Eu si gradina

6 Ianuarie 2013

De gerul Bobotezei

Filed under: Trandafiri, vremea — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 3:50 pm

Un maracinis de ghimpi…dar nu de trandafir, nici salbatic, nici altoit , chiar daca este crescut printre ramurile incarcate cu macese, fructele rozelor .

Ci ghimpi sau mai bine zis dinti de ger:

In prima poza este o maceasa mai mare, chiar de maces, adica trandafir salbatic. De la el culegem macese pentru ceai, sa avem peste iarna. Ceaiul de macese e recomandat pentru prevenirea racelilor :). Asta este unul dintre motivele pentru care si tinem macesul in curte, iar eu nu numai ca il tin, dar il si iubesc, la fel de mult ca pe oricare alt trandafir. Sau poate un pic mai mult, asa, ca pe ratusca cea urata , pe care daca cei multi nu o plac si nu o iubesc, mie imi e cu atat mai draga .Ratusca fiind acum macesul crescut langa trandafir.

Maceasa de maces

Iar mai jos,  incarcat cu macese, mai mici de marime si lasate neculese  ca sa aiba si pasarile in zilele lungi si grele de iarna .

In nicio primavara nu am ajuns cu macesele ramase intregi pe ramuri, desi pasarile salbatice gasesc la noi de la pasarile din curte ce sa mai ciuguleasca, tot terminau si ”proviziile ”de macese.

Macese de trandafir
Macese
Macese
macese

Marturisesc: pozele nu sunt facute astazi, in ziua de Boboteaza si nici in ajun , ci sunt din 24 decembrie,  dar mi s-a parut ca se potrivesc reprezentarii pe care o avem fata de gerul Bobotezei si s-ar potrivi intr-un articol pe tema asta , azi .

Chiar s-a anuntat ca urmatoarele trei zile si nopti vor fi foarte reci, geroase, deci s-ar putea  sa avem frigul cel mare si  tare si greu de suportat  dupa ziua de Boboteaza. Tot ger. Sa scapam de el odata!

14 comentarii »

  1. Minunate pozele! Imi pare rau ca le-am gasit abia acum, mai colorau iarna! Superb!

    Comentariu de Corina — 18 Februarie 2013 @ 10:03 am

    • La iarna viitoare…daca va mai veni vreodata pe la noi,sa te mai uiti la ele sau altele noi, daca vor mai aparea noutati hibernale.( poate se indura si de noi iarna si se schimba clima :), ursii polari au nevoie de ea, noi ba ).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 18 Februarie 2013 @ 4:28 pm

  2. Eu imi ador macesul de pe gardul gradinii, de cand infloreste si pana cand se umple de macese rosii. Nu ma indur sa le culeg(imi cumpar ceai la plic mai bine) ca stiu cat le cauta pasarelele iin miezul iernii.

    Comentariu de Victoria — 15 Ianuarie 2013 @ 9:07 pm

  3. Poate ca nu sunt chiar banale macesele :). Sunt si utile , si sanatoase , si gustoase in unele retete dulci si sunt si foarte frumoase iarna pe ger :D.Va multumesc pentru aprecieri !

    Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Ianuarie 2013 @ 4:01 pm

  4. Superbe sunt macesele decorate cu ghimpi de gheata…mai ales ultima poza imi place foarte tare:)

    Comentariu de Marc — 12 Ianuarie 2013 @ 3:02 pm

  5. Ce frumos le-a impodobit gerul! 🙂
    Seara buna!

    Comentariu de diverse — 11 Ianuarie 2013 @ 8:36 pm

  6. Nu-i adevarat ce faine poze ai facut cu niste banale macese! Uau!

    Comentariu de cafeauata — 11 Ianuarie 2013 @ 12:06 am

  7. Ce poze frumoase, ce bine arata acele de gheata albe pe rosul maceselor 🙂

    Comentariu de greenzonelife — 7 Ianuarie 2013 @ 10:16 pm

  8. Splendizi spinii de promoroaca 🙂 Si ce bine contrasteaza rosul maceselor cu desenul inghetat ! Trece el si gerul asta si primavara e tot mai aproape.

    Comentariu de Dani — 6 Ianuarie 2013 @ 8:12 pm

  9. Foarte reusite pozele 🙂

    Comentariu de buceginatura2000 — 6 Ianuarie 2013 @ 5:56 pm

  10. ce poze frumoase!…
    si noi avem un maces in gradinita din curte si mai multi arbusti de catina alba. i-a prasit bunicul meu, fructele lor folosindu-le el pentru ceai.
    cand si-a pus cateva macese la uscat pe fantana din curte, am vazut o vrabiuta care dadea tarcoale pe la tava cu macese. am plecat sa nu o mai deranjez de la ”masa”.

    Comentariu de Alina — 6 Ianuarie 2013 @ 4:37 pm

    • Catina am pus si eu anul trecut , sper sa treaca cu bine peste iarna si sa creasca repede.Nu stiu in cat timp as putea sa culeg si bobite de la ea, eu sper cat mai curand :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Ianuarie 2013 @ 10:16 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

