Eu si gradina

6 Octombrie 2013

Margarete in culori

Filed under: flori — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 10:38 pm

Cine adoarme cel mai devreme in noaptea asta? 🙂

Nu stiu…eu de obicei pe la vreo 11 (ora 23 adica) pic lata , dar in noaptea asta nu stiu cand somnul o sa vrea sa vina. Parca simt o retinere :)…

In fine, pentru  cei care stau pana mai tarziu pe net si sunt interesati de poz(n)ele mele cu flori, astazi va arat margarete.

Dar nu orice fel de margarete, desi ele sunt foarte-foarte-foarte frumoase , iar un camp plin cu margarete, asa cum exista prin multe locuri (unul il stiu si eu si desi an de an, iarna de iarna planuiesc sa ma duc in vara urmatoare sa imi incarc ochii si sufletul cu bucuria oferita de imaginea si atmosfera din jurul lor , of, fac ce fac si nu ma duc atat de des pe cat as vrea) , e mai frumos si mai plin de incantare decat multe gradini meticulos aranjate, de data asta o sa va arat ce margarete au mai crescut anul asta in gradina mea.

Vazusem pe un site atribuirea cate unei flori pentru lunile anului, un fel de zodiac al florilor , iar pentru luna in care m-am nascut eu, floarea corespunzatoare era margareta. Am fost putin mirata, pentru ca m-as fi asteptat la …lalea, dar nu m-am necajit pentru ca imi plac toate florile, iar margaretele in mod deosebit, insa ce m-a surprins mai mult a fost ca in poza in locul clasicei si arhicunoscutei flori de margareta, la ei aparea o floaare mov.  ”Ei, na,”  mi-am zis eu , ”asta nu e margareta !”

Insa in primavara acestui an, pe la un supermarket care vinde printre altele si flori, din marea diversitate , mama imi arata niste ghivece cu flori in cateva culori, nu dintre cele mai des intalnite, petunii, muscate sau altceva mai cunoscut, ci un soi de flori cu portul scund (nu cresc mai inalte de 30 cm) , cu petale ca ale unor margarete . Imi zice mama ca astfel de flori ar fi cultivate in alte tari  (cu clima mai blanda decat la noi) si plantate in spatii publice , asa ca ar  vrea sa aiba si ea acasa asa o floare, sa o plantam in curte la noi   .

Patru culori avea in magazin si patru ghivecele mici am luat si noi. La inceput le-am tot dat de colo colo prin curte, nehotarata daca sa le pun direct in pamant cum zicea mama mea ca ar fi vazut pe unde a trecut  sau sa le pastrez in ghivece. Mai incercasem in alti ani cu plante aparent nepretentioase sa le pun in gradina, cu begonii, cu …un soi de motate in diverse culori, le-am uitat numele, poate si alte flori si n-am avut succes. Si nu as fi vrut ca si aceste flori sa sfarseasca nefericite si stropite de noroiul format de la ploi sau de la cine stie ce alte imprejurari .

Asa ca le-am gasit un loc potrivit, o jardiniera mare in care in alti ani incercasem sa cresc muscate. 

 





Tot margarete li se spune si lor , africane insa, nu de-astea de care stiam cu totii noi, pe numele de familie  Osteospermum.

Cred ca se inmultesc prin seminte , pentru ca dupa ce au facut flori si acestea s-au trecut , am putut culege seminte si o sa  incerc sa obtin anul viitor flori din semintele stranse asta vara  .

Jardiniera in care au stat afara peste vara, acum este  adusa in casa, la intrare pe hol , poate vor rezista , plante perene fiind , pana in primavara urmatoare chiar ele. Daca nu, sper sa imi fie de folos semintele lor, pentru ca sunt frumoase si mi-ar placea sa le mai am si in anii viitori .

Nopti linistite si fara evenimente neplacute , urez tuturor!

 

12 comentarii »

  1. Ce culori frumoase au! Baftă la anul cu înmulţirea lor!

    Comentariu de Florance — 10 Octombrie 2013 @ 12:46 pm

    • Sunt otpimista , merci de incurajare :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Octombrie 2013 @ 7:38 pm

  2. Foarte bine arata. Nici nu stiam ca astea sunt margarete ca le-am mai tot vazut prin magazinele de specialitate. Prima poza e superba si te umple de energie.

    Comentariu de Marc — 7 Octombrie 2013 @ 8:00 pm

    • Nici eu nu am stiut ca sunt margarete, de fapt le spune margarete africane , adica unele mai exotice nu orice …salbaticiune, din care paste vaca pe la noi :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Octombrie 2013 @ 7:38 pm

  3. sunt superbe!
    eu am avut vara aceasta margarete ca in prima poza.
    sunt foarte frumoase si cele africane, poate fac rost si eu de semintele lor.

    Comentariu de Alina — 7 Octombrie 2013 @ 7:51 pm

    • Margaretele din prima poza sunt salbatice, nu din cele cu floare mare, ci cresc mai mici, dese , infloresc toata vara pana tarziu in toamna si se inmultesc singure apoi, prin seminte.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Octombrie 2013 @ 7:35 pm

  4. nici nu stiam ca sunt atatea soiuri de margarete!! frumoase rau !!!mirela

    Comentariu de Mirela — 7 Octombrie 2013 @ 6:57 pm

    • Sau frumoase bine, Mirela :).In lume e mare diversitate de soiuri din toate categoriile de plante si flori.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Octombrie 2013 @ 7:34 pm

  5. Ce frumusete, cata culoare, superbe 🙂

    Comentariu de greenzonelife — 7 Octombrie 2013 @ 11:56 am

    • Ma bucur ca ti-au placut :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Octombrie 2013 @ 7:32 pm

  6. Raiul e la tine aici, Mihaela…
    Multumiri reinnoite pt ca impartasesti cu noi Frumusetea!

    Comentariu de Oana — 7 Octombrie 2013 @ 9:13 am

    • Cateodata si eu gandesc la fel, ca raiul e aici, pe pamant, in multe, multe locuri pe care prea rareori le vedem .Unul dintre ele ar putea fi si gradina mea, un refugiu .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 11 Octombrie 2013 @ 7:31 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

