Eu si gradina

3 August 2013

Prada

Filed under: animalute, insecte, Viața grădinii — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 10:42 pm

In urma cu cateva saptamani va aratam cum trecea catelul pe langa fluturele aflat la cules de polen pe o floare de liliac de vara, si fluturele nu se speria, isi vedea mai departe de ocupatia lui.

Atunci Cafeluta a zis ca ii place de Pepito, multumim Cafeluta, si noua ne place (si cred ca foarte tare i-ar placea daca ar intalni-o, catelului)  trompetista ta.

Atat de blanzi sunt fluturii , incat intr-o zi, in gradina , mi s-a asezat unul pe pantalon  .Nu a fost prima data, se mai intamplase sa se aseze pe picior direct sau in apropierea mea cate un fluture, insa de data asta, nu se dadea dus deloc. S-a asezat si atat de tare se pare ca ii placea , incat a stat bland inclusiv sa il iau in mana.

Eu ca o gradinareasa -fotograf ce sunt 🙂 , cand ies in gradina, uneori  ies cu aparatul de fotografiat, pentru ca  poate aparea o insecta, sau orice fel de situatie – ocazie rara pe care nu mi-ar placea sa o pierd si  sa nu o surprind cu camera. E drept ca uneori mai pierd, dar si alteori prind ocazia :). Asa cum s-a intamplat atunci cu fluturele.

S-a asezat usor pe pantalon, 

– ba mai mult, l-am luat cu mana, a stat cuminte la fotografiat si in cele din urma a si plecat .

Scuzati aspectul mainilor (mele)  de gradinareasa, ce sa fac, munca gradinarului presupune si aspectul negricios  al mainilor cateodata, cand nu sunt verzi (cum sunt atunci cand ma ating de frunzele sau tulpinile rosiilor) sau in alta culoare . 

Toate ar fi frumoase si bune, insa prea multa blandete strica. Asa cum omul prea bun e considerat de catre unii prost, asa si fluturii prea blanzi , in jungla de afara sunt considerati de catre unii pradatori, vanat .

Si tigresa mea nu se dezice, ca o adevarata felina ce este, se repede de cate ori vede cate ceva miscand. De cele mai multe ori se joaca cu prada odata insfacata , insa in cazul celor mici si firavi cum sunt fluturii, joaca cu pisica se termina pentru victima – vanat  in mod tragic. 

Am incercat sa intervin sa salvez fluturele (altul cred , intr-o alta zi si cu alta ocazie  decat cel din mana mea) din gheara pisicii . Dar fiara mea direct l-a inghitit.

Daca ar fi fost soarece, nu as fi regretat, dar pentru un frumos fluture, parca e pacat. Concluzia? In preajma pradatorilor nu e bine sa fii slab . Zic si eu, poate deduceti voi alta  :).

 

 

 

11 comentarii »

  1. Mai spun o data: Pepito este un minunat! Dar si pisica… Imi sunt tare dragi si felinele, din pacate cu Cola in casa nu se poate. Am avut o catelusa pechineza, vana tantari! Era in stare sa stea nemiscata oricat, apoi il inhata, mesteca de parca ar fi mancat o bucata de carne, iar la sfarsit se umplea de bale. Si-atunci, te miri ca domnisoara a ales un fluture? Are gusturi fine!

    Comentariu de cafeauata — 11 August 2013 @ 11:16 pm

    • Excelent!Mi-ar placea si mie un animalut care sa prinda insecte daunatoare, tantari sau dusmancele mele cele mai mari, moliile .:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 August 2013 @ 6:02 pm

  2. nu sunt salbatice. e inghesuit printre hreanul si sunatoarea din gradina. acum este mai micut pentru ca i-a mai taiat din ramuri.

    Comentariu de Alina — 6 August 2013 @ 6:39 pm

  3. saracul fluturas… mi s-a facut mila de el…
    am crezut ca noi nu mai avem liliac de vara in curte dar m-am inselat… am constatat cu cateva saptamani in urma ca de fapt bunicul meu ii mutase locul. l-a cam inghesuit printre alte „balarii ” din curte de care eu habar nu aveam ca mai exista. e bine ca nu am ramas fara frumosul liliac de vara.

    Comentariu de Alina — 5 August 2013 @ 3:30 pm

    • Ma bucur ca ai gasit liliacul de vara in gradina, chiar si inghesuit intre balarii :).El oricum creste inalt si daca balariile nu sunt de soi salbatic , ca astea cresc cel mai bine, cele salbatice si nedorite , poate o sa le depaseasca el in cautarea soarelui.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 August 2013 @ 4:14 pm

  4. Mihaela cine nu munceste are maini frumoase si curate cine munceste are mainile tale:)) Baiatul e tare frumos, de ceva vreme vreau si eu un pitic sa-l pot dragali mai bine dar nu indraznesc sa aduc in curte de teama celor mari. Pisica seamana cu Samson si asa cum bine ii sade unei pisici vaneaza:)

    Comentariu de Brindusa — 5 August 2013 @ 12:53 pm

    • In general daca ai caine mascul sau mai multi masculi in curte , ei se iau la bataie intre ei ,si cei mici de obicei mananca bataie de la cei mai mari. Eu am trei baieti in curte dintre care doi sunt pitici si unul mai mare, inalt si costeliv , dar cand e vorba de suparare intre ei , cel inalt doar ii apuca putin de ceafa pe cei mici si ii scutura ca pe niste carpe ,iar daca nu suntem noi pe aproape sa ii despartim, se lasa cu raniri , stari de soc post traumatic si tratamente .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 August 2013 @ 4:19 pm

      • Mihaela cunosc atat de bine ce descrii tu, noi avem un singur mascul dar 4 fete cucuiete si sa vezi batai, ele ies cu rani si eu pe langa ele:)

        Comentariu de brindusa — 6 August 2013 @ 11:24 pm

  5. Ai o catelusa simpatica foc…si e si foarte mandra, dupa cum merge!

    Comentariu de Iacob Adriana — 4 August 2013 @ 8:33 am

    • Catelul e baiat. Pisica e fetita :).
      Si da, catelul e tantos si sigur pe el, nu are complexe .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 August 2013 @ 9:12 am

  6. Da, corect, in preajma pradatorilor nu trebuie sa fi slab, dupa cum cine nu munceste, nu se murdareste 🙂 Fluturele ce sta pe mana ta, popular se numeste Coltarul, stiintific Polygonia c-album. Ce a prins pisica este insa alt fluture, alta specie…Maniola jurtina.

    Comentariu de buceginatura2000 — 4 August 2013 @ 12:16 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

