Eu si gradina

7 Iunie 2013

Dupa ploaie

Filed under: animalute, Viața grădinii, vremea — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 10:10 pm

…multi melci se arata :).

Nu ca ploaia s-ar fi si oprit sau ca ar fi semne sa se opreasca. Nu, nu !

Unii, mai mici sau mai bine spus numai dintre cei mici (poate cei mari or fi prea grei si nu ii tine planta) se hraneau dintr-o tufa de urzica . Foarte buna urzica, sanatoasa, cred ca si melcusorii vor creste mari si voinicei.

Cat am stat pe langa tufa de urzica, mare minune ca nu m-am si urzicat la cat m-am apropiat sa ii fotografiez , cu aparatul foto intr-o mana si cu umbrela in alta ,

am si simtit mirosul de neconfundat al frunzelor de urzica si parca i-am si invidiat putin pe melcisori.Si mie imi place mancarea sau zeama din urzici tinere de la inceputul primaverii. Si lor le-a placut tare, atat de tare incat unele frunze au fost mancate in intregime.

Altii, si mici, si mari, cocotati in varful tulpinilor de iris, par a se hrani cu petalele inmuiate ale fostelor flori. Probabil ca au gust teribil de bun, poate si pastreaza putin din parfumul initial al florii proaspete.

 

 

Iar intr-o pauza dintre doua reprize de ploaie , am strans din melcii iesiti la plimbare pe pavaj;

nu imi place sa ii vad striviti de catre oricine trece nepasator fata de micile fapturi , asa ca ii adun si ii duc in iarba.

Intr-o dimineata ne-am si trezit cu un om pe la poarta care vroia sa il lasam sa adune el melcii, sa ii serveasca unor doamne doritoare de preparate cu melci. Nu, nu! Melcii nostri nu sunt de mancare , pentru doritori e plin dupa ploi , de melci, pe trotuare.

Stiu ca unora nu le sunt dragi, ba chiar incearca prin diverse metode sa scape de prezenta lor din curte. Pe mine nu ma deranjeaza, isi au locul lor in iarba, unde nu strica si nu supara pe nimeni. Imi place sa ii urmaresc uneori cum mananca sau cum isi manifesta tandretea intre ei. Lumea animalelor , a celorlalte fiinte vii seamana mult cu lumea noastra. De fapt lumea, planeta, e a tuturor .

 

11 comentarii »

  1. […] sunt cea miloasa care aduna de pe drum melcii sa nu ii striveasca sub talpi cate cineva. Si mari daunatori am constatat ca nu sunt, insa le-au […]

    Pingback de Crinii | Eu si gradina — 18 Noiembrie 2013 @ 7:21 pm

  2. Mie chiar îmi plac melcii, dar de așa invazie n-am avut parte niciodată :). În copilărie, îmi aduceau bunicii de la câmp câte unul sau doi (nu știu de ce, la noi în grădină nu găseam niciodată). Iar eu îi așezam în borcane, cu tot felul de verdețuri, și îi studiam îndelung. Dimineața nu îi mai găseam și eram foarte dezamăgită. În oraș, într-adevăr, văd foarte mulți, după ploaie, pe lângă spațiile verzi. La țară însă nu apar, nu știu de ce. Poate pentru că nu este nicio apă prin apropiere. Sau au fost exterminați :).

    Comentariu de Irina — 8 Iunie 2013 @ 10:52 am

    • La mine cred ca s-au inmultit si pentru ca eu cand vedeam melci pe trotuar ii culegeam si ii aduceam acasa. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Iunie 2013 @ 11:52 am

  3. Mie anul trecut mi-au mancat ceapa din gradina si n-am fost prea fericita … dar pe astia cu cochilie ii mai suport, limacsii insa nu vreau sa-i vad deloc 🙂 Tu ai o crescatorie acolo 🙂

    Comentariu de Dani — 8 Iunie 2013 @ 10:51 am

    • Limacsii nici eu nu ii sufar, ca sunt stricatori. Dar cei cu cochilie imi plac, ii gasesc si putin romantici :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Iunie 2013 @ 11:54 am

    • Eu ieri am strivit melculet pentru prima oara de cind am curte.L-am strivit de ciuda ca era lipit si ciuruise o frumusete de trandafir.Pina acum chiar nu aveam nimic cu ei, cu limaxii eram in razboi-dar de-acum le declar si melculetilor astia razboi.Nu astora maron ci astora albiciosi cu gri de marimea unghiei.Fetele mele cind erau mici ii aduceau in punga de la mare….dar pina la florile mele de gradina.!

      Comentariu de rodica(greieras) — 10 Iunie 2013 @ 10:59 pm

      • Fiecare cu sipatiile si antipatiile lui. Si mie mi-au mancat anul trecut din frunzele unui trandafir mic, care a supravietuit , iar anul asta a crescut mai mare si mai frumos.Si chiar daca mai mananca pe ici, colo cate o frunza, floare, ceva, sunt destule si pentru mine si pentru ei :).Deocamdata, cat numarul lor nu e coplesitor pentru capacitatea de regenerare a verdelui din gradina.

        Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Iunie 2013 @ 5:15 pm

  4. nici mie nu-mi sunt indiferenti acesti melci de livada, ba chiar ii indragesc foarte mult. cand eram mai mica am adunat foarte multi melci, i-am pus intr-o tava cu iarba stropita cu apa, doar le plac umezeala, iar plantele suculente le mananca cu mai multa placere decat cele uscate. cateva zile i-am tinut, din aceeasi curiozitate, apoi le-am dat drumul in gradina. sunt dragute aceste moluste, dar cand se inmultesc prea mult, devin daunatori.

    Comentariu de Alina — 7 Iunie 2013 @ 10:59 pm

    • Pana acum la mine prezenta lor, chiar si in numar mare, nu s-a dovedit daunatoare. Cei fara cochilie, da, stiu ca sunt foarte stricatori.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Iunie 2013 @ 11:56 am

  5. Nu ma bucur deloc ca nu sta ploaia la tine dar ma bucur sa aud ca mai este cineva ca mine care are grija de melci:)

    Comentariu de Brindusa — 7 Iunie 2013 @ 10:51 pm

    • A, deci si tu! 🙂 Bine ca nu sunt eu singura .
      Ploaia a intarziat anul asta cu o luna si vremea de acum , temperatura si ploile sunt mai potrivite pentru luna mai decat pentru iunie.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Iunie 2013 @ 11:58 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

