Eu si gradina

27 Septembrie 2013

Cum m-am imbujorat

Filed under: Arbusti, Bujori, Flori de primavara — Etichete:, , , , — Mihaela C.P. @ 9:21 pm

Sfarsitul unei veri , ce parca nici n-a fost, nici n-a venit, dar de plecat …s-a tot dus.

Ziceam pe la inceputul verii, cam pe la sfarsitul lunii iunie ca vara 2013, dupa cum a inceput, se pare ca va fi scurta si rece . Desi as fi dorit sa ma insel si sa nu fie asa ( ziceam ca spun si eu asa, doar-doar s-o supara si imi va demonstra contrariul), a fost mai scurta si rece decat ma asteptam, decat si in cele mai pesimiste ale mele ganduri, mi-as fi inchipuit ca ar putea sa fie.

Fata de 2012, cand vara a fost vara, a venit in iunie si a fost calda, lunga, nici prea torida, nici rece, deloc rece, a fost asa cum orice iubitor de vara si-ar fi dorit-o sa fie, anul acesta ne-a dezamagit pe multi. Initial am zis ca mi s-o fi parut mie, ca  am devenit eu o degerata, dar nu e asa. Chiar astazi , cu inca doua doamne comentam pe marginea verii ce a trecut si spre surprinderea mea, gandeau la fel ca mine. Uneori e buna cate o astfel de confirmare, ca si altii au aceeasi parere ca a ta.

La fel mi s-a parut si cu privire la multe flori. De exemplu, bujorii. In 2013 categoric nu au mai inflorit la fel de bogat si de frumos ca in 2012. Nici parfumul lor nu am mai apucat sa il simt la fel.

Si cum noptile ( ziua-intuneric, daca ii pot spune asa) au devenit mai lungi , iar eu stau cu ochii in calculator cu mult mai mult decat peste vara, am zis sa ma uit la pozele cu bujori si din 2012 si din 2013 sa vad cam care ar fi diferenta.

Unul, bujorul arbustiv, in mod justificat a fost mai frumos anul asta, decat in 2013, fiind mai matur. Il avem in curte de circa…sa tot fie vreo 20 ani, dar la inceput abia, abia crestea. De inflorit, poate , vreo floare, doua, dar mai mult se parea ca stagna. Insa de vreo doi ani, il vad cum clar se face tot mai mare si mai mare.

El  a inflorit primul , dintre bujori. Si mi-a fost tare, tare drag de el anul asta.

Iata-l in 2012 , in fotagrafiile 1,2,3,4 :

1.

2.

3.

4.
si in 2013 in  fotografiile 5, 6, 7, 8 :

5.

6.

7.

8.

Parfum , florile lui nu au deloc. Dar anul asta a avut flori mai  dese, mai multe si teribil de frumoase. Si combinatie de nuante de roz incredibil de frumoasa. Mie mi-a placut foarte tare, era sa spun fantastic, dar mi-am dat seama ca deja am excelat in epitete la adresa lui si nu as vrea sa exagerez tare-tare. Oricum, a fost mister tufa roz de primavara (un bujor, doi bujori, deci e baiat 🙂 ). Si mie , si albinelor ne-a placut mult prestatia sa . El in 2013 a fost mai frumos decat in anul anterior.

Dar mai am si bujori anuali, ale caror tulpini si frunze peste iarna dispar cu totul , iar primavara rasar plante noi din muguri care se formeaza sub pamant din luna august a fiecarui an, gata de start in primavara ce va urma.

Pe ei ii voi prezenta separat, mai ales ca am multe poze si din 2012 si din 2013 si inca nu m-am hotarat ce sa aleg din toate si ce ba. Ca sa le asez impreuna pentru o mai buna comparatie a infloririi bujorilor roz in cei doi ani consecutivi.

8 comentarii »

  1. sunt foarte frumosi! si mie imi pare rau de vara care tocmai a trecut, cam repede anul acesta… sper sa se indrepte timpul in zilele urmatoare pentru ca eu sunt foarte friguroasa si nu mai suport vremea asta mohorata de afara… nici la facultate nu imi vine sa mai ma duc, dar responsabilitatea ma obliga. atletismul si fotbalul le vom desfasura afara, insa orele de gimnastica le vom practica in sala. imi doresc ca maine macar sa nu mai ploua, ca altfel numai de sport nu imi arde mie… 4 zile de plouat continuu cred ca sunt suficiente pentru multi dintre noi…

    Comentariu de Alina — 2 Octombrie 2013 @ 9:03 pm

    • O sa te calesti (probabil) practicand sportul in aer liber .
      Nici mie nu imi place deloc vremea racoroasa sau de-a dreptul rece, care a venit si va mai urma, dar…ce sa facem? Ma mai amagesc si eu gandind ca fiecare anotimp are farmecul lui.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Octombrie 2013 @ 5:09 pm

  2. Ce frumoase flori, o adevarata minunatie 🙂 !

    Comentariu de Daniela — 28 Septembrie 2013 @ 5:58 pm

    • Ma bucur ca iti plac :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Septembrie 2013 @ 8:01 pm

  3. superbbbb bujorul tau!!!! mirela

    Comentariu de Mirela — 28 Septembrie 2013 @ 11:29 am

    • Ma bucur ca ti-a placut si tie, e intr-adevar o bijuterie primavara cand impodobeste gradina cu florile lui .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Septembrie 2013 @ 8:02 pm

  4. Superb arbustivul, am avut si eu unul dar nu am apucat sa il vad inflorit. Cresc intradevar foarte greu si infloresc dupa multi ani…

    Comentariu de dordefemeie — 27 Septembrie 2013 @ 9:43 pm

    • Trebuie sa ai multa rabdare cu el si de fapt as zice cu intreaga gradina, care rareori e frumoasa din primii ani dupa amenajare.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Septembrie 2013 @ 8:05 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

