Eu si gradina

26 Octombrie 2013

Tufanele cu roua diminetii

Uneori, in special primavara spre vara, cand plantele incep sa se intreaca , parca, unele pe altele in deschiderea florilor, nici nu e nevoie sa imi fac planuri dinainte, in special pentru sambata si duminica, ca sa folosesc aparatul de fotografiat. Este aproape de la sine inteles, e un ”must” (nu de-ala stors din struguri, ci englezismul) sa fac loc in program si imortalizarii clipei de frumos din respectivul an a cate uneia sau fiecarei flori.

Acum , insa, se intampla rar. Rar de tot sa mai folosesc aparatul de fotografiat. A, inca ceva. Eu nu (prea) fotografiez oameni. Obiectivul aparatului meu este atintit de regula inspre flori, insecte, animalute. Si cu cine stie ce ocazie, cand mi se cere expres, si asupra oamenilor. Altii decat mine .

Insa astazi de dimineata, dupa ce am avut un schimb de replici, care nu stiu de ce, se intampla deseori sa se transforme in reprosuri, discutii pe un ton ridicat (na, ca mi-ati stricat si dimineata de sambata, desi ma trezisem bine dispusa ), am aflat frumusetea diminetii in roua pe care am vazut-o pe flori.

Nu ma asteptam, desi ar fi trebuit. Insa mi s-au parut atat de frumoase florile cu roua diminetii asupra lor, incat m-am intors in casa, am luat aparatul de fotografiat si am imortalizat frumusetea lor si a acestei dimineti .


Si iarba acoperita de roua stralucea in primele raze de soare ale diminetii .

Doua tufe rotunde de tufanele,  crescute ca doua semisfere,  aveau si ele pe fiecare petala, pe fiecare floare,  broboane de roua invioratoare.

Unul dintre cei cu gura mare a zis ca li se spune si Dumitrite, pentru ca de obicei sunt inflorite de Sfantul Dumitru. Nu am stiut asta pana acum.








Tufanele cu codite mai lungi, care cresc  inalte , nu in forma de glob , albe si galbene , in soarele mai bland al  amiezii :


Cum a fost o zi deosebit de placuta, soare, cald, mi-am petrecut mult timp in gradina si  mi-au atras atentia prin parfum cativa ciorchini de struguri,   care eu am cerut sa imi fie lasati pentru consum , atunci cand a fost vremea culesului strugurilor. M-am apropiat sa imi iau si eu un ciorchine…poate…

Sau mai bine …lasa.

Pe boabele ciorchinilor care nu erau agatati la inaltime, ci se aflau mai jos si ii puteam vedea mai bine, ciuguleau de zor dupa ce in prealabil si intepasera din pielea strugurilor , albine si muste .Ce sa mai iau si eu? Mai bine, fie de mancare insectelor sau poate pasarilor cerului.


Povesteam candva cum au crescut in jurul celor cativa arbusti de hibiscus , dupa scuturarea semintelor, multime de pui ai acestor flori .  Astazi le-a venit randul si lor, unora dintre ei si am curatat locul din preajma altor plante , am smuls puii de hibiscus si probabil maine le voi gasi un alt loc si lor. Mai jos este o poza cu  un manunchi de crengute smulse cu radacina .

Sambata seara si duminica placuta tuturor!

23 comentarii »

  1. Nu stiam ca sunt tufanele sau dumitrite, am crezut ca sunt un soi de crizanteme. Oricum le-ar spune, in general sunt frumoase, iar la tine, in special, sunt minunate!

    Comentariu de cafeauata — 5 Noiembrie 2013 @ 4:09 pm

    • Tufanelele sunt rude bune cu crizantemele. De fapt sunt crizanteme cu flori mai mici , care cresc in buchete, fata de crizantemele cu flori mari , care sunt si dirijate sa creasca fire drepte, solide si cu floare mare.Cresterea crizantemelor pentru vanzare, este o tehnica a florarilor pe care eu nu am incercat sa o aflu si sa mi-o insusesc.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Noiembrie 2013 @ 4:02 pm

  2. Bine ca ti-ai luat aparatul cu tine, ca sa ne bucuri si pe noi cu aceste clipe de toamna. Imi place ca ai impartit strugurii cu insectele, iar din felul cum scrii se vede ca esti o persoana buna. Te salut cu drag si te astept cu noi povestiri.

    Comentariu de Andreea — 3 Noiembrie 2013 @ 12:58 pm

    • M-am intors din drum dupa aparat , cand am vazut afara cat de frumoase erau florile cu petale pline de roua.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Noiembrie 2013 @ 3:59 pm

  3. ce frumoase sunt florile!
    adevarul este ca sambata a fost o zi tare placuta din punct de vedere al temperaturii, dar nici ziua de Duminica nu s-a lasat mai prejos. numai ca eu am ratat roua diminetii…
    superbe fotografiile!

