Eu si gradina

17 Iunie 2013

Un trandafir atipic

Atipic, pentru ca nu are floarea asa cum te-ai astepta atunci cand te gandesti la trandafir/trandafiri, batuta, incarcata de petale , asa cum sunt unii trandafiri floribunda,

cand ma gandesc la numele asta ma gandesc la flori , abundenta de flori, bunda,  a-bunda,  flori-bunda (nu la bunda de tinut cald la spate peste iarna),

nici cum sunt tea-hibrizii cu flori imense , chiar cu mai putine petale , dar cu o forma mai zvelta si mai eleganta  .

El are floarea simpla , in jurul corolei de stamine aurii , se ridica precum volanasele unei rochite de balerina cele numai cate cinci petale de fiecare floare, insa ce petale! Adunate in ciorchini imensi de flori ,  se strang in buchete mari, ca niste  torte albe,  fiecare floare din buchet avand marimea unei margarete . La inceput , in jurul staminelor, petalele au culoarea alb-galbui, ca de miere , pentru ca in scurt timp sa se transforme in alb, pur, dar cam rece.  Parfumul florilor, suav, foarte discret,  atrage tot felul de insecte polenizatoare sau numai vizitatori curiosi .

Atunci cand l-am luat, am avut ceva indoieli, nu atat pentru alegerea facuta de mine, pentru ca eu am cautat un trandafir cu inflorire continua, si exact asa este el,  cat pentru parerea altora, care vazand trandafirul alb, cu floare simpla ar fi putut spune la inceput ca e maces.

Dar e inconfundabil, se vede clar ca nu e un maces. Nu ca as avea ceva impotriva macesilor. In curtea mea au rasarit si macesi , iar pe unii dintre ei, chiar i-am pastrat.

Insa acesta este un trandafir englezesc, numele lui este Kew Gardens , a fost si premiat cu aur la un concurs international .Are cateva calitati incontestabile, dintre care eu am remarcat inflorirea repetata de la inceputul primaverii pana in toamna tarziu, iar la mine este inca tanar, abia in al doilea sezon de  cand il am , deci nu a avut timp sa se maturizeze si sa-si arate pe deplin frumusetea, iar o alta calitate este  abundenta de flori, care atrage imediat privirea catre coltul in care se afla el.


 



 

 

6 comentarii »

  1. Are ofloare atat de finuta delicata. Cred ca din toamna ma apuc si eu de achizitionat trandafiri cu flori simple:-)

    Comentariu de brindusa — 18 Iunie 2013 @ 6:54 am

    • Sunt unii trandafiri cu floare simpla , care sunt frumosi si merita un loc in orice gradina.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 18 Iunie 2013 @ 4:57 pm

  2. si eu am un maces in curte si nu m-as indura niciodata de el sa-l scot.
    interesant acest soi de trandafir, iar florile seamana foarte bine cu cele de maces.

    Comentariu de Alina — 17 Iunie 2013 @ 10:31 pm

    • Poate ca seamana putin cu un maces, la forma simpla a florii.Dar ceea ce conteaza cel mai mult, este ca spre deosebire atat de maces, cat si de alti trandafiri cu florile singulare mai mari, este ca acesta e inflorit toata vara, pana toamna tarziu si coltul in care este amplasat e mereu atractiv, plin de florile lui. Putini alti trandafiri se mai pot lauda cu performanta asta.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 18 Iunie 2013 @ 4:56 pm

  3. Mi se parea la prima vedere ca aduce foarte bine cu macesul, numai ca se vede ca este alta specie. Foarte frumos, oare cate specii ai prin gradina? :)) Trandafirul acesta pare totusi marisor, cat o creste de inalt?

    Comentariu de buceginatura2000 — 17 Iunie 2013 @ 9:56 pm

    • Mda, despre asta am uitat sa spun. Ajunge cam la inaltimea de 1,50m . Am adunat cateva soiuri de trandafiri frumosi, irezistibili :D.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 17 Iunie 2013 @ 10:01 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

