Eu si gradina

12 Ianuarie 2013

Muscatele nu fac pauza

Filed under: flori, plante, vremea — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 7:08 pm

-Dupa ce am tuns muscatele asta toamna, despre cele curgatoare spun, ale caror ramuri cresc lungi si ajung sa se intinda in jos incarcate de flori si carora eu asa le spun, parca asa li se spune si de altii as zice, nu? Deci dupa ce le-am tuns ramurile lungi in luna noiembrie, inainte de a aduce plantele mature in casa , din tulpinile tunse am facut butasi, asa cum am si povestit atunci si i-am pus in ghivece mici la inradacinat, ca sa am in primavara (care vine, vine, vine…chiar daca inca nu si-a facut simtita prezenta apropiata , dar eu totusi simt ca vineee)  plante tinere.

Locul micilor ghivece a fost amplasat pe pervaz, acolo unde in curand va fi locul jardinierelor cu seminte de rosii si apoi cu rasad (ca sper sa iasa din seminte ceva), muscatele urmand a fi mutate putin mai in umbra, undeva , dupa perdea .

Nu le-a trebuit prea mult timp sa faca radacini, eu nu am vazut urmele radacinilor, dar am vazut frunze noi care au crescut pe tulpinile tinere si acum, la putin mai mult de o luna, hai, sa zic doua luni de la plantarea in pamant , a aparut si prima floare de muscata din plantuta nou inradacinata, vie si vioaie :).Iata-i floarea , cat este de frumoasa :Floare de Muscata

-Si ghivecele cu plantutele tinere (numai una e  harnica si inflorita, harnica sau prea grabita):Butasi de muscate inradacinati

Iar in urmatoarele poze sunt cateva muscate – foarte putine, dar au adus culoare in fereastra casei,   inflorite din randul celor de anul trecut:

-rosu sangeriu

Muscata rosie inflorita iarna

– roz bombon Muscata roz

-si roz ciclamMuscata ciclam

-Sunt semne optimiste ca florile nu se lasa, nu cedeaza. Ele au vazut ca ziua creste , soarele promite sa rasara tot mai des, frigul sa sa raspandeasca intr-o tesatura tot mai rara si mai rara . Timpul de motait in case este pe cale sa dispara si sa vina vremurile  la care si noi si florile tot asteptam si le visam (eu una, inca de asta vara :), as vrea sa trecem tot din vara-n vara, fara toamna , fara iarna )in care sa stam cu totii mai mult afara .

Pitic

-Piticul din vitrina , intelept , concluzioneaza ca  si ianuarie poate fi plin de culoare , numai ca nu e la tot pasul, asa ca in vara, ci numai in locuri mai ascunse, acolo unde gerul nu a putut ajunge .

27 comentarii »

  1. Cand vad muscatele tale asa frumoase in luna ianuarie imi pare rau ca nu am salvat si eu cateva si le-am aruncat pe toate. Dar anul trecut le-am tinut in casa si si le-am mutat de colo-colo (tot din cauza rasadurilor) si primavara erau asa mici si prapadite, incat pana la urma am cumparat altele. Anul asta am spus sa nu ma mai complic, dar probabil gresisem eu ceva, ca uite ale tale ce sanatoase sunt. Or fi simtit cat de tare ma incomodau si or fi auzit cum le bombaneam cand mutam jardinierele alea grele prin casa si s-au razbunat. La cum arata acum, in martie vei poza terasa cu muscate si stratul cu ghiocei. PS Stiu ca tu comanzi seminte de pe net, poti sa imi recomanzi si mie un site-doua mai de calitate si care sa livreze si la noi? Asta daca vrei sa iti dezvalui sursele…:)

    Comentariu de Andreea — 17 Ianuarie 2013 @ 4:43 pm

    • Desigur, Andreea, nu e vorba despre dezvaluirea surselor, ci despre reclama pe care le-o fac .Diseara o sa caut sa iti raspund cu lista celor de la care am cautat, de la unii chiar si comandat seminte.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 17 Ianuarie 2013 @ 4:48 pm

    • Toate sunt in România.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 17 Ianuarie 2013 @ 6:19 pm

  2. ce frumoase sunt!

    Comentariu de Lorena — 15 Ianuarie 2013 @ 1:38 pm

  3. chiar la asta ma gandeam eu astazi asa ca speranta e maaare si nerabdatoare.

    Comentariu de Alina — 14 Ianuarie 2013 @ 10:58 pm

  4. frumoase! si piticul e tare dragut.
    si eu abia astept primavara…

    Comentariu de Alina — 13 Ianuarie 2013 @ 5:48 pm

    • Luna ianuarie chiar e mai saracuta in flori si m-am bucurat sa vad cateva muscate inflorite , cu atat mai mult cu cat una era proaspat inradacinata. 28 plus 15 zile si vine 1 martie. Dupa care incepe numaratoarea inversa a zilelor de iarna. Ce a fost mai greu, a trecut, de acum odata cu cresterea zilelor in detrimentul noptilor,poate creste si speranta in apropiata primavara :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Ianuarie 2013 @ 6:57 pm

  5. […] Morningeight LunaPatrata MesterulManole NoapteBunaCopii PerfectDevil UnBlogCiudat Flaviusobeada Mihaela Alexbodoli Ratzone Denisa Aricescu Adela Ivascu Eumiealmeu Oanaclara Felicia Alidrg Inaeh LaFemme […]