    Comentariu de Alina — 29 Octombrie 2013 @ 10:50 pm

    • Acum florile de toamna isi schimba aspectul chiar si de la o zi la alta. Vroiam sa spun ca mai este timp sa le observi dimineata cu broboane de roua, insa unele deja s-au cam trecut si s-au mai vestejit.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 8 Noiembrie 2013 @ 3:57 pm

  4. Superbe 🙂

    Comentariu de greenzonelife — 28 Octombrie 2013 @ 10:35 am

  5. Foarte frumoase pozele, şi mie mi-au plăcut mult. Din puii de hibiscus merge un gard viu sau un paravan verde?

    Comentariu de Florance — 28 Octombrie 2013 @ 9:14 am

    • Un gard viu am sa incerc sa fac din ei. In doi-trei ani, cred ca ar creste frumusel si ar deveni vizibil si inflorit :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Octombrie 2013 @ 9:31 pm

  6. Buna,
    Te rog sa ma contactezi pe email. De curand am lansat si eu un site despre cultura murului fara ghimpi si as dori sa colaboram.

    Multumesc.

    Comentariu de Marius — 28 Octombrie 2013 @ 3:15 am

  7. Acum, la mijlocul toamnei se mai imputineaza „obiectivele” de pozat de prin gradina, dar tu ai avut ce poza. Minunate sunt tufele de crizanteme, mai ales cele galbene, luminoase. Cat despre struguri, eu zic ca esti nevoita sa capitulezi ca nu cred ca razbeai contra albinelor, intr-o eventuala lupta:))

    Comentariu de Marc — 27 Octombrie 2013 @ 9:37 pm

    • Am capitulat privind ”coada” ce se formase la boabele de struguri.
      Da, obiectivele de pozat sunt mai putine, parca, in gradina.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Octombrie 2013 @ 9:29 pm

  8. Foarte frumoase au iesit pozele ! Ce bine, ca exista gradina si ne putem descarca de nervi printre flori 🙂 Si eu am stat mult afara azi, dar n-am facut poze, au fost prea multe pe lista zilei …

    Comentariu de Dani — 27 Octombrie 2013 @ 8:08 pm

    • Multe pe lista zilei , chiar si in cea mai lunga zi din an, ziua cu 25 de ore :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 Octombrie 2013 @ 9:30 pm

  9. esti o fericita cu asa comori in jurul tau, care sa-ti anuleze supararea provocata dis de dimineata de …. cine?

    Comentariu de cristina — 27 Octombrie 2013 @ 11:38 am

    • De cine?De convietuitorii cu care impart colaborarea in gradina si/sau in casa.Supararea a fost mai mult pentru tonul folosit, ca altfel subiectul…daca ti-l spun, ti se va parea pueril :).Concret, eu am cerut…lopatica :). Da, lopatica, nu aia cu care se joaca copiii la nisip, ci cea care imi era necesara pentru plantarea bulbilor de narcise, iar cum lopatica era de negasit, au inceput diverse discutii.
      Apoi ma duc mai incolo putin si incepe alt subiect la fel de ”fierbinte” de discutie, si anume cine cara hrana animalelor de la piata.
      Dar…tonul face muzica :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Octombrie 2013 @ 5:49 pm

      • aaa, pot sa inteleg foaaaarte bine problemele astea! sunt, se pare, inerente.

        Comentariu de cristina — 28 Octombrie 2013 @ 11:17 am

  10. superbe poze!!!la iarna ai ceva rezerve….daaa????de poze zic?!?!mirela

    Comentariu de Mirela — 27 Octombrie 2013 @ 8:49 am

    • Eu zic ca am cate ceva poze cu flori frumoase si pentru mai incolo. Ca o fi toamna , ca o fi iarna…nu stiu cat vor ajunge rezervele :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Octombrie 2013 @ 9:21 am

  11. Minunate fotografii, si modelele au fost pe masura 🙂

    Comentariu de dordefemeie — 26 Octombrie 2013 @ 10:32 pm

    • De fapt modelele au fost cele minunate, iar fotografiile au incercat sa tina pasul. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Octombrie 2013 @ 9:22 am

  12. Superbe imagini! Mi-au luminat seara 🙂 .

    Comentariu de Irina — 26 Octombrie 2013 @ 8:41 pm

    • Ma bucur ca si pe tine te-au influentat pozitiv :).Si mie mi-au placut si florile in original, si apoi pozele.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 27 Octombrie 2013 @ 9:23 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

