Eu si gradina

6 Iulie 2013

Liliacul de vara

Filed under: Arbusti, insecte, Viața grădinii — Etichete:, , , , — Mihaela C.P. @ 5:22 pm

Daca el e inflorit, e vara.

Chiar daca seara e atat de racoare, incat nu-mi prea vine sa cred ca e iulie, toiul verii, ma uit la liliacul de vara, buddleja davidii si imi confirma , mai ales fluturii si insectele care il viziteaza de zor, ca e cu adevara vara.

Are un parfum discret, dar foarte placut si atrage mai ales fluturii, dar cum se poate vedea si alte insecte cautatoare de dulce polen.

La inceput l-am avut numai pe cel cu flori bleu. Nu prea ma indur de el sa il tai toamna, l-as vrea mereu mare si bogat inflorit, insa zapada grea si vremea capricioasa adeseori il ciuntesc, astfel ca in primavara , de regula ramurile ii sunt scurtate natural fata de sezonul precedent .Dar asta nu-i un bai pentru el, ca ii tot dau ramuri noi din trunchi si pana la urma, iata-l din nou frumos si plin de fluturi.

Surpriza pe care el mi-a facut-o a fost ca in urma cu cativa ani sa vad la oarece distanta de el, crescut printre crapaturile din pavajul apropiat , un puiut cu frunze ca ale lui, deci un nou arbust de buddleja davidii, ceea ce m-a bucurat. Mi-am zis ca imi voi face o alee de astfel de arbusti, incat sa am o multime de fluturi vizitatori in gradina. Pana la urma cu aleea m-am cam razgandit, ca arbustul nu e atat de prezentabil tot timpul anului incat sa asez mai multi unul langa  celalalt, insa puiutul l-am plantat separat.

Dar ce sa crezi? Cand sa faca flori si el, florile nu au mai semanant cu arbustul originar, ci au fost albe. Iar puiul lui acum este crescut frumos, ramurile i s-au deschis ca  un evantai , este intr-o imagine de mai jos.

M-am bucurat ca am avut si alta culoare, respectiv alb, iar mai tarziu, in alt an am mai achizitionat inca unul, care ar fi trebuit sa aiba floarea rosie. In poza de prezentare asa era, insa in realitate a fost mov inchis. Frumoasa culoare si asta.Asa ca am acum trei arbusti de liliac de vara . Daca as mai gasi un locusor, un coltisor , poate candva voi lua si galben :).

Iata-i in pozele de mai jos, fara alte cuvinte:


-A, si inca ceva , dar despre fluture de data asta. Vedeti ca nu este deloc sperios? Vroiam sa ii fac poza si cand am vazut ca se indreapta spre mine catelul, Pepito, mi-am zis ca imi va strica poza si fluturele va zbura. Ba de unde? A mai stat in continuare pe aceeasi floare preocupat de activitatea si vraja pe care (probabil) floarea o emana.

Puiul care nu seamana cu parintele sau :

Al treilea arbust si detaliu cu floarea sa :

17 comentarii »

  1. […] Cafeluta a zis ca ii place de Pepito, multumim Cafeluta, si noua ne place (si cred ca foarte tare i-ar placea daca ar intalni-o, […]

    Pingback de Prada | Eu si gradina — 3 August 2013 @ 10:42 pm

  2. Eram nestiutoare in existenta acestui tip de liliac, multumesc ca m-ai desteptat! Minunate flori, minunat catelul Pepito!

    Comentariu de cafeauata — 14 Iulie 2013 @ 9:36 pm

  3. Buna ziua !
    Superbe imagini !
    Si la mine in oras a inflorit un LILIAC de vara !
    Weekend placut !
    Cu stima,
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 13 Iulie 2013 @ 6:05 pm

    • Acum e perioada lui, doar o spune si numele pe care l-a primit :).Inseamna ca arbustul din oras este unul frumos dezvoltat ,care atrage atentia .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Iulie 2013 @ 9:01 pm

  4. Foarte interesant arata!Auzisem despre liliacul de vara dar nu am vazut niciodata ca sa stiu cum arata.Pacat ca e mai putin popular fata de ruda lui de primavara..