    Pingback de Cuvinte zapacite « Icepickk's Blog — 13 Ianuarie 2013 @ 3:25 pm

  6. eeei, sigur e ceva la mijloc! am facut si eu ca tine cu muscatele atunci cand ai scris si ce sa vezi, ale mele nici macar nu s-au prins! sa infloreasca? nici pomeneala. 😦
    cafeauata a zis de craciunita. eu am patit la fel, i-au cazut toate frunzele, desi am udat-o rar si nici n-am tinut-o langa geam.
    asadar, eu cred ca tu esti vinovata! emani tu ceva ce le place plantelor … :)))
    bravo, macar in poze sa vad si eu plante fericite.

    Comentariu de cristina — 13 Ianuarie 2013 @ 2:28 pm

    • :)) Cred ca trec printr-o perioada in care am inceput sa am mana (mai) buna la plante.Ca uneori si eu patesc patanii d-astea , de nu imi merge bine cu nicio floare. Sau cu unele merge bine, cu altele merge prost, dar nu le arat decat pe cele care raspund pozitiv :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Ianuarie 2013 @ 6:47 pm

  7. ce frumoase sunt!!!Sa te bucuri de ele mult timp 🙂
    Eu,din pacate le-am pierdut pe toate.Nu am suficienta lumina pentru ele.la geam nu am loc sa le tin si au murit rand pe rand.
    Cred ca ma axez pe crini,care au perioada de repaus iarna,si pe achimenesi,care se tund si se bga la intuneric toata iarna.
    Deocamdata vad ca am vreo 4 cactusi, o agava si un leandru, carora le merge bine.

    Comentariu de Victoria — 13 Ianuarie 2013 @ 1:58 pm

    • Merci, Victoria!Asigurarea luminii potrivite pentru flori e intr-adevar o problema , mai ales pe timp de iarna, cand zilele sunt scurte si adeseori intunecate.Cactusilor le place peste iarna si mai racoare, si mai putina lumina decat altor flori si mai putina apa. Ai mei saracii, au cam fost uitati si sunt un perioada de seceta aprofundata, acum ca mi-ai adus aminte de ei, ar trebui sa ii mai ud si eu, dupa…sa fie vreo 3 luni de pauza.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Ianuarie 2013 @ 6:52 pm

  8. Ce frumoase sunt! Salva bucurati de ele! Mirela

    Comentariu de Mirela — 13 Ianuarie 2013 @ 12:07 pm

    • Merci de urare, eu ma bucur deja , macar de bucuria lor, cand vad ca le merge bine.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Ianuarie 2013 @ 6:48 pm

  9. Frumoase flori, simpatic pitic.. si intelept pe deasupra! 🙂
    Zi buna!

    Comentariu de diverse — 13 Ianuarie 2013 @ 11:24 am

    • Numai bine si tie! Si mie mi-a placut cum a iesit piticul in poza, cu izmenutele lui viu colorate.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Ianuarie 2013 @ 6:49 pm

  10. Le-ai pus devreme la inradacinat, cand o sa le scoti afara or sa fie deja pline de flori. Frumoase culori.

    Comentariu de dordefemeie — 12 Ianuarie 2013 @ 10:04 pm

    • Asa m-a invatat si pe mine cineva, sa pun butasii de toamna.Ca eu pastram muscatele vechi ani de zile, pana se faceau ramurile groase , batrane si cam chele de frunze sau flori.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Ianuarie 2013 @ 8:08 am

  11. Apoi sigur e aproape primavara, cu asa culori sigur sperii iarna 🙂

    Comentariu de greenzonelife — 12 Ianuarie 2013 @ 9:23 pm

    • Sunt foarte hotarata sa o sperii, in vreo doua luni o si pun pe fuga :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Ianuarie 2013 @ 8:06 am

  12. Cum am vazut pozele tale, parca nu mai e asa frig afara! Minunate si grabite muscate, vor sa ne inveseleasca. Spune-mi si mie ce sa fac cu craciunitele cumparate luna trecuta si care si-au pierdut toate frunzele in cateva zile?(Am vazut una frumoasa langa pitic, de aici intrebarea).

    Comentariu de cafeauata — 12 Ianuarie 2013 @ 8:36 pm

    • Nu stiu de ce si-au pierdut toate frunzele craciunitele tale . Nu le pune foarte multa apa, lasa intai pamantul se se usuce si abia apoi uda, poate de la prea multa apa au reactionat asa, eventual si in combinatie cu un pervaz rece sau loc cam racoros.Muscata cea mica si inflorita pe mine chiar m-a bucurat :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Ianuarie 2013 @ 8:40 pm

  13. Rosu purpuriu, catifelat si roz diafan … minunate !

    Comentariu de Danid — 12 Ianuarie 2013 @ 8:28 pm

  14. Ce sa mai spun cand va asa frumuseti? 🙂 Oare au miros?

    Comentariu de buceginatura2000 — 12 Ianuarie 2013 @ 7:47 pm

    • Nu se simte niciun parfum de la ele.Ele atrag atentia numai prin frumusete :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Ianuarie 2013 @ 8:41 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

