Eu si gradina

18 Noiembrie 2013

Crinii

Filed under: Crini, Crini de o zi, flori, Viața grădinii — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 7:21 pm

Anul trecut, adica in 2012, am avut ingropati in gradina, parca din toamna anterioara, da, sigur din toamna, niste bulbi de crini. Vazusem undeva, intr-o revista,  mai multi crini de diverse culori, cu pistrui sau pete de culoare diferita , ce mie mi s-au parut interesanti atat ca aspect, cat si ca oferta pentru pachetul de bulbi oferit spre vanzare.

Mai avusesem crini si in alti ani, dar am facut cum am facut si i-am pierdut. Unii au ramas la umbra unui mar care a crescut in scurt timp de la stadiul de nuia la stadiul de pom bine facut, peste altii s-au intins tufe de zmeur si i-au napadit , altii…cine mai stie ce au patit si din mandretele mele de crini am ramas doar cu amintiri.

Si mi-am zis sa mai incerc inca o data si …poate inca o data. Voi vedea cum vor evolua cei de acum.

Daca in vara 2012 mi-au inflorit, insa nu foarte bogat, mi–am zis, asa cum fac de regula cu tot felul de flori plantate in primii ani, sa mai astept inca un an, sa se acomodeze bulbii  cu solul , sa si sporeasca in pamant bulbul astfel incat sa dea in anul urmator mai multe flori, mai mari, poate mai bogate .

Si i-am asteptat in 2013 cu sperante de captat parfum si poze de la multe flori de crin in acele multe culori (din pozele revistei).

Insa….cum sa zic?

Sa dau vina pe cineva? 🙂

Daca ar fi facut-o altul din casa sau gradinar din afara , l-as fi bombanit toata vara ca mi-a stricat crinii. Insa cum eu am comis-o, cu mana mea…am zis ca ma iert .

Si probabil daca si in alti ani la fel se va intampla, o sa renunt la florile de crin din curte. Cu atat mai mult , cu cat citisem pe undeva ca nu fac casa buna cu pisicile. Iar eu am pisici (ah, apropo de asta, ieri Tili cred ca s-a aruncat de la inaltime de undeva si si-a fracturat o labuta din spate, ca aseara a aparut acasa schiopatand, iar acum zace , nu a mancat nimic toata ziua, nu ma lasa sa pun mana pe ea, e o pisica tare necajita) si nu vreau sa le dauneze din curte ceva.

Ce am comis adica? Remembering…

Eu sunt cea miloasa care aduna de pe drum melcii sa nu ii striveasca sub talpi cate cineva. Si mari daunatori am constatat ca nu sunt, insa le-au placut mult petalele de crin, atat de mult incat anul asta in loc de crini am avut niste ciupiti de …melci, era sa zic de molii, dar nu corespundea cu adevarata situatie din gradina mea, cum se poate vedea din minunatul crin portocaliu, intre margarete din care abia a mai ramas cate-o petala,  ceva .


Asa incat pentru anul viitor, voi urmari cum va evolua situatia crinilor. Daca din nou vor fi mancati de melci, ma reprofilez pe altceva. Si asa mie in vaze crinii nu imi plac, desi se vand destul de scump in piete , parfumul lor puternic mie imi da dureri de cap. Insa in gradina ma gandeam ca o alee de crini, ar fi fost poate frumoasa(nu ca as fi si plantat bulbii ca pentru o alee, doar planuri ipotetice de viitor , poate…candva, dar acum, neeaah…intre melci si crini, am ales melcii) .

Insa o sa imi fac  alee de …crini de o zi, hemerocallis , mai rezistenti, se inmultesc grozav de usor si sunt atat de multe varietati de nuante si culori !Nici nu sunt pe placul melcilor , am observat , infloresc o perioada mai indelungata si  cred ca mi-ar fi mai pe plac si mie si tuturor celor cu care impart gradina.


