Eu si gradina

13 Octombrie 2013

Ce face o gradinareasa sambata noaptea

M-am dublu necajit azi, ieri, ca s-a facut deja ieri.De-asta nici nu-mi vine sa adorm, am ganduri, ma enervez  si nu-mi vine somn.

O data,  pentru ca mi-a disparut un cocosel din rasa mici si pestriti. Nu stiu ce s-o fi intamplat cu el, se mai intampla uneori sa imi dispara pentru cateva ore sau chiar si o zi cate o pasare , pe care nu o gaseam, pentru ca apoi sa reapara cumva. Insa cu privire la el, care nu a aparut astazi deloc toata ziua, ma gandesc ca e posibil sa fi fost furat de vreo vietate ceva, fiind si mic si usor de carat de animale mai mici, cataratoare ,  si nu stiu de ce fel de vietate ar putea fi . Stau cu grija, pentru ca daca este asa, atunci situatia s-ar putea repeta si toti puii  ori pasarile mai mici sunt in pericol.

De-aia e bine sa nu te atasezi de nimeni si de nimic.

Sa treci prin viata fluierand, da, sunt cate unii care pot trai si asa.

Si apoi, motivul numarul doi ar fi ca mi-am luat un ajutor la gradina azi, ma rog, iar gresesc, ieri nu azi , care- am zis eu, sa ma ajute la ce e mai greu si anume la sapat si smuls buruiana de pe un loc in care prospera.

Ne-a napadit o buruiana careia vanzatoarea de la un magazin de produse pentru protectia plantelor i-a spus ”trostor”. Eu am cautat insa pe internet si nu am gasit nimic in romaneste cu numele asta. Si am intrebat de doua ori denumirea (la magazin) , ca sa inteleg coorect si sa retin (repetitia fiind mama invataturii).

Ei, trostorul asta se intinde si prin radacini adventive, precum capsunii si are si radacina pivotanta. Asa ca,  desi de la magazin mi-a dat o solutie chimica de ardere a buruienilor,pe care vanzatoarea mi-a recomandat fie sa o pulverizez , daca nu sunt si alte plante in jurul buruienilor , fie sa dau cu pensula inmuiata in solutie pe buruieni,  asta fara sa  influenteze insa  radacinile de sub pamant , care isi vad mai departe de treaba lor, daca nu sunt derajate.

Prin urmare , mi-am zis, mai bine las sticluta cu solutie pe alta data si apelez tot la mijloace mecanice si anume sapat si cules cu mana fir cu fir si radacina cu radacina buruiana. Dar ce credeti ca e usor asta? Nu e , iar cand mai ai de facut si altceva, timp de unde sa mai gasesti sa mai faci si lucrul asta in gradina. Si am zis sa caut ajutor .

Am intrebat in stanga, in dreapta, am auzit de diversi gradinari, dar niciunul atat de tipicar incat sa stea sa curete bine bine buruiana. Pana ce am vazut la un vecin pe cineva adus sa ii curete gradina. Pe om il stiam si eu din vedere, ne si salutam cand ne intalneam si  …am ravnit si eu.

Dar ce ziceti? Omul era cu agenda incarcata, a venit tarziu, abia -abia ce si-a facut timp si de bucatica mea de gradina.Dar a venit, nu a zis ba.

Cand i-am aratat ce e de facut , zice zambitor (mereu zambea , vorbea bland, calm, folosea diminutive , spunea ”sacut” in loc de ”sac” 🙂 ) : ”a, da, le smulg cu mana”.

Nu, nu…zic eu, trebuie sapat cu cazmaua si scoasa si radacina.

Si el: harșt, imi face o demonstratie de smuls cu mana , printr-un gest cu care imi rupe si cateva flori.

Sa-mi pun mainile in cap! Dar , imi zic, pana o pricepe e mai greu.Si ii mai explic o data care imi e dorinta .

Insa si cu priceputul a fost treaba foarte, foarte grea. Eu ziceam una, el nu intelegea, ci tot pe a lui o tinea.

Pana la urma am stat langa el, nu chiar tot timpul , dar cam jumatate din cat a lucrat el in gradina am stat si eu pe langa el, deci timp tot am pierdut , iar la sfarsit cand sa ma duc sa imi pun la loc florile pe  ”sapatura proaspata” si sa iau in primire ”lucrarea” constat ca locul era intr-un loc , doua sapat, in altele tras pamantul pe deasupra cu grebla si buruiana tot acolo, bine ascunsa si pregatita sa dea navala cu prima ploaie calda ce va cadea.

Cu alte cuvinte, mai bine imi vedeam de treaba si faceam tot eu ce stiam ca am de facut. Nu pierdeam timp cu dat explicatii, care oricum nu au intrat pe nicio ureche , ci doar au fluturat pe langa ea si nu pierdeam nici timpul in care omul asta a crezut ca face treaba si ca ma ajuta. El era bine intentionat, sunt convinsa, dar nu se pricepea , nu intelegea si nu putea mai mult.

Nu v-as recomanda sa faceti ca mine. Ce faceti voi, e lucru sigur, bun facut. Ce face altcineva, nu te astepta sa iasa cum ai vrea .

Dar ce facem cu timpul? S-au adunat atat de multe lucruri din urma nerezolvate la timp , tot din cauza asta: prea multe de facut .

Ce face o gradinareasa sambata noaptea? UNele dorm dupa ce au trebaluit toata ziua. Eu, ca …altele :). Gradinareasa de weekend si uneori nici atat. Desi mi-ar placea cat mai mult sa ma pot ocupa de ingrijit gradina. Si de animalutele din ea .

