoastem repede datorita cozii sale bifurcate.

    Comentariu de Alina — 31 Decembrie 2012 @ 11:20 am

  3. Eu am vazut anul acesta mai multe fata de anii trecuti.
    Chiar am vazut o pereche cautand parca sa isi faca cuib la noi in curte.
    Ele isi fac ciubul numai sub streasina caselor.nu au ce cauta cu,cucul in padure;numai daca ii face o vizita.

    Comentariu de Alina — 30 Decembrie 2012 @ 7:35 pm

    • Nu stiu, o sa fiu si mai atenta la pasari,poate am vazut-o si nu am recunoscut-o, desi randunica mi-ar fi sarit in ochi cu penajul si coada ei specifica de randunica.
      Am speriat si eu (eu pe ea si ea pe mine) o pasare care probabil are cuib sub streasina casei si cand m-am apropiat de casuta ei (ascunsa, ca nu am vazut-o ) ,a zburatacit chiar prin fata mea.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 30 Decembrie 2012 @ 9:59 pm

  4. mi-ar placea sa vad si eu iarna mere la mine in gradina.
    oricum,mi-e dor de primavara…de pomii infloriti…de flori…de razele soarelui ce incalzesc pamantul…de pasari;berze,randunele,privighetori…mierla…cucul…graurul etc…

    Comentariu de Alina — 29 Decembrie 2012 @ 11:41 pm

    • Vine imediat primavara, ai putintica rabdare :).
      Randunele eu n-am prea vazut.Or fi numai prin paduri , cu cucu.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 30 Decembrie 2012 @ 7:30 am

  5. Frumos, foarte frumos pomul și omul… 🙂 La mulți ani! Sărbători frumoase și un an bun și roditor, cu sănătate și multă bucurie!

    Comentariu de CiGriArg — 29 Decembrie 2012 @ 9:13 pm

    • La multi ani si mult bine sa primesti cu multa bucurie in anul care vine! Si har cu carul :)!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Decembrie 2012 @ 9:45 pm

  6. Meri din acestia, sunt specifici pe aici pe la munte. Reusite imagini 🙂

    Comentariu de buceginatura2000 — 29 Decembrie 2012 @ 5:03 pm

  7. este foarte frumos!…
    ma intreb de ce nu or fi cazut ele, merele, ca ale noastre au cazut de asta-vara, iar in toamna nu prea am mai avut ce culege.
    si noi avem doi meri care fac merele mici mici de tot si zbarcite ,dar anul acesta nu a facut nici unul dintre ei rod…

    Comentariu de Alina — 28 Decembrie 2012 @ 6:22 pm

    • Nu stiu de ce nu au cazut; cred ca depinde de fiecare soi de mar , ca si noi avem unul care face mere mari si frumoase, dar cele mai multe cad singure in timpul verii. Asta mic al nostru :), marul din poza adica, este un soi al carui fructe se inrosesc toamna, mai tarziu.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Decembrie 2012 @ 6:39 pm

  8. Ce pom frumos, impodobit de natura 🙂 Sarbatori fericite si bogate pe mai departe !

    Comentariu de greenzonelife — 28 Decembrie 2012 @ 12:15 pm

  9. Foarte frumos,deosebit…
    Sărbători fericite!

    Comentariu de yousef59 — 27 Decembrie 2012 @ 9:41 am

    • Multumesc pentru aprecieri si urari!Sarbatori cu multa bucurie!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Decembrie 2012 @ 7:43 am

  10. Foarte, foarte frumos! Sarutmana si sa ai un an minunat! Si tu, si plantele tale… 🙂

    Comentariu de viesparul — 27 Decembrie 2012 @ 12:49 am

    • 🙂 Un an bun si multa bucurie!Drumuri cat mai frumoase si usoare!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Decembrie 2012 @ 7:43 am

  11. Cel mai frumos pom vazut zilele astea! Nu conteaza ce face in timpul anului, acum ne aduce bucurie si este grozav!
    Sarbatori minunate, Mihaela!

    Comentariu de cafeauata — 26 Decembrie 2012 @ 11:48 pm

    • Sarbatori pline de bucurii !La fel gandesc ca va ureaza si patrupedele mele (sunt sigura ca daca ar sti ca e sarbatoare, asa v-ar ura :)):Pepito, Tili si ceilalti, pentru ca v-au simtit simpatia .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Decembrie 2012 @ 7:41 am

  12. Tare frumusele-s merisoarele 🙂 Si cred, ca pomul e vizitat de pasarele. Au si ele ospat de sarbatori. La Multi Ani !

    Comentariu de Dani — 26 Decembrie 2012 @ 10:25 pm

    • Nu e vizitat pomul de pasari, nu am vazut nicio urma ca ar fi ciugulit din mere, dar chiar ma gandeam sa le tai merele marunt si sa le pun undeva , nu stiu inca unde, sa se poata servi din ele. La multi ani, Dani!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 26 Decembrie 2012 @ 10:31 pm

  13. Ce frumos,original…Craciun fericit! Mirela

    Comentariu de Mirela — 26 Decembrie 2012 @ 2:52 pm

    • Craciun fericit si tie, Mirela! Imi aminteste (putin) de primii brazi de Craciun,cum au prins si parintii nostri, in care spuneau ca agatau mere, nuci, ca nu existau ca acum globuri. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 26 Decembrie 2012 @ 10:35 pm

      • daaa cine avea saloane eraaaa boier nu asa!pup,mirela

        Comentariu de mirela — 27 Decembrie 2012 @ 10:52 am

  14. Parca pomul e incarcat cu globuri rosii:)Sarbatori fericite,ce a mai ramas din ele!:)

    Comentariu de Marc — 26 Decembrie 2012 @ 12:58 pm

    • Sarbatori fericite, ca mai sunt :)!Pana dupa Sfantul Ion o tot tinem intr-o sarbatoare.
      Si globurile pomului meu sunt si parfumate :).E drept, ca nu prea se simte decat daca iti bagi nasul in ele :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 26 Decembrie 2012 @ 10:37 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

