Eu si gradina

13 Mai 2013

Mosuletul

Filed under: cactusi — Etichete:, — Mihaela C.P. @ 4:18 pm

L-am luat pe la inceputul anilor 90, daca nu cumva sa fi fost chiar in 1990. Eram  prin Bucuresti, colindam strazile pe unde imi venea cate o idee, de cele mai multe ori pe jos.

Atunci sa te plimbi pe strazi era o placere, nu ca acum , o nebunie, sute de masini cu soferi care mai de care mai nervos.

Era cam tot pe la vremea asta , luna mai la jumatate probabil, cand pe la Piata Amzei , trecand pe langa o masuta cu  plante oferite spre vanzare de o persoana particulara , am auzit doua fete mai mari si poate mi s-o fi parut mie dupa aspect mai cunoscatoare , cum se minunau de ceea ce vedeau. M-am uitat si eu mai atent si am vazut pe masuta improvizata ca taraba  cum faceau cu ochii trecatoarelor cativa ”mosuleti ” blanosi si usor teposi , dar cu totii gatiti cu cate o coronita de flori, unii mici , altii mai mari.

Eu la flori nu eram priceputa mai deloc, dar cum am vazut pe cele  doua cucoane entuziasmandu-se in fata ”mosuletilor” , mi-am zis ca probabil erau ceva raritati si am vrut sa o surprind si eu pe mama mea placut, cu ocazia zilei onomastice care se apropia.Cum ”mosuletii erau” si mari si mici, mai scumpi sau mai ieftini dupa cum era si marimea lor ,  am ales si eu un ”mosulet” mai mic, impodobit cu coronita de flori crem, ca niste margarete .

Am avut noroc atunci ca am nimerit unul cu flori naturale.Caci mai tarziu am vazut obiceiul ca in supermaketuri sa se ofere spre vanzare cactusi cu coronite de flori de plastic lipite cu clei .

De atunci au trecut ani multi, douazeci si ceva , hehe, doar o cifra 🙂 si cactusul meu , ”mosuletul” , desi nu mai e cel pe care l-am luat intai, ci vreun urmas de-al lui,  crescut mare, s-a umplut de mosuleti de jur imprejurul lui si, ca celelalte flori, acum cu primavara s-a impodobit in  coronite de flori. Cactus cu flori

Cactusul initial cred ca a disparut, mi s-au mai deshidratat din ei si s-au stins , insa cum in anii urmatori am mai rupt cate unul , asa am reusit sa pastrez totusi din soiul luat demult, intr-o zi insorita ramasa datorita lui in amintirile mele.Coronita de flori de cactus

9 comentarii »

  1. Desi avem cactusi de tot felul, „batrani” de zeci de ani, niciodata nu ne-au fericit cu flori. M-au bucurat mosuletii tai, clar!

    Comentariu de cafeauata — 15 Mai 2013 @ 10:12 pm

    • Nu stiu daca toti cactusii fac floare. Si eu am cativa pe care nu i-am vazut niciodata infloriti.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 Mai 2013 @ 4:32 pm

  2. interesant!

    Comentariu de Alina — 14 Mai 2013 @ 11:30 pm

  3. ce blanos e mosuletele!

    Comentariu de cristina — 14 Mai 2013 @ 9:38 am

    • Isi ascunde tepii sub blanita. E smecher :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 Mai 2013 @ 4:33 pm

  4. Ce frumoasa e pufosenia 🙂

    Comentariu de greenzonelife — 13 Mai 2013 @ 10:13 pm

  5. N-am vazut in viata mea un cactus mai frumos si mai spectaculos!

    Comentariu de Iulia — 13 Mai 2013 @ 7:47 pm

  6. Ce frumos arată! Mereu am crezut că , cactușii sunt cel mai ușor de întreținut dintre plantele de apartament. Am dreptate ? 🙂

    Comentariu de ina15 — 13 Mai 2013 @ 6:33 pm

    • Da, sunt usor de intretinut. Nu trebuie sa stau mereu cu grija udarii lor, rezista la seceta prelungita si peste iarna chiar le dau apa atunci cand imi aduc aminte. Nici alte ingrijiri speciale nu necesita .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 Mai 2013 @ 4:36 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