 

13 comentarii »

  1. al doilea, cel mov, aduce cu o lustra. sunt foarte frumosi! si eu as mai aduna melci cum faceam odata, dar acum nu i-am mai prea vazut…

    Comentariu de Alina — 20 Noiembrie 2013 @ 7:37 pm

    • Acum s-au retras in pamant. Cand am sapat zilele trecute, am dat peste cativa ascunsi sub pamant si i-am pus la loc sa nu ii deranjez prea tare. Insa primavara cand se incalzeste si vara ies la plimbare, eu pe trotuare i-am vazut, dar si pe peretii casei, mai ales dupa ploaie.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2013 @ 8:11 pm

  2. al doilea, cel mov aduce cu o lustra. sunt foarte frumosi! si eu as mai aduna melci, dar nu i-am mai prea vazut…

    Comentariu de Alina — 20 Noiembrie 2013 @ 7:35 pm

  3. Superbi sunt crinii, mai ales cei portocaliu cu negru. Cu melcii eu nu sunt prieten.. cum zaresc cate unul intre straturi, cum il invat sa zboare pana peste gard, unde e un teren al nimanui.

    Comentariu de Marc — 20 Noiembrie 2013 @ 5:40 pm

    • Cel portocaliu cu negru face parte din grupul celor pistruiati (cum i-am numit eu) pe care i-am comandat in urma cu cativa ani. Din patru culori cat erau in oferta, vad ca numai portocaliul a rasarit.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 20 Noiembrie 2013 @ 8:14 pm

  4. Superbi crinii tai. Eu nu ma prea dau in vant dupa ei ca nu le suport mirosul, insa florile lor sunt foarte frumoase 🙂

    Comentariu de greenzonelife — 19 Noiembrie 2013 @ 11:27 am

    • Nici eu in casa nu suport crinii :).Insa afara imi plac.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Noiembrie 2013 @ 4:58 pm

  5. frumosi crini,foarte frumosi dar eu vreu sa stiu de tili cum e dul la vet sa il vada cine stie ,o fi rupta labuta il doare offf si eu merg chiar avum ca am omprobl cu un pisoi si un caine sa vina nene dr vet acasa !!! pupici,mirela

    Comentariu de Mirela — 19 Noiembrie 2013 @ 10:04 am

    • Uneori vine si acasa veterinarul, cand e nevoie .Dar de data asta am zis sa asteptam putin sa vedem cum se comporta pisica, daca isi revine singura, nu o mai necajim ca si veterinarul cand vine , daca vrea sa ii faca injectie , ea nu sta cuminte , ci trebuie sa ii puna o patura peste ea.In cazul de fata cum are labuta fracturata, mai tare ar putea-o afecta, am zis eu.
      Am mai avut si alte pisici cu fractura la labute si dupa o vreme de zacut ”la pat” si-au revenit.
      Si Tili doarme mult, merge schipatand si sta mai mult ascunsa in cate un colt , de frica sa nu o atingem/lovim la labuta ranita.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Noiembrie 2013 @ 4:57 pm

      • offf la noi a fost vet,maine tre sa merg cu o catelusa pe care am luat-o de pe strada ,operata proaspat pe burta ( aica sterilizata cica) sa ii scoata o chestie,tumoara habar nu am ce e de pe labuta care din primavara a tot crescut!!! sper sa fie bine!

        Comentariu de Mirela Omota — 19 Noiembrie 2013 @ 7:49 pm

        • Sa fie bine va doresc si eu! Poate o avea noroc si mai departe, cum a avut pana acum ca te-a gasit pe tine, grijulie cu ea .:)

          Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Noiembrie 2013 @ 8:36 pm

  6. Crinii de-o zi sunt mai rezistenti si nici nu trebuie mutati asa de des. Sunt si unele soiuri parfumate … si eu ii am in vizor, dar tare-mi mai plac crinii albi si cei regali … e suficient sa fie unul inflorit in gradina din fata si se site parfumul pana pe veranda. Nu stiam, ca melcilor le plac crinii 🙂 Din fericire, la mine au alte preferinte 🙂

    Comentariu de Dani — 18 Noiembrie 2013 @ 11:12 pm

    • Eu stiam de niste crini…imperiali :), nu regali, care fac florile in buchete, ca niste clopotei si sunt foarte parfumati. Acum depinde fiecare cum le zice, probabil.Am si din astia cativa, dar anul asta nu au inflorit frumos .Nu mai stiu daca de la melci sau din alte motive, dar nu i-am fotografiat pentru ca nu erau prea grozavi.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Noiembrie 2013 @ 4:53 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

