Eu si gradina

13 Septembrie 2013

Iris de vara

Filed under: flori, vremea — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 9:46 pm

Pot spune ca am reintrat in normal.

Adica in desfasurarea evenimentelor pe vreme mai mult rece decat calda, asa cum se obisnuieste pe la noi , unde din cele 12 luni din an , in cel putin noua umblam bine inveliti si acoperiti de bluze calduroase si de preferinta moi.

Ca vara…o fi si vara cateodata, dar trece ca un vis , iar anul asta a fost mai mult o iluzie decat un anotimp format din trei luni intregi cu vreme buna si insorita. Pe la noi nu stiu sa fi fost in vreo zi din vara asta temperatura de 30 de grade sau mai mult. Poate in mai, cand in primele zile a fost foarte cald afara vreme de cateva zile  , atat de cald incat cu greu imi amintesc ca am putut rezista afara sa imi  mut in gradina  rasadurile crescute pana atunci in ghivece, dar mai nu poate fi pusa la socoteala intrucat  mai nu este luna de vara .

Care va sa zica, s-a dus inca o vara. Insa inainte de a pleca, vara asta scurta, ca nu m-am plans destul de ea: nu doar ca a fost mai rece decat oricare alta traita de mine pana acum

(incat mai ca-mi vine sa-l cred pe un om de stiinta rus care in urma cu vreun an citisem ca ar fi spus ca soarele intra intr-o perioada de racire si posibil sa fim in apropierea unei noi ere glaciare, haha, bucuria mea) ,

dar a venit si tarziu, foarte tarziu, pe 20 iulie inca era atat de frig incat ar fi fost bine sa am  un pullover la mine (si nu aveam, asa incat imi amintesc de seri de iulie reci, friguroase , nu racoroase intr-un mod placut )  si  a plecat repede, inainte de sfarsitul lunii  august.

Insa, asa cum incepusem sa spun, inainte de a pleca , mi-a facut o surpriza. Inca pe timpul ei, inainte de linia de finish 🙂 ,  un iris plantat  anul trecut in curte, pe  care l-am cumparat de la Bakker a inflorit  intr-o vreme in care  nu m-as fi asteptat .

Vazusem in urma cu vreo doi-trei ani o poza cu un grup de irisi de diferite culori in catalog de flori bakker , si o parte dintre ei mi-au placut tare;  insa printre ei erau si unii bleu deschis si albastru , asa cum eu mai aveam. Prin urmare nu m-am simtit foarte motivata sa cumpar intreg pachetul, asa cum erau oferiti spre vanzare intrucat unii chiar nu imi trebuiau , nu mi-i doream si nu imi placeau, consideram ca ii am si nu merita sa mai dau bani pentru altii asemanatori, asa incat desi unii mi-au placut, per total pachetul nu il doream si  am renuntat sii la cei la care râvnisem .

Dar …asa sunt eu: daca nu imi iau ceva, raman cu gandul lipit de vitrina imaginara din mintea mea in care stralucesc florile pe care mi le-as fi  dorit . Intr-un fel e bine asa, am timp sa mai cantaresc daca e bine sau nu sa iau decizia de a cumpara.

Si uite asa, mai tarziu am spus ca neaparat voi lua pachetul cu  cei cinci irisi in cinci culori de la bakker in primul sezon deschis vanzarii de flori. Asa ca in primavara anului trecut (2012) : zis si facut. Am luat irisii si i-am plantat in gradina, fara sa ma astept sa ii vad infloriti prea curand. Din experientele anterioare cu irisi cumparati am observat ca pana sa faca  prima floare dupa plantare , trec unul, doi sau chiar mai multi ani.

Prin urmare irisii mei anul trecut n-au dat niciun semn. In luna mai de anul acesta,  cand este sezonul infloririi irisilor, de asemenea, niciun semn.

In schimb, acum, la sfarsit de august , intr-o dimineata inainte sa plec la servici mare mi-a fost surpriza sa imi iasa in cale, pe o vreme rece si cam ploioasa , o floare mare, dar mare de iris.

Nu stiam ca irisii pot inflori si vara sau catre sfarsitul ei, la trecerea de la vara spre toamna.

M-am apropiat de floarea mare  si asa cum ma astept de la oricare iris era foarte  parfumata, mi-am incarcat plamanii  cu parfumul lor proaspat si am plecat inviorata spre celelalte drumuri pe care le aveam de parcurs in acea zi.

Asta cred ca era unul dintre irisii pe care nu i-am dorit .

Dar iata ca s-a dovedit si cel mai harnic, fiind primul si singurul care a inflorit pana acum din tot grupul de tuberculi cumparati si este si unul deosebit, cu inflorire intr-un sezon in care alti irisi sunt in repaus , iar parfumul este unul deosebit de placut si inviorator. Nu mai regret ca l-am ingaduit si cumparat si pe acesta . Acum imi e chiar drag :).

 

8 comentarii »

  1. As vrea si eu sa am parte de asa o surpriza la vreme ce toamna 🙂 Minunate petalele !

    Comentariu de Dani — 16 Septembrie 2013 @ 5:25 pm

  2. mie imi plac toate anotimpurile anului!

    Comentariu de Alina — 16 Septembrie 2013 @ 2:19 pm

  3. sunt foarte frumosi!
    si mie imi pare rau de vara care tocmai a trecut atat de repede… frunzele aramii, copacii din ce in ce mai goli, sunt primele semne ca toamna a sosit… sa ne bucuram totusi de fiecare anotimp in parte prin fericirea pe care ne-o aduce, prin momentele de implinire ce au fost candva si vor mai fi…

    Comentariu de Alina — 14 Septembrie 2013 @ 11:27 pm

    • Mie imi place toamna , imi plac si ploile de toamna si roadele ei, mirosul strugurilor copti , frunzele colorate din luna octombrie, insa toamna are un mare, mare defect , pentru care nu ma pot bucura de ea: dupa ea urmeaza…mda, nici nu ii spun pe nume, atat de tare o ”iubesc” , incat nici nu vreau sa o pomenesc.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Septembrie 2013 @ 8:22 pm

  4. Foarte frumos! Am mai vazut irisi infloriti pe la inceput de august dar nu si acum:). Din pacate cei de la bakker mi-au lasat un gust amar cand din punga cu 7 bulbi de irisi, plantati in locuri diferite, nici unul nu a iesit si deja de vreo 3 ani i-am plantat. 😦

    Comentariu de Marc — 14 Septembrie 2013 @ 11:31 am

    • Oare de ce sa se fi intamplat asa la tine? Si mie mi-au trimis niste tuberculi mici-mici si nu eram sigura daca va rasari ceva din ei, insa am avut noroc, toti au inverzit, au avut frunze si sper candva sa ii vad si cu flori, asa cum erau in poza.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Septembrie 2013 @ 8:19 pm

  5. Suuuuperb. Si mie imi plac irisii si am cateva feluri in gradina. Pacat ca tin florile atat de putin. Dar, la cat de frumosi sunt, merita.

    Comentariu de Victoria — 14 Septembrie 2013 @ 7:47 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

