Eu si gradina

25 Ianuarie 2013

Doi fluturi albi

Filed under: insecte, plante, pomi — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 7:42 pm

Cum va spuneam, la noi in pomi cresc pe langa cele aratate anterior si…fluturi.

Fluturii nu cresc la propriu in pom, cel mult copilaresc si zburda pe acolo , dar cand mai poposesc pe cate-o frunza , topai si eu cu multa bucurie in jurul pomilor sa imortalizez fapturile gingase si efemere ce acompaniaza in anotimpul insorit frunzele si florile pomilor, plantelor din jurul lor.

Mai jos, un fluture pe frunza unui pom:Fluture pe frunza

-Si tot asa: țup-țup si eu, țup-țup si ei, fluturii , ne invartim printre aceleasi frumoase , verzi plante ale verii .

Si iata vedetele-subiect ale acestei prezentari de imagini: doi fluturi albi, fluturi coada de randunica , ocrotiti prin lege , cu aripi dintre cele mai mari in randul fluturilor , amandoi  rude apropiate,  destul de asemanatori, dar totusi diferiti. Cu mici, mici  diferente:

-Eu ma bucur enorm cand ii vad in gradina mea, de dragul lor incerc sa aduc in gradina mea  cat mai multe plante despre care se spune ca atrag fluturii.

Fluturele 1:Fluture alb
Fluture alb

-Si fluturele al doilea :Fluture alb
Fluture

-Ati observat diferenta intre ei, da?

20 comentarii »

  1. Reblogged this on Cosmisian's Blog and commented:
    Daca mie nu imi plac fluturii, sa imi prezentati pe cineva ca ma depaseste. Bine, exceptie dragostea dintre ei 🙂 Multumesc, dra Gradinareasa.

    Comentariu de cosmisian — 11 Februarie 2013 @ 11:52 pm

  2. Am tot vazut fluturi la tine in gradina. Cred ca este fermecata sau ceva – nu am mai vazut nicaieri atatia fluturi mari. E vreo energie care ii atrage…

    Comentariu de Andreea — 31 Ianuarie 2013 @ 5:39 pm

    • Mi-as dori sa fie gradina fermecata :); eu cred ca peste tot sunt fluturi, numai ca eu am stat dupa ei sa ii observ si sa ii pozez.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 31 Ianuarie 2013 @ 6:42 pm

  3. sunt superbi!

    Comentariu de Alina — 26 Ianuarie 2013 @ 7:51 pm

    • Sunt si eu m-am bucurat ca au fost destul de linistiti fata de alti fluturi, astfel incat au stat cuminti la fotografiat.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Ianuarie 2013 @ 9:26 am

  4. Mihaela pozele tale sunt minunate! Ce aparat folosesti?

    Comentariu de camelia radu — 26 Ianuarie 2013 @ 7:40 pm

    • Meritul este al aparatului foto Nikon L110.Care insa a fost scos din productie si inlocuit cu alta varianta mai noua si altfel botezata.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Ianuarie 2013 @ 9:25 am

  5. In toamna am plantat si eu un Buddleja si abia astept sa-l vad inflorit. Sper ca anul acesta sa am si eu astfel de musafiri in gradina 🙂

    Comentariu de Mirelun — 26 Ianuarie 2013 @ 3:49 pm

    • Daca o sa infloreasca, cu siguranta va fi vizitat de fluturi si alte insecte pofticioase de nectar.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Ianuarie 2013 @ 9:22 am

  6. Interesant!Mersi de informare,o sa incerc sa imi fac rost de ele:)

    Comentariu de Marc — 26 Ianuarie 2013 @ 10:22 am

  7. da am observat diferenta, la primul dungile negre care brazdeaza aripile mari sunt alternativ una lunga una scurta pe cand la al doilea sunt scurte
    al doilea are si o longitudinala care opreste dungile si le face scurte, dar observ si faptul ca imaginile sunt in format f mare pe ecranul meu si e greu sa ma uit cand la unul cand la celalalt ceea ce face greu sa compar imaginile. Probabil mai sunt si alte diferente dar e dificil de facut comaparatia.
    Sunt f frumoase imaginile.

