Eu si gradina

11 Iunie 2013

Mic trandafir ce ar trebui sa creasca mare

Filed under: flori, Flori de primavara, Trandafiri — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 9:39 pm

L-am cumparat in urma cu cativa  ani, sa fie vreo cinci, poate chiar mai multi, cred ca de la metro. De la un supermarket generalist , nespecializat  exclusiv  in comertul  cu flori. Parca vad si locul in care era asezat, intr-un cort din curtea magazinului, afara, intr-o  cutie de carton , cam slab dezvoltat , insa in poza frumos prezentat .

Daca avea vreun nume scris pe cutia in care era ambalat? Cred ca avea, dar nu i-am dat prea mare importanta. Pe atunci pentru mine toti trandafirii erau doar trandafiri si in general toate florile erau doar frumoase , fara sa imi  dau seama ca ele , in mare parte, au primit si cate un nume de la creatorii lor sau alti nasi de botez .

Stiu ca l-am considerat trandafir urcator , dupa locul in care l-am asezat in gradina , si anume intr-un colt in apropiere de casa, unde i-am pus si o scarita de flori ,  pe care sa poata urca.

Numai ca tare, tare greu creste. In primii ani abia daca facea cate o floare, mica, mica si firava, ce sa mai vorbesc si de ramuri urcatoare viguroase.

Am vrut sa il mut si sa asez in locul lui un alt trandafir mai voinic , cu perspectiva mai buna de crestere , dar nu am cazut de acord  in consiliu de familie intrunit cu aceasta propunere  si  l-am mai lasat acolo, in acelasi loc,  poate, poate se va mai dezvolta.

Nici anul asta nu s-a intins prea tare in sus,  abia sa fi ajuns la circa un metru in inaltime cu ramurile cele mai lungi , insa fata de toti ceilalti ani anteriori, a facut cele mai multe flori.

Cam mici, dar deosebit de frumos colorate. La inceput in doua, trei culori, nuante de la galben, portocaliu pana spre combinatie de galben si rosu, pentru ca spre sfarsitul perioadei de inflorire sa coloreze petalele in rosu .

Din pacate cred ca infloreste numai o data in an , anul asta a fost printre primii trandafiri infloriti , incepand cu data  de 15 mai pana spre  sfarsitul aceleiasi luni. 

 

10 comentarii »

  1. ce nuante superbe!

    Comentariu de Alina — 12 Iunie 2013 @ 10:13 pm

  2. Ce vina are el ca nu creste? Pitic sau inalt, este frumos. Plus ca l-ai facut vedeta!

    Comentariu de cafeauata — 12 Iunie 2013 @ 9:03 pm

    • Asa zic si eu, ca are floarea frumoasa, insa eu credeam ca e trandafir urcator :). Se pare ca am inteles gresit, dar imi place si asa cum e, numai ca nu e asezat in locul potrivit.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Iunie 2013 @ 9:13 pm

  3. Foarte frumos trandafirul…pacat ca infloreste atat de putin…
    Vroiam sa te intreb in legatura cu cei englezesti, pentru ca ziceai ca ai si tu cativa.
    Eu nu pot spune ca sunt foarte multumita cu ai mei.Adica sunt frumosi dar forma nu este cea specifica pentru fiecare.De exemplu Crocus-ul meu nu seamana cu crocus-ul pe care l-am vazut prin poze. Mi-e frica ca nu e adevarat. Ai tai semanau cu cei englezesti inca din primul an? Sau trebuie sa mai astept un an sa se maturizeze ca sa semene cu cel adevarat?

    Comentariu de Iacob Adriana — 12 Iunie 2013 @ 8:34 pm

    • O sa pun curand si cu trandafirii englezesti cateva poze, dar tot mai astept sa treaca ploile ca acum sunt pleostiti de la atata apa :).Ar trebui sa semene, iar daca i-ai luat de la gradina-bijoux, sunt garantat cei pe care i-ai dorit, cerut si comandat. Eu am fost foarte multumita de ai mei inca din primul an, anul trecut, desi celor plantati in primavara le-a mers mai bine in anul plantarii, decat celor plantati cu 6 luni inainte, toamna. Ai putintica rabdare!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Iunie 2013 @ 9:12 pm

  4. foarte frumos, imi place combinatia de galben cu rosu , pare simplu fata de alti trandafiri dar e deosebit , foarte frumoase pozele , inca o data 🙂

    Comentariu de amalia — 12 Iunie 2013 @ 12:29 pm

  5. Cred ca doamna Victoria are perfecta dreptate, este un trandafir rumba -dar nu este catarator mai degraba o frumoasa tufa de gradina. Am si eu unu si am facut greseala ca, la doi ani dupa plantare sa tai cativa butasi pentru un vecin. Din acel moment nu mi-a mai dat flori si nu a mai crescut dacat tot dupa 2 ani. Acum s-a garnisit din nou cu ramuri si in mai a inflorit foarte frumos si bogat. Sfatul meu este sa nu-l taiati atat de drastic in primii ani. O zi plina de bucurii va doresc,

    Comentariu de vasile — 12 Iunie 2013 @ 10:00 am

  6. Da ,este deosebit de frumos si interesant cu variatia de culoare in functie de stadiul de vegetatie! Si eu am unul. Mi l-a daruit o vecina spunimdu-mi ca e pitit si tocmai de aceea am fost putin dezamagita cind a crescut de aproape o jumatate de metru inaltime anul trecut iar anul acesta are o ramura deja mai mare. Dar totusi il iubesc si il admir foarte mult.

    Comentariu de rodica(greieras) — 12 Iunie 2013 @ 9:47 am

  7. http://www.gradinabakker.ro/product/trandafiri-rumba-/
    cred ca asta e al tau.Il am si eu si este tufa,nicidecum catarator 🙂 Dar e foarte frumos

    Comentariu de Victoria — 11 Iunie 2013 @ 10:15 pm

    • Este Rumba, mie imi place si imi este tare drag. Imi atrage privirea din orice colt al gradinii. E un cameleon:)

      Comentariu de MirelUna — 19 Iunie 2013 @ 11:11 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

