Eu si gradina

23 Noiembrie 2013

Maci

Filed under: flori, insecte, Viața grădinii — Etichete:, , , , , , — Mihaela C.P. @ 10:48 pm

Macii… in urma cu multi ani, imi amintesc ca in fata casei cresteau ani la rand , singuri , o multime de maci anuali, rasariti din seminte . Cu floare simpla de fiecare data si cu tulpini inalte, petale subtiri ca de matase in diverse nuante de roz si cu frunze groase  . Cum insa pe brazda pe care ei cresteau aveam ingropati bulbi de  lalele, nu sapam in fiecare an considerand ca asa ii protejam mai bine, bulbii,   si se pare ca pe pamantul tare, neafanat, semintele de maci nu au mai gasit loc prielnic , apoi  cu timpul am avut tot mai putini maci si mai putini in fiecare an.

Pe vremea aia nu aveam aparat de fotografiat la indemana mea, ca sa fotografiez flori , asa cum fac acum. Insa am gasit niste fotografii mai recente putin, din anul 2004 cu acelasi fel de maci raspanditi si  crescuti la intamplare prin gradina 

sau cu macii crescuti printre delphinium peren, trandafiri si crinii despre care scriam in urma cu ceva timp  ca i-am pierdut , pe masura ce marul sub care se aflau a crescut, florile au disparut .

Si asta vara au rasarit pe ici , pe colo cativa maci .

Unii si-au gasit locul printre trandafiri , iar  albinele nu au facut discriminari , au cules nectar si de la maci si de la trandafiri. Delicios de bun 🙂 !


Au mai rasarit flori salbatice si in alte locuri anul asta , cum ar fi …unde credeti?

In gratarul de curatat talpile pantofilor aflat la intrare, in fata usii. Eu m-am bucurat ca si acolo au crescut flori , sezonul florilor este atat de scurt incat ma bucur de ele oriunde le vad ca isi gasesc cate un locusor si de data asta chiar am atras atentia tuturor sa nu smulga florile de la locul lor.

12 comentarii »

  1. Superbe imagini !
    Felicitari !

    O seara plina de iubire !!!
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 25 Noiembrie 2013 @ 8:01 pm

    • Imi pare bine ca apreciezi si multumesc pentru urare !
      M-am ” impacat” cu Tili ,pisicuta mea, care se pare ca a revenit la sentimente mai bune (de iubire) fata de mine :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Noiembrie 2013 @ 9:15 pm

  2. Ce poze, dom’le, ce poze! Panselutele din gratar au fost hotarate tare!

    Comentariu de cafeauata — 24 Noiembrie 2013 @ 7:38 pm

    • Au fost hotarate si foarte convingatoare, nu am avut cum sa nu le primesc sa isi petreaca vara la locul preferat de ele .Si de maci. Langa ele au crescut si maci, in poza cu (mini) panselute , se vede si o tulpina de mac cu boboc, si pe jos cateva petale rosii scuuturate de la alta floare.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Noiembrie 2013 @ 9:43 pm

  3. tot in urma cu multi ani aveam si noi foarte multi maci in gradina, dar acum s-au imputinat enorm… abia daca mai zaresti cate unul ici-colo… imi plac foarte mult macii, dar acum nu ma mai bucur de prezenta lor in gradina, ci doar in culturile de cereale, pe marginea soselelor, ale cailor ferate si acum si in poze. albinelor le plac oricum sa extraga nectarul tuturor florilor de oriunde din natura.
    sunt superbe fotografiile!

    Comentariu de Alina — 24 Noiembrie 2013 @ 6:03 pm

    • Si mie imi place cand vad in luna mai sau iunie campurile presarate cu maci infloriti, ori uneori si cu albastrele printre ei. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Noiembrie 2013 @ 9:40 pm

  4. ce imi place poza cu florile in gratar!!! super!! cum episicul!?!?mirela

    Comentariu de Mirela Omota — 24 Noiembrie 2013 @ 4:17 pm

    • Daca as fi incercat sa cultiv eu din samanta florile in gratar, nu as fi reusit. Dar asa ele singure, ”si-au facut de cap” si s-au descurcat mai bine.
      Pisica topaie in trei labute.Nu pune labuta ranita jos, iar daca eu incerc sa o ating , ma musca.Am zis eu ca se va reface singura, ca doar nu o sa ii puna labuta in ghips sau in atele, dar cred ca maine o trimit la doctor pana la urma, ca …pare suparata pe mine. De unde pana acum noaptea isi instala culcusul dintr-un cos in altul (am si pentru ea si pentru catel cos separat, dar ea se aseaza unde are chef), ieri seara nu a vrut deloc sa vina la mine. Si ma gandesc ca poate…nu se simte bine, altfel ce motiv ar avea? 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Noiembrie 2013 @ 4:46 pm

      • offf sarmana maine trimite-o la vet,sa nu fie prea tarziu!!! cine stie ce o fi la piciorusul ei!!! mirela

        Comentariu de Mirela Omota — 24 Noiembrie 2013 @ 6:37 pm

        • Mirela, dar catelusul tau care urma sa fie operat la o labuta, cum este?

          Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Noiembrie 2013 @ 9:39 pm

  5. Sint forte frumoase toate si merita sa le lasi acolo unde infloresc ele, pe linga cele plantate.
    Imi inchipui ca v-ati sters pe picioare in alta parte,nu?
    Macii aia cu multe petale au fost plantati, odata, sau au aparut si ei ?

    Comentariu de fosile — 24 Noiembrie 2013 @ 12:09 am

    • Da, nu a mai avut nimeni voie sa stearga talpile peste flori :).Cat au tinut florile am adoptat alte solutii de curatare .
      Iar macii cu florile batute nu stiu cum au aparut.Poate singuri, poate din vreun alt plic cu seminte amestec sa fi fost si ei .Sunt cei mai frumosi, nu?Dar au si florile cele mai mici, ca dimensiune.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Noiembrie 2013 @ 8:02 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

