Eu si gradina

27 Iulie 2013

Margarete de vara

Filed under: flori, insecte — Etichete:, , , , , , — Mihaela C.P. @ 10:58 pm

Astazi am taiat sau uneori chiar smuls primele margarete, margaretele de vara.

Am avut la un moment dat, cativa ani la rand margarete cu flori mari, care infloreau insa numai o data pe an , la inceputul verii. Dar dupa ce am fost de cateva ori in alte veri in plimbare  pe dealuri cu flori de fan si am vazut luni la rand margaretele salbatice cum infloreau, satenii le coseau, ele iar cresteau si tot asa infloreau de-a lungul verii pana in toamna tarziu, mi-am adus si eu acasa cateva radacini .

Intre timp  margaretele cu flori mari au disparut de tot. In locul lor acum este pustiu, am mai lasat locul neamenajat cu altceva,  doar doar vor reaparea.

Dar infloresc de zor , putin mai la distanta , micile margarete salbatice, care s-au si inmultit precum buruienile , iar la un moment devin chiar urate ca niste buruieni, cand li se scutura petalele florilor si se pregatesc sa faca seminte.

Asa incat astazi a fost  ziua curatarii locului de margaretele uscative , cu aspect buruienos. De sub ele au rasuflat usurate cateva flori care abia isi mai duceau zilele sub tulpinile acaparatoare , lungi si dese ale margaretelor, care umbreau totul sub ele .

La inceput de vara, au fost in numar mai mic, iar printre ele infloreau ba maci californieni sau cativa, insa anul asta prea putini, maci rosii , ba cate un crin sau pana la urma si un soi de salcam terestru tarator cu floarea mov. O salbaticiune, dar impreuna cu margaretele formau un grup frumos inflorit :).




 

Odata cu despartirea de primele margarete , simt ca am facut un pas catre toamna. Si nici nu am simtit pana acum caldura torida a verii .

Luna lui cuptor , anul asta a cam fost luna lui cuptor defect .

Printre multele siteuri la care am subscris si de la care primesc periodic mesaje, actualizari, noutati, si de la Davesgarden.com  primesc in fiecare saptamana cate un mesaj despre flori de sezon din diverse colturi ale lumii.Si la un moment dat era un articol despre florile simbol ale fiecarei zodii, iar la zodia mea, spre marea mea surprindere de atunci, simbolul era chiar margareta.

Eu m-as fi asteptat sa fie laleaua, pentru ca in luna in care sunt eu nascuta infloresc lalelele si eu am si multe lalele in gradina. Dar …imi plac si margaretele. Astazi insa m-am despartit din nou, pentru inca o vara, de ele. Vor mai inflori si spre toamna, dar parca e altceva, nu mai este ca la inceputul verii , floarea bucuriei si a sperantei .

Margarete de vara… va pup, pa, pa! 🙂

 

 

18 comentarii »

  1. Bună, poţi să-mi spui, te rog, cum se numesc floricelele galbene înflorite printre margarete? Mulţumesc anticipat!

    Comentariu de royan — 12 Iunie 2015 @ 8:34 pm

    • Maci californieni.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Iunie 2015 @ 8:47 pm

      • Mulţumesc pentru lămurire şi răspunsul rapid! 🙂

        Comentariu de royan — 12 Iunie 2015 @ 8:58 pm

  2. Daca in fotografii sunt asa frumoase, imi inchipui cum sunt acolo, pe viu! Norocul fluturasului ca le-a gasit! Si al nostru ca ai facut poze!

    Comentariu de cafeauata — 2 August 2013 @ 10:39 pm

  3. minunate sunt 🙂 multumim pt ele…

    Comentariu de Oana — 31 Iulie 2013 @ 10:58 am

  4. si mie, dar avand in vedere ca au facut foarte multe flori nu m-am indurat de ele.

