Eu si gradina

29 Iunie 2013

Sambata de vara

Filed under: blog, Fără categorie, legume si fructe, rosii, tomate, vremea — Etichete:, — Mihaela C.P. @ 9:40 pm

Bun lucru blogul. M-am uitat la un articol din urma cu vreo doi ani si cand am vazut cum arata atunci hibiscus syriacus fata de acum, am realizat mai bine care e diferenta dintre cel de atunci si cel de acum. Inca nu a inflorit in anul 2013, dar are o multime de boboci. Insa tufa s-a dezvoltat frumos, chiar astazi ma uitam la ea cat de frumos a crescut si imi puneam intrebarea daca sa o tund sau nu , in cazul in care va tot creste in continuare. Nu as vrea sa o tund, nici nu cred ca o voi tunde, decat daca se va transforma in vreun arbust chelos si urat.

Zilele de vara astea de acum sunt una calda, una rece. E bine ca mai ploua, ma mai scuteste de udat gradina, dar parca de asa o vara… nu ma bucur deloc de ea asa cum e anul asta.

Stiu ca a fost sarbatoare religioasa  azi. Si nu am facut nicio treaba, dar nici cu mainile in san nu mi-a venit sa stau, asa incat m-am dus sa mai copilesc din rosii si sa mai leg pe ici , colo, pe unde mai era cate o  ramura aplecata.Bineinteles ca au mai aparut si buruienile de smuls si uite asa, am inceput pe la 11.30-12 si la 3 cand am terminat, ma simteam sfarsita dupa stat ore in sir in solarul incins si  mai mult aplecata .Mainele de la frunzele de tomate mi se facusera  negre , nu pot sa folosesc manusi (nici chirurgicale, cu care poti folosi mai bine mana, degetele, nici de gradinar, care sunt mai mari, mai grosolane) aia mi-ar mai fi lipsit sa imi mai transpire si mana in manusa . Parul imi statea zburllit, nici pieptenul nu a mai intrat in el  pe inserat,  cand a trebuit sa imi dau un aspect curat si civilizat ca sa plec de acasa .

Dintre toate rosiile in compania carora am petrecut amiaza , am fotografiat una cu aspect mai deosebit, numita  Reistomate , sau rosia calatorului, acum necopata, verde si inca mica (cred ca va mai creste) . I se spune asa pentru ca din cocolosul de felii de tomata crescute parca una peste alta, se pot rupe pe rand bucatele si restul poate fi pastrat si consumat mai tarziu, eventual intr-o calatorie. Nu am decat doua fire din acest soi intrucat am inteles ca nu e gustoasa deloc, ar fi cam acra si pentru ca am vrut neaparat sa am si eu in gradina mea si acest soi , am pus numai pentru aspect , ca  sa ma conving cu propriile mele simturi si de aspectul ei, si de gust sau orice altceva. 

Acum cerul a negru intunecat si din cand in cand e traversat de cate un fulger care il coloreaza pentru o clipa  in violet. A si inceput ploaia  , poate nu o fi si furtunoasa , ca si asa m-am cam speriat pana acum de ea.

Vara asta….of, of!Dar oricum ar fi ea vara, tot mai bine e decat iarna :).

10 comentarii »

  1. @ Buna ziua !
    Am strabatut in lung si-n lat SATELE PATRIEI,
    am fost de mai multe ori si-n ITALIA la rude
    dar nicaieri nu am vazut o asemenea ROSIE !!!
    Multumesc pentru ca mi-ai aratat-o !
    Weekend placut !
    Cu stima,
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 13 Iulie 2013 @ 6:10 pm

    • Nici eu nu stiam de ea pana in urma cu cateva luni, cand am vazut-o tot pe net. Dupa nume, pare sa fie de origine germana. Weekend placut, de asemenea, atat cat mai este din el! 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Iulie 2013 @ 8:55 pm

  2. De rosia asta n-am mai auzit, e intr-adevar ciudata 🙂

    Comentariu de Dani — 4 Iulie 2013 @ 1:16 pm

    • De-aia am si luat seminte din soiul asta, ca e diferita ca forma de rosiile obisnuite :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 7 Iulie 2013 @ 7:37 am

  3. Imi place tomata de calatorie:) o sa o incerc si eu anul care vine. Zile insorite si rosii sanatoase iti doresc, Mirela

    Comentariu de MirelUna — 1 Iulie 2013 @ 10:02 am

  4. am avut si eu cateva astfel de rosii anul trecut, sunt cam inestetice, iar la gust nu stiu cum sunt ca nu am avut curiozitatea de a gusta nici macar o feliuta. mie imi plac rosiile Cherry, sunt mai dulci ca alte varietati, rosiile prunisoara si rosiile inima de bou.

    Comentariu de Alina — 30 Iunie 2013 @ 1:50 pm

  5. Astept sa salivez la vederea rosiilor coapte! Pana atunci, spor la treaba sa ai!

    Comentariu de cafeauata — 30 Iunie 2013 @ 9:50 am

  6. Tare interesanta rosia, o sa ma apuc de cautat seminte din acelasi considerent ca si tine !
    La noi nu a plouat deloc pana in seara asta,dar e bine ca a venit si acum. Ai o gradina tare frumoasa si plina!

    Comentariu de brindusa — 29 Iunie 2013 @ 11:22 pm

  7. doamne, cate ciudatenii mai sunt pe lumea asta! n-am vazut niciodata o asemenea rosie, e extraordinara!
    cat despre vara asta ploioasa, eu zic sa ne bucuram de ea asa, ca astia anunta o canicula si o seceta de mama mama.

    Comentariu de cristina — 29 Iunie 2013 @ 10:12 pm

    • In ultimii ani , luna august a tot fost secetoasa si calda, asa ca e de asteptat sa fie asa. Stiu ca tie iti face bine ploaia, si gradinii mele, cand e ploaie cuminte, insa mie uneori mi se face lehamite de ea :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Iunie 2013 @ 10:28 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

