Eu si gradina

17 August 2013

Mos Craciun e vara

Filed under: gradina, legume si fructe, produse bio, rosii, tomate — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 10:01 pm

Pentru voi a venit Mos Craciun?

Nu stiu pe la casele altora cum o fi, dar pentru mine astazi a venit Mos Craciun. Da, stiu ca e vara, cam pe final, ce-i drept si trist , dar astazi am avut o zi de maxima incantare , cum in putine altele mi se mai intampla peste an .

Astazi am strans una din cele mai importante cantitati din recolta de rosii, cum inca nu am avut in alta saptamana si cum alta nu cred ca voi mai avea in sezonul asta. Rosii din gradina mea si din munca si planificarea si pregatirea facute de-a lungul unui intreg an, inca de toamna trecuta de cand am inceput sa caut diverse soiuri noi de seminte de tomate (noi pentru mine), care sa nu fie hibrid si sa fac planuri pentru sezonul ce avea sa vina.

Si povesteam in urma cu catva timp cum in mod nesocotit m-am trezit cu prea multe soiuri de rosii, fata de cat ar putea sa produca gradina mea si cat ma pot eu singura ocupa. Caci rosiile sunt domeniul meu, specialitatea mea in gradina si deseori sunt contrazisa de alti participanti, spectatori mai bine spus la activitatile de ingrijire a tomatelor (in special cand vine vorba de defoliere incep cele mai multe discutii: ca de ce, ca nu e bine asa, ca nu s-a mai vazut altundeva, ca internetul asta mi-a bagat numai idei in cap,  asa cum chiar azi mi s-a spus ) si cum munca in echipa inseamna uneori sa pierzi o parte din timpul pretios ca sa convingi si sa explici  varianta ta si pe intelesul altora, eu , uneori nu foarte rabdatoare (acasa) , le raspund ca fac asa fiindca asa vreau eu (cu asumarea raspunderii 🙂 ). Fara suparare intre noi :).

Prin urmare, dintre cele multe soiuri, abia o parte au dat in parg si au fost astazi sursa pentru incantarea mea , dar si munca pana seara la prepararea sucului de rosii, care -aici ma retrag- nu mai e de specialitatea mea :).

In fine , treaba a mers ca pe roate si iata-le intinse pe masa, la umbra, la sedinta foto . 




Mai sunt si alte soiuri lipsa ”la apel”, care nu au fost coapte suficient inca.

Dar veti mai auzi si vedea si de astazi, dar si din alte zile in care am strans zeci, sute de imagini cu rosii fotografiate atat in gradina, solar, pe planta, cat si stranse asteptandu-si implinirea , scopul final pentru care au strabatut tot drumul de la samanta culeasa in anii trecuti , cine stie de cand unele or fi fost, pana pe masa mea.

Azi a fost o zi a recoltei pentru mine, pentru noi acasa . Si eu am simtit satisfactia si bucuria,  cum poate oi fi simtit altcandva, copil fiind,  cand venea Mos Craciun .

20 comentarii »

  1. Buna ziua!

    Am lansat de curant cu proiect in care promovam si vindem foisoare de gradina, casute in copac, balansoare si multe chestii dragute. Vroiam sa stiu daca v-ar interesa un schimb de link-uri sau o metoda de ajutor reciproc. Sunt convins ca veti gasi interesant site-ul nostru http://www.foisoare-gradina.ro . Astept un semn pe info@foisoare-gradina.ro .

    Va multumesc si va doresc un weekend minunat, alaturi de cei dragi!

    Valentin Danaila
    http://www.foisoare-gradina.ro

    Comentariu de Valentin Danaila — 6 Septembrie 2013 @ 2:56 pm

  2. aha, deci ca la americani:”X-mas in July’! 🙂 splendida recolta… iata cu ce-am venit de la fermierii „mei”: 🙂
    http://balauru.wordpress.com/2013/09/04/back-from-my-local-farm-chez-serge-isabelle/

    Comentariu de melanie — 6 Septembrie 2013 @ 12:29 pm

    • Cam asa, de ce sa aiba numai altii optiunea sarbatoririi Craciunului de doua ori pe an, o fi gresit Mosul drumul si a nimerit si pe la noi.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Septembrie 2013 @ 9:21 pm

  3. Frumoasa expozitie! Se vede si se simte din aceasta postare mandria gradinarului. Stiu despre ce vorbesti, draga mea, ca tare ma bucura cand al meu sot imi lauda gradina si in special rosiile. Ca noi stim cu cata stradanie au ajuns din stadiul de samanta mari, frumoase si dulci. Cate planuri, ganduri, temeri. Dar ce rasplata!

