Eu si gradina

14 Aprilie 2013

Primele lalele

Filed under: flori, Flori de primavara — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 1:27 pm

Desi pe frunze sau chiar si pe bobocii formati, inca mici, au prins si perioada inghetului si a zapezilor tarzii din aceasta primavara, lalelele cele mai harnice, care au inflorit chiar si inaintea multor alte narcise, ordinea infloririi fiind de regula :intai narcisele, apoi lalelele , au rezistat intemperiilor vremii si si-au deschis frumoasele lor flori la primele raze calde ale soarelui de aprilie.

Inflorirea lor este de scurta durata, florile tin cam doua saptamani si se deschis frumos numai in zilele insorite. Atunci cand soarele nu se arata, isi tin cupele inchise , dar tot frumoase sunt si asa. In imaginile de mai jos, lalelele galbene sunt in faza de floare cu cupa inchisa, cu florile proaspat deschise intr-o zi cu cer senin si asa cum sunt acum, cu florile putin trecute.


Alte lalele care infloresc printre primele sunt cele rosii de mai jos. Atat acestea , cat si celelalte , de mai sus , au tulpinile florilor scurte si floarea mai mica decat alte lalele , dar cum infloresc printre primele, imediat dupa perioada de iarna in care afara culorile predominante sunt alb, negru, gri , ma bucur de ele mai mult decat de alte flori, poate mult mai frumoase, mai pretioase, care insa infloresc in perioada de abundenta in flori, a sfarsitului de primavara- inceputului de vara.

 

 
De acum o sa va tot plictisesc cu flori :), ba lalale, ba narcise, ba…abia astept sa ajunga sa infloreasca si trandafirii, poate anul asta o sa va plictisesc si cu ei (anul trecut i-am cam ocolit).

21 comentarii »

  1. Am ajuns din intamplare aici, dar mi-am permis ( nu era poartea inchisa !!! ), sa ma plimb putin prin gradina.
    Este o gradina foarte frumoasa, nu am vazut multe ca aceasta, felicitari !
    Cu stima, T Gorunescu

    Comentariu de Teodor Gorunescu — 20 Martie 2014 @ 3:30 pm

    • Ma bucur ca ti-a placut, ca orice lucru si gradina mea are si parti frumoase, dar uneori si mai putin frumoase, la care mai am de lucrat . 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Martie 2014 @ 7:16 pm

  2. Ai multe lalele, se vede ca iti plac. Sunt si printre preferatele mele, insa nici pe departe nu am atatea. La mine anul asta au inflorit toate odata- narcise, zambile, muscari si lalele. Au avut activitate albinutele, aveau niste saculeti mari pe picioare incat aveam impresia ca or sa cada in zbor. Dar ele stiau mai bine. Sa ne arati si trandafirii cand le va veni vremea, si alte flori, in functie de cum infloresc. Ca ne-am saturat cu totii de iarna si bruma si gheata si vrem culoare. Sunt sigura ca esti de acord cu mine.

    Comentariu de Andreea — 20 Aprilie 2013 @ 8:16 am

    • Daca tu spui ca am multe lalele, inseamna ca sunt multe. Eu tot am impresia ca am putine, dar socotind dupa cate ai vazut si cate mai sunt inca neinflorite si pe care nu le-am fotografiat anul asta, probabil ca sunt in numar mai mare decat in alte gradini.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Aprilie 2013 @ 8:26 am

  3. superbe.am si eu lalele papagal tot primele au inflorit-doar ca parca rosu e mai rosu.

    Comentariu de rodica — 15 Aprilie 2013 @ 1:16 pm

    • Am sau mai bine zis am avut si eu lalele papagal, dar infloreau mai tarziu.Sunt foarte frumoase, eu insa le-am amestecat cu alti bulbi de lalele , numai pe cei care erau mai frumosi i-am pastrat si asa cred ca am pierdut lalelele papagal.Mai am numai una, parca :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Aprilie 2013 @ 8:25 pm

  4. Foarte, foarte frumoase ! Si ai o multime, arata fantastic asa, in grup 🙂

    Comentariu de Dani — 14 Aprilie 2013 @ 10:47 pm

    • Si mie imi plac florile in grupuri mari.Solitare…da, si solitare sunt frumoase, dar in general imi place abundenta de flori, mai ales ca perioada lor de infrumusetare a gradinilor este atat de scurta. Si iarna atat de lunga .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Aprilie 2013 @ 8:26 pm

  5. Foarte frumoase si deosebite!

    Comentariu de Iacob Adriana — 14 Aprilie 2013 @ 9:05 pm

    • Parca fiecare are frumusetea ei. Daca ar fi inflorit odata toate lalelele , poate nu ar fi iesit in evidenta cele mici , de acum.Asa, ele mai grabite au stiut sa se adapteze si sa isi aleaga o perioada in care ele sa fie ”cele mai stralucitoare” flori din gradina.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Aprilie 2013 @ 8:29 pm

  6. Superbe,un inceput frumos de primavara.

    Comentariu de vasile — 14 Aprilie 2013 @ 7:18 pm

  7. Foarte frumoase fotografii… lalelelea sunt preferatele mele dintre bulboasele de primavara…

    Comentariu de dordefemeie — 14 Aprilie 2013 @ 5:07 pm

    • Intr-o vreme si eu consideram lalelele florile mele preferate (nu numai dintre bulboasele de primavara, ci dintre toate). Nici acum nu le-am trecut pe un loc secund in preferintele mele, dar pe acelasi loc intai s-au inghesuit mai multe flori :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Aprilie 2013 @ 8:32 pm

  8. Superbe! 😀
    Imi place genul acesta de postari cu care doresti sa ne „plictisesti”! 😀

    Comentariu de Lala — 14 Aprilie 2013 @ 3:45 pm

    • Ma bucur ca cineva crede ca va rezista :).Ca la filme, la unele te fura somnul, pe altele le urmaresti dintr-o suflare pana la sfarsit.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Aprilie 2013 @ 8:44 pm

      • Cu siguranta, eu sunt una din acele persoane care o sa reziste! 😀

        Comentariu de Lala — 15 Aprilie 2013 @ 10:51 pm

  9. Superbe lalele! Mirela

    Comentariu de Mirela — 14 Aprilie 2013 @ 2:28 pm

  10. ce frumoase sunt! pacat ca tin asa putin…

    Comentariu de Alina — 14 Aprilie 2013 @ 1:54 pm

    • Ei, ele tin putin, e adevarat ca lasa locul gol, dar in alte petece de pamant apar altele care o vreme ma fac sa uit de cele trecute deja.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Aprilie 2013 @ 8:45 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