    Comentariu de Alina — 29 Iulie 2013 @ 5:59 pm

  5. Frumos! eu am avut dar au avut grija gainile sa nu le mai am:)

    Comentariu de brindusa — 29 Iulie 2013 @ 2:41 pm

  6. Si a mea s-a uscat, tufa de margarete perene … Ale tale sunt grozave si multe de tot 🙂 Tare frumoase !

    Comentariu de Dani — 29 Iulie 2013 @ 1:11 pm

  7. Ma bucur sa vad cum tot mai multa lume integreaza specii native in gradinile lor. Succes!

    Comentariu de nelucraciun — 28 Iulie 2013 @ 7:06 pm

    • Merci de urare, eu sunt mare fan al salbaticiunilor care cresc in mod natural pe la noi. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Iulie 2013 @ 10:28 pm

  8. BUNA ZIUA,

    va adresez si eu o intrebare, am un trandafir agatator pe care l-am cumparat anul acesta, a crescut inalt la un metru dar nu face flori? ce trebuie sa fac? am pus ingrasamint in pamint,
    a avut intr-adevar citiva purici verzi , l-am stropit si acum nu ii mai vad , dar el tot nu infloreste, creste inalt, are frunze 🙂
    si cum ar trebui sa il sustin? am batut in zidul gradinii un suport ca o scara, chiar linga el dar se pare ca nu il ajuta cu nimic

    multumesc pt raspuns , stiu ca nu are legatura cu postul acesta

    Comentariu de amalia — 28 Iulie 2013 @ 6:34 pm

    • Nu sunt experta in cresterea trandafirilor, dar nu e neobisnuit ca un trandafir nou plantat sa nu faca flori in primul an, mai ales daca e si un urcator, el mai intai isi va forma structura, ramurile.Ai grija cum il vei tunde, sa nu ii tai ramurile care pleaca de jos.
      Pentru sustinere, o scarita sau o bucata de plasa metalica ca un gard de care sa ii poti lega ulterior din ramuri , cred eu ca ar fi de folos.
      Nu te speria, o sa infloreasca si o sa te bucuri de el :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Iulie 2013 @ 10:25 pm

  9. sunt foarte frumoase.
    si eu am in gradina o tufa de margarete. din cand in cand mai rup din ele sa fac un aranjament frumos de pus in vaza de flori. nu se fac urate, ba chiar rezista foarte mult in apa.

    Comentariu de Alina — 28 Iulie 2013 @ 2:59 pm

    • Si mie imi sunt tare dragi.Cred ca sunt frumoase si in buchete, in combinatie cu alte flori.Eu nu prea tai florile sa fac buchete, imi plac mai mult in gradina decat in vaza :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Iulie 2013 @ 10:30 pm

  10. Foarte frumoase.
    Din cele mari am eu cateva tufe si imi plac foarte mult cum arata intre trandafirii rosii.
    Intr-adevar nu prea a fost cald luna asta,dar eu sunt fericita ca am avut vreme buna si ploi cat sa se faca toate in gradina.
    Ne vom bucura de-acum incolo de caldura destula,ca au anuntat toamna lunga si calda 😛 Sper sa nu fie ca atunci cand au anuntat o vara secetoasa 😛 😛 😛

    Comentariu de Victoria — 28 Iulie 2013 @ 2:03 pm

    • Da, ploile au fost bune pentru gradina. Daca insa si prognoza pe care ai auzit-o tu va fi la fel ca cea despre luna iulie , secetoasa, asa cum citisem si eu in ziar si nu s-a potrivit deloc…
      Si eu sper sa avem toamna lunga si frumoasa :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Iulie 2013 @ 10:33 pm

  11. Ce frumoase sunt!Ce ar fi vara fara ele?Se asorteaza foarte bine langa macii californieni:)

    Comentariu de Marc — 28 Iulie 2013 @ 12:11 pm

    • Da, se asorteaza frumos. Anul trecut am avut mai multi maci Californieni, insa cred ca din cauza margaretelor care s-au inmultit, numarul altor flori s-a redus. Va trebui sa fac in toamna o reorganizare printre flori .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Iulie 2013 @ 10:37 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