    Comentariu de Andreea — 25 August 2013 @ 7:41 pm

    • O fi si mandrie, dar e si bucuria ca am ajuns cu ele la ”linia de sosire” , ca mi-au mai reusit pentru inca un an si in plus am incercat si soiuri noi care de asemenea am vazut ca s-au simtit bine in conditiile oferite din gradina mea. Dar vad ca si tu ,voi stiti bine sentimentul asta din prag de toamna :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Septembrie 2013 @ 8:58 pm

  4. Deci Mos Craciun nu numai ca exista dar vine si cand are el chef, nu neaparat de Craciun:) Ultima poza cu toate soiurile de rosii e de revista:)

    Comentariu de Marc — 23 August 2013 @ 9:47 pm

    • Eu asa m-am gandit, ca Mos Craciun e cel care mi-a lasat asa frummusete si bunatate de tomate divers colorate :). Si cum iarna nu prea mai vine pe la mine (o fi ocupat cu altii mai cuminti), poate abia acum ajunge si la usa mea .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 23 August 2013 @ 10:13 pm

  5. recolta bogata si variata, cam frumos 🙂 si la anu’, macar de 3 ori mai multe (si mai variate)

    Comentariu de simf — 22 August 2013 @ 11:02 am

    • Macar sa fie si anul viitor cat anul asta, dar si la mai mult m-as putea astepta, intrucat anul asta unele etaje superioare ale rosiilor nu au legat deloc fructe. M-am gandit eu ca poate ploile si vremea prea rece au tinut albinele in casa, nu le-au trimis la polenizat .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 23 August 2013 @ 10:05 pm

  6. Foarte frumos! Văpropun să aruncaţi o privire pe blogul meu: http://izvorulvieţii.wordpress.com Mulţumesc!

    Comentariu de Girel Barbu — 21 August 2013 @ 7:16 pm

  7. Frumoase globuri ai ales pentru Mosu’ .
    Ma uit la ele in fiecare zi 🙂

    Comentariu de MirelUna — 21 August 2013 @ 11:45 am

    • Cand le faceam fotografie in solar, agatate pe fir, uneori chiar le vedeam ca pe niste mingiute, la globuri inca nu ma gandisem.Si mie mi-e tare drag sa le privesc :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 23 August 2013 @ 10:03 pm

  8. Felicitari!
    Recoltarea rosiilor este singurul lucru la care ma pricep in domeniu. Si tare mi-ar mai place sa adun de-o salata… M-as multumi si sa cumpar, dar sa fie SIGUR rosii adevarate!
    Spor sa ai in continuare!

    Comentariu de cafeauata — 18 August 2013 @ 4:33 pm

    • E un bun inceput recoltarea rosiilor :).Si eu am ramas cu amintirea primei rosii culeasa dintr-un solar , de cand eram copil.Asa buna mi s-a parut rosia aia rupta direct de pe fir si mancata acolo, la fata locului! 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 18 August 2013 @ 10:16 pm

  9. Sa tot fie vreo sapte soiuri adunate acolo. Cu siguranta este un imens prilej de bucurie. Dar iarta-ma ca am sa iti dau si unul de meditatie:
    Nu am vazut si probabil nu voi mai vedea vreodata acele rosii imense, carnoase, aromate, de jumatate de kilogram, din care daca culegeai una pentru dimineata si faceai o salata, nu puteai sa o termini. Cine mai strange seminte, sa faca rasaduri din toamna, sa le ingrijeasca pana in primavara cand urma sa le puna in pamant. Soiurile noi nici macar nu mai fac semnte care sa germineze. Au avut grija unii sa ne faca dependenti de pliculetele lor cu opt seminte si de banii nostri.
    Astazi unii suntem nevoiti sa cumparam rosii crescute in tub, modificate genetic pentru a rezista transportului si zilelor de depozitare, cu seminte fara viata, vopsite cu spray-ul, cu coaja ca de nuca si miezul lipsit de orice aroma.

    Comentariu de succesulpe — 18 August 2013 @ 8:27 am

    • Prilejul de meditatie la care m-ai invitat, este o provocare la un raspuns mai detaliat , inclusiv cu poze, care mai degraba va face obiectul unui viitor subiect de povestit pentru mine. Rosiile de jumatate de kilogram exista. Le vei vedea :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 18 August 2013 @ 9:13 am

  10. bogata recolta!

    Comentariu de Alina — 17 August 2013 @ 10:27 pm

  11. Frumoasa recolta si da cred ca a venit Mos Craciun! La noi avenit saptamana trecuta tot cu rosii si a fost bucurie mare!
    Sa va bucurati in continuare de ele!

    Comentariu de brindusa — 17 August 2013 @ 10:17 pm

    • Multumesc de urare, o sa ne mai bucuram inca o vreme, ca mai avem si altele, soiuri cu coacere mai tarzie .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 18 August 2013 @ 10:13 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

