Eu si gradina

30 August 2013

Tomate categoria sumo

Filed under: gradina, legume si fructe, produse bio, rosii, tomate — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 5:10 pm

Iata cele mai mari tomate din trei culori de rosii de anul acesta :

rosii rosii, verzi si albe.

Am mai avut si mai am si alte culori sau combinatii de culori, alte forme sau marimi de diverse soiuri de tomate, dar din toate , cele mai  carnoase,  atat de carnoase  incat au capatat  forma arcuita cu carnea ridicata parca pe din afara , cu  pielita intinsa care parca abia le mai cuprindea continutul  , aproape gata sa plezneasca :

De mari ce le-am vazut ca ar fi, a trebuit sa le masor masa  (cu centimentrul nu le-am inconjurat talia sa vad cat de  tare s-au intins) .

Si iata-le la  proba cantarului, aceleasi personaje  , pe care daca ar fi sa le premiez , sa le urc  pe un podium si sa le recunosc valoarea pe soiuri a fiecareia , as putea spune despre ele cam  asa :

Din punct de vedere al cifrelor, reci, fara alte criterii de selctie cum ar fi gustul, suculenta, mirosul , rezistenta fructului , sa incep in ordine inversa, cum am vazut ca se procedeaza in concursuri cu locul al treilea dintre candidatele la podium si acesta este :

-Pe locul trei se clasifica   rosiaaaaaa……..

….. albaa !

Da , rosia alba  sau tomata  alba a castigat locul al treilea de pe podiumul de anul acesta intre toate rosiile si soiurile din gradina anului 2013  cu nu mai putin de 440-450 grame , urmata indeaproape de rosia de pe locul al doilea   ,care  este …..

(emotii in examinarea rezultatelor cantarului, stimati cititori) ,

care este, asa cum incepusem sa spun rosiaaaa….

 ……rosia verde , cu 450-460 grame , bravo rosiilor alba si verde, bravo rosiilor sumo de anul acesta din gradina mea, s-au intrecut una pe alta in crestere, carnoase, zemoase, parfumate , seminte putine, bravo, bravo si iata, pe locul intai ca si in urma cu alti ani, nu se dezice deloc acest soi extraordinar , este tot  rosia (rosie) tiganeasca!

Cea mai mare din gradina de tomate de anul acesta, crescuta numai cu apa si soare , iat-o evoluand de-a lungul anului din stadiul de tanara speranta la acela de rosie abia atinsa de culoare si in final parguita , coapta , cel mai barosan soi de rosii, il recomand cu toata caldura tuturor , iat-o , draguta de ea  rosia de circa 950 grame , cea mai mare de anul acesta :



Colosala, fabuloasa, grasa si gustoasa , suc s-a facut din  ea !

Si nu a fost numai una, pe un alt fir de tomate , alaturat aceluia pe care crescuse si il acaparase cu totul ea (este si de inteles, la o asa marime , bietul fir abia am mai putut hrani si suporta si alte mai mici tomate ) o alta doar cu putin mai mica decat prima , mare, coapta cam in acelasi timp , din doua rosii ca acestea s-ar satura un neam intreg . 

-In urma cu mai multi ani, pe cand eu abia ma invatam cu cresterea tomatelor in curte , mai mult ratam cu firele ba stropite cu chimicale, ba chiar si asa lovite de mana si distruse , ne aducea un fost vecin din copilaria mea rosii crescute de el, tot soiul asta sa fi fost sau altceva, nu mai stiu si nici nu mai am pe cine intreba ca vecinul saracul s-a prapadit, ne aducea rosii de peste un kilogram. Dar stiu ca ne spunea ca le crestea cu ingrasamant, natural, facut din gunoi de la pasari diluat in apa . Si eu ma miram si ma bucuram ca mananc din asa ceva. Ei, uite ca acum am ajuns si eu sa culeg din curtea mea rosii mari , sanatoase si frumoase  si fara niciun ingrasamant sau alt adaos in afata de apa chioara , adaugat la radacina plantei .