 Actualizez  si adaug si doua fotografii ale buruienii al carei nume imi este necunoscut: 

 

17 comentarii »

  1. E posibil ca planta sa fie Potentilla Reptans sau Cinci degete, ai dreptate, planta este invadatoare, o am si eu in gradinuta cu flori de ceva ani si o tin in limite de bun simt prin smulgere, insa suprafata de teren este foarte mica. Bafta!

    Comentariu de myky — 21 Octombrie 2013 @ 10:00 am

    • Cred ca este exact numele plantei care mi-a stricat mie tufele de garofite :(, adica impricinata din fotografie , care seamana cu alte poze de pe net ale plantei Potentilla Reptans . Cu singura deosebire ca eu nu am vazut-o niciodata inflorita . Am citit ca are si cateva calitati tamaduitoare, deci intr-un colt de gradina e bine de pastrat cu corectii ori de cate ori incearca sa plece mai departe :). Merci de informatie !

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Octombrie 2013 @ 4:05 pm

  2. Daca la sapat santuri poti angaja pe cineva, pentru lucruri mai delicate cum ar fi scosul burienelor, cu tot cu radacina 🙂 trebuie sa te ocupi singura oricat de greu ar fi, pentru ca nimanui nu ii pasa de ceea ce face. 🙂

    Comentariu de succesulpe — 16 Octombrie 2013 @ 6:41 am

    • Cam asa se pare, ca desi promit ca vor face tot ce trebuie, cei din afara incearca sa scape cat mai repede de sarcina primita si sa ”ascunda sub pres” buruienile.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 Octombrie 2013 @ 9:54 pm

  3. imi pare rau de biata pasare… sper totusi ca nu o fii cazut in ghearele unui uliu. poate ca s-a ratacit… daca nu aveam gard in gradina, gainile mele cred ca ar fii luat-o la sanatoasa…

    Comentariu de Alina — 15 Octombrie 2013 @ 4:54 pm

    • Noi avem gard la gradina, insa pasarilor astea mici le place sa doarma in pom cocotate si cocoselul disparut cred ca a stat pe ramuri sprijinite chiar pe acoperis de unde un motan (deja exista si un suspect) l-a inhatat usor si a plecat cu el. Nu a mai aparut de atunci.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Octombrie 2013 @ 5:17 pm

  4. Cel mai rau imi pare de cocosel, imi inchipui ce simti…
    Iar despre „meseriasi”, cred ca cel putin o data am patit-o toti! In orice domeniu e greu sa gasesti omul potrivit care sa si stie si sa si vrea sa faca treaba…

    Comentariu de cafeauata — 13 Octombrie 2013 @ 9:36 pm

    • Da, e greu sa gasesti oameni care sa vrea si sa si stie meserie in orice domeniu. De cateva zile ma tot rog de un instalator sa imi trimita pe cineva sa imi faca niste reparatii si mereu promite ca trimite , trece ziua si tot nimic …:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Octombrie 2013 @ 10:15 pm

  5. Ce faci tu, e bun facut, ce nu ajungi, faci in alta zi. Nu te necaji, ca treaba pe langa casa nu se termina niciodata. Pacat de cocosel …

    Comentariu de Dani — 13 Octombrie 2013 @ 6:05 pm

  6. Inveti tot felul pe aici pe la tine 🙂 Poate o fi bine cu acel cocos, poate nu l-a rapit ceva, cineva…sunt de acord cu tine, doar ce faci cu mana ta este durabil, pentru ca tu stii cel mai bine cum vrei sa fie. Numai bine!

    Comentariu de buceginatura2000 — 13 Octombrie 2013 @ 5:19 pm

    • Ei , inveti!Nu dau lectii, doar scriu despre pataniile mele. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Octombrie 2013 @ 10:07 pm

  7. Neplacut cu invazia de buruieni. Cred ca tot cu ceva chimicale vei scapa de ele, altfel vor da din nou mereu, din orice firisor de radacina ramasa in pamant.

    Comentariu de dordefemeie — 13 Octombrie 2013 @ 1:19 pm

    • Problema chimicalelor este ca ele nu stiu sa aleaga intre buruieni si flori, ci distrug tot .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Octombrie 2013 @ 10:06 pm

  8. Poate ca troscatel, o buruiana taratoare care acopera o arie de pamant de jur imprejurul radacinii. Daca e asta, este antibiotic, il ciugulesc gainile foarte bine.

    Comentariu de Elisa — 13 Octombrie 2013 @ 12:05 pm

    • Mi-am propus sa ii fac buruienii si o poza si sa o atasez aici. Nu este troscot, iar troscatel nu am gasit, de asemnea pe net. In zilele viitoare voi completa cu imaginea buruienii raufacatoare :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Octombrie 2013 @ 10:02 pm

  9. stai linistita adtia doar sa ia bani nu sa lucreze bine,asa sunt toti!!! niste neispraviti,de aia nu au si nu vor avea in viata lor nimic!!! unde mai pui ca ce lucreaza azi seara beau!!!!mirela

    Comentariu de Mirela — 13 Octombrie 2013 @ 9:56 am

    • Asta nu era genul care sa se inece in bautura, dar nu face treaba calumea, asta e adevarat. Din pacate acum mai mult pensionarii se mai ofera sa mai dea cate o mana de ajutor la munca in gradina, ca cei tineri cauta munca usoara.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Octombrie 2013 @ 10:05 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