    Comentariu de Marc — 12 Iulie 2013 @ 9:32 pm

    • La noi in tara, in salbaticie nu cred ca exista, ci a fost adus din alte parti si aclimatizat si la noi, ceea ce e imbucurator, ca e un arbust frumos si placut de insecte de tot felul.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Iulie 2013 @ 8:59 pm

  5. Nu degeaba ii spune „Buterfly Bush” , un adevarat paradis pentru fluturi, albine si bondari. Budleia infloreste pe lemnul nou crescut si este bine sa il tunzi primavara devreme, cam de la 30-45 cm de la pamant. Si ce frumos ai prins fluturii si albinele in poza. Happy buterfly watching!

    Comentariu de Dana — 8 Iulie 2013 @ 3:46 am

  6. Mihaela…intrebare…
    Si la tine se scutura repede trandafirii englezesti? La mine toti 4 se scutura extrem de repede…este vreo modialitate prin care pot face ca florile sa dureze mai mult?Acum nu a fost soare puternic pe aici.As intelege daca ar fii fost, dar ei se scutura repede indiferent de vreme.

    Comentariu de Iacob Adriana — 6 Iulie 2013 @ 10:51 pm

    • Se scutura, dar nu stiu sa spun daca repede sau nu, insa pe masura ce vor creste, vor avea mai multi boboci si mai multe flori si nu vei mai observa cat de repede se scutura, pentru ca flori noi vor lua locul celor vechi, scuturate.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 7 Iulie 2013 @ 7:27 am

  7. La mine are un comportament invaziv, creste prea mare … asa ca am scos tufa din strat in favoarea rozelor …

    Comentariu de Dani — 6 Iulie 2013 @ 10:25 pm

    • Stiu, si la mine e destul de mare sau sunt mari, doi dintre ei, insa i-am pus in locuri in care sa nu deranjeze 🙂 (prea tare, ca unul, chiar langa alee, cam trebuie protejat cand trecem pe langa el, sa nu ii rupem din ramurile inflorite, cel din imaginea cu catelul, acolo se vede cel mai bine cum a crescut in alee).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 7 Iulie 2013 @ 7:30 am

  8. fiecare colt din gradina dvs. arata spectaculos! pozele sunt minunate, iar liliacul e superb! cu cativa ani in urma am avut si eu liliac de vara cu florile mov deschis. acum imi pare rau ca l-au taiat si nu au mai oprit nici macar un singur pui din cati avea…

    Comentariu de Alina — 6 Iulie 2013 @ 8:14 pm

    • Nu-i nimic, daca vei avea loc si pentru el in gradina si nu va incurca planurile nimanui, cred ca o sa gasesti altul sa plantezi candva.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 7 Iulie 2013 @ 7:31 am

  9. Am plantat si eu un liliac de vara, asta toamna, si cand a venit vremea rece mi-a fost teama ca o sa inghete. Dar in primavara au aparut frunzele verzi la baza, iar acum este inaltut si are ciorchinii movalii formati. Abia astept sa-l vad inflorit.
    Am admirat liliacul tau si acum un an, este superb!

    Comentariu de MirelUna — 6 Iulie 2013 @ 7:05 pm

    • Eu in primul an, tot asa , cun nu stiam daca e sau nu rezistent la iernile reci din zona noastra, l-am tinut in casa, in ghiveci si abia in primavara urmatoare l-am mutat in pamant afara.Cred ca in iarna in care l-am lasat prima data afara, tot asa am stat cu emotii.Pe ceilalti doi i-am lasat direct afara mereu, numai primul a avut parte de ingrijire excesiva.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 7 Iulie 2013 @ 7:34 am

  10. Foarte frumos si presupun ca si parfumul este la fel – nu stiu ca pana acum nu l-am vazut decat in poze. Weekend placut.

    Comentariu de vasile — 6 Iulie 2013 @ 5:26 pm

    • Parfumul il au numai florile proaspete si se simte , cel putin eu il simt numai daca il miros de aproape.Weekend placut, de asemenea!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 7 Iulie 2013 @ 7:35 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