Umbland hai-hui pe net, de colo-colo ca un catel fara stapan (pe strazi) am mai vazut si anul acesta la cineva, nu mai stiu unde, tot asa rosie de peste 1 kilogram , si mi-am adus aminte de cele primite de noi in urma cu cativa ani .

Totul e sa ai o bucatica de pamant si sa incerci sa cultivi ceva pe ea .

16 comentarii »

  1. Cum facem sa primesc doar cateva seminte din fiecare soi de rosii pe care le-ai cultivat?:)

    Comentariu de george — 22 Octombrie 2014 @ 8:52 am

    • Poti sa gasesti pe siteul hobbywan. com sau .ro.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 22 Octombrie 2014 @ 3:47 pm

  2. Minunatia aceea alba ce gust are? Alba ca zapada.
    Sunt grozave toate! Iti urez o toamna frumoasa!!

    Comentariu de MirelUna — 14 Septembrie 2013 @ 10:12 am

    • Din punct de vedere al gustului, nu se deosebeste de alte rosii. Oricum, gust bun, aroma ca de tomate .Le voi pastra si in anii viitori pentru ca mi-a placut sa am in salate combinatie de mai multe culori de tomate.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Septembrie 2013 @ 8:17 pm

  3. bravo si felicitari, chiar „sumo”… 🙂 ce minunatii vazui p-acilea… „mor” dupa rosii, indiferent de ora, tot as mânca una-doua! 🙂
    Sanatate si salutari amicale, o zi placuta si-un weekend formidabil! 🙂 Mélanie NB, Toulouse, FRANCE

    Comentariu de melanie — 6 Septembrie 2013 @ 12:25 pm

    • Rosiile sunt bune la orice ora cere organismul de mancare :). Nu dauneaza, dimpotriva.Sanatate si numai bine, de asemenea!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Septembrie 2013 @ 9:17 pm

  4. AM AVUT SI EU ROSII ,,CRETE ,,ROMANESTI DE 640 GR,DE 800GR SI ,,URIASA,,DRAGA AVEA 1,39 KG !! SI HRANITE DOAR ECO SI …MUUUULTA DRAGOSTE !

    Comentariu de Mariana Pertea — 2 Septembrie 2013 @ 11:58 pm

  5. Deci rosii de jumatate de kil? Nici nu incape toata intr-o salata:)) Imi place cum sta tigrata aia intre cele „sumo”:)

    Comentariu de Marc — 1 Septembrie 2013 @ 8:59 pm

    • Ei, ba da, depinde cum servesti salata la masa, ca pe un fel principal sau doar alaturi de altceva. Eu , acum cat e inca vremea rosiilor coapte, mananc cate un castron de salata de rosii ca pe un fel principal, esential al mesei de pranz.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Septembrie 2013 @ 9:14 pm

  6. Piei invidie, imi spun!
    Cred ca nu trebuie sa-ti doresc pofta buna, la asa bunatati!

    Comentariu de cafeauata — 1 Septembrie 2013 @ 2:18 am

  7. chiar ca sunt demne de podium!
    felicitari pentru munca depusa! rezultatul e spectaculos! ma gandesc cata grija si munca ati depus pentru a avea asa rosii mari si frumoase pline de rod bogat!

    Comentariu de Alina — 30 August 2013 @ 9:52 pm

    • Grija, da, se pare ca le-am acordat grija de care aveau nevoie, insa munca la un moment dat nici nu o simt, ce fac este nu efort, ci din placere . Doar stramosii nostri se ocupau cu agricultura , iar la mine ocupatia de baza a lor am mostenit-o ca pe-un hobby, nu indatorire . 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Septembrie 2013 @ 9:10 pm

  8. Frumoase exemplare, chiar de podium – important este sa pastram semintele si sa incercam aclimatizarea – in acest fel vom avea an de an recolte bogate si rosii gustoase. Weekend placut si o toamna bogata va doresc.

    Comentariu de vasilevasile — 30 August 2013 @ 5:42 pm

    • Am pastrat seminte . Si plantele de anul asta erau tot din seminte adunate de la diversi cultivatori de tomate, nu de la firme specializate in crearea de noi soiuri .Prin urmare sunt aclimatizate gata :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 6 Septembrie 2013 @ 9:00 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

