Eu si gradina

10 Iunie 2013

Orhideele phalenopsis

Filed under: flori, Orhidee — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 9:24 pm
    • Sau florile tuturor anotimpurilor.

Pentru ca nu exista anotimp in care orhideele molie, cum li se mai spune , sa nu fie inflorite.

Din zilele scurte cu raze zgarcite de soare de peste iarna , cand inauntru atmosfera poate da aparenta unor paduri (mai mult sau mai putin) tropicale, in care orhideele sa gaseasca umiditatea si atmosfera prielnica  si dorita de ele…

…dar cand, de fapt , la o simpla privire prin fereastra se vede numai asprimea si goliciunea pamantului inghetat si pustiit, fara urma de verdeata,

Lor chiar nu le pasa; nu le doare, nu le deranjeaza, ba poate chiar le si place daca inauntru, acolo unde stau ele , pe pervaz, e si caldura (la picioare, radacinile lor asezate in ghivece pe pervaze, chiar deasupra caloriferelor) si putin curent de la aerul care se mai strecoara dinspre ferestre , ca n-or fi ele chiar asa de etans  incheiate precum le e lauda si, desigur, din cand in cand si spalate (pe picioare 🙂 ) in  apa.

Ba chiar uneori imi lasa impresia ca se simt atat de bine, incat isi deschid…”aripile” si ca si la ele acasa , chiar zboara.

In lumea lor, la inaltime, in varful copacilor in care in mod natural orhideele phalaenopsis traiesc, poate ca ele se simt ca plutesc printre curentii de aer , ca petalele le sunt aripi, precum ale pasarilor,  si ca zboara.

Dar de la mine nu pleaca nicaieri.

Le gasesc in acelasi loc , cuminti, zi de zi, incurajatoare ,

ma  indeamna sa cred  in  zilele ce vor veni,   mai pline de caldura si culoare .

Alaturi , privind pe fereastra am asteptat de la primii muguri ai pomilor fructiferi din apropiere ,

..la ramuri pline de flori…

…si flori …

iar mai tarziu, pavaza in fata unui cer prea golas , arzator, de miez de vara, pomul s-a imbracat pentru protectia tovaraselor de dincolo de geam, in haina deasa de frunze dansatoare, prin care din cand in cand sa se poata si  strecura cateva raze in zilele  mai  lungi si  prea calde pentru  petalele delicate ale acestor exotice, sensibile si prietenoase flori.



orhi32

14 comentarii »

  1. ce frumoase sunt!

    Comentariu de Alina — 12 Iunie 2013 @ 10:10 pm

  2. Ce frumoase sunt 🙂 nu stiu cand mi-oi lua si eu inima in dinti sa ma agat de niste orhidee 🙂

    Comentariu de greenzonelife — 12 Iunie 2013 @ 9:43 pm

  3. Îmi place cum ai modificat poza cu copacii 😀

    Comentariu de ina15 — 11 Iunie 2013 @ 4:47 pm

    • Nu stiu la care dintre poze te referi :).Nu e modificata niciuna, doar am mai taiat din unele din ele .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Iunie 2013 @ 5:10 pm

      • Mă refeream la a 7 poză, acum însă îmi dua seama că e făcută de după fereastră, bună idee, initial am crezut ca ai suprapus 2 poze de asta ziceam că ar fi modificată.

        Comentariu de ina15 — 11 Iunie 2013 @ 5:20 pm

        • Da, poza a saptea este facuta de afara .
          In geam se oglindea pomul inmugurit :).

          Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Iunie 2013 @ 5:26 pm

  4. sunt superbe! sa e bucure mult imp de acum incolo!

    Comentariu de Brindusa — 11 Iunie 2013 @ 9:15 am

    • Sunt intr-adevar niste flori care au inceput sa fie indragite si pe la noi, atat datorita frumusetii, cat si datorita modului usor de aclimatizare la conditiile oferite de pervazele noastre :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Iunie 2013 @ 5:12 pm

  5. Oh-oh… ce le faci de cresc asa frumos????

    Comentariu de rubycolibris — 11 Iunie 2013 @ 2:54 am

  6. Minunate orhideele tale… Am si eu doua, una galbena si una mov, sunt acum singurele mele flori de acasa (mint, mai am si o begonie), dar sunt inflorite permanent, cand s-a dus un rand de flori s-au pus pe pregatit al doilea, sa nu imi lipseasca frumustea lor cumva…

    Comentariu de dordefemeie — 10 Iunie 2013 @ 10:15 pm

    • Combinatia galben-mov la florile din fereastra e foarte frumoasa.Sa-ti traiasca si sa te bucure!:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Iunie 2013 @ 5:16 pm

  7. Superbe! Am şi eu una albă!

    Comentariu de dragoscalinescu — 10 Iunie 2013 @ 9:50 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