    Comentariu de amintirivizuale — 26 Ianuarie 2013 @ 6:35 am

  8. Orice iti „creste” in pomi, incanta sufletul si ochii! Dar ca pisicul din postarea anterioara, nu-i nimic altceva!

    Comentariu de cafeauata — 25 Ianuarie 2013 @ 11:43 pm

  9. Superbe poze iar cu statul afara vara in curte te inteleg.Eu la fiecare vizita la curte umplu telefonul pozind florile, pisicii, pe Yoyo catelul meu, si porumbeii (vecinilor ) stoluri invirtindu-se pe deasupra noastra si era sa uit pozez si norii.

    Comentariu de rodica — 25 Ianuarie 2013 @ 10:49 pm

  10. Primul fluture se numeste Polygonia album sau popular Coltarul. Nu pot sa cred cat de frumosi sunt cei doi de coada randunicii. Ce poze reusite… Mihaela, spune-mi ca pot sa iau si eu cate o poza cu fiecare?! 🙂
    Ce bijuterii naturale! Te pricepi si la fotografiat.
    Deci primul fluture este coltarul acum celelalte fotografii. In urmatoarele doua este Iphiclides podalirius.
    In ultimele doua Papilio machaon. Ambele specii sunt destul de rare si ocrotite asadar.
    Felicitari!

    Comentariu de buceginatura2000 — 25 Ianuarie 2013 @ 9:36 pm

    • Daca vrei iti trimit si pozele intregi, ca aici au fost taiate sa iasa in evidenta doar fluturii.Cum sa refuz un pasionat de fluturi si iubitor de natura ca tine? 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Ianuarie 2013 @ 9:41 pm

      • Multumesc mult…i-ai surprins extraordinar de bine. Ultimul fluture, Papilio machaon l-am vazut si in Bucegi in 2012…doar de cateva ori. L-am vazut chiar si pe Vf. Obarsiei adica la 2480 m altitudine. Pe celalalt mai rar, prin poienile de langa cursurile de apa. 🙂

        Comentariu de buceginatura2000 — 25 Ianuarie 2013 @ 9:54 pm

  11. Superb. Trebuie sa ai multa rabdare pentru asemenea instantanee.

    Comentariu de vcuicsor — 25 Ianuarie 2013 @ 8:28 pm

    • Vara oricum as sta toata ziua prin curte, fie ca am, fie ca nu am treaba.Asa ca daca si fluturii stau in preajma mea, ne imprietenim si ma lasa sa le fac poze :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Ianuarie 2013 @ 9:00 pm

  12. Ce frumosi sunt!:)Dar nu ai specificat ce plante ai care atrag fluturii;cu siguranta o sa imi fac si eu rost de ele cand o sa aflu despre care e vorba!:)

    Comentariu de Marc — 25 Ianuarie 2013 @ 8:16 pm

    • Ai dreptate, printre plantele care atrag fluturii sunt, cum se vede si in poze in primul rand tufele de buddleja davidii numit si liliac de vara.
      Apoi am mai citit ca si :
      -lavanda, iedera,
      – aster , am si eu cateva chiar pe blog cu fluture pe ele ,
      – bujorul, garoafele, paducelul;
      – plantele salbatice cum ar fi valeriana rosie, salicaria, trifoiul, caprifoiul, manta, cimbrisorul
      Lista a fost luata de pe net.Eu am constatat asta la aster , buddleja si margarete. Ba si cateva crizanteme care infloresc devreme.Si stiam ca si urzicile sunt pe gustul unor fluturi.La mine in curte urzica e planta protejata :), nu se smulge ca buruiana .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Ianuarie 2013 @ 8:59 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

