Eu si gradina

4 Ianuarie 2014

Pierduta

Filed under: carti citite, filme, muzica, tv, Fără categorie — Etichete:, , , , — Mihaela C.P. @ 11:46 am

Dragi gradinari, dragi prieteni,

m-ati pierdut.

De cand cu vacanta de iarna (ah, ce scurta, mai vroiam!) , m-am cufundat intre alt fel de hartii decat de-alea tip office si nu ma mai satur. Cred ca de vina sunt cele doua carti citite recent care au fost besti-a-le, mi-au placut atat de tare incat odata terminate cer si altele in continuare.

Toc carte dupa carte si nu ma mai pot  concentra la pozele mele cu flori si alte pupurele din gradina casei mele.

Cred ca imi aflu si alta vocatie, poate…de poet :D. (ratat)

Da, ieri am vrut sa ma avant cu spor si dor asupra unei alte carti.Mi-a picat in mana una pe care o cheama ”Valurile”. Autor Virginia Woolf .Sunt cunoscatori ai ei pe aici? Daca da, parca ii aud ”uuuuh!” exclamand cu mirare.

Da, nu stiam .Virginia Woolf nu scrie carti de actiune, in care sa se si intample cate ceva, ci proza lirica, adica un fel de fraze poetice. Frumoase, de altfel, foarte frumoase, dar obositor de citit mai mult de …o pagina, doua .Imi zic: ia sa caut pe net informatii, sa vad , asa o fi scris ea toate romanele sau numai pe-asta l-am nimerit eu asa.

Cel mai potrivit mi se pare wikipedia.In rest multe siteuri despre filmul facut despre ea.Pe care eu nu l-am vazut. Si intr-adevar, wikipedia imi confirma ca asa a scris ea tot.Dar si ca pe la…40 de ani, n-am retinut, daca gresesc cifra , ma iertati, incepuse sa auda voci . Si ca , uh, mai tarziu s-a sinucis. Asta nu mi-a placut . Cand am aflat despre asta, am privit cu alti ochi cartea ei, ca pe cea care te indruma cu gandurile scrise pe calea cea rea. Asa ca nu stiu daca imi voi mai arunca privirea catre carti de-ale ei, am eu fixul asta, sa nu citesc carti scrise de oameni care si-au luat viata. Gasesc ca indrumarea lor, cea din cartile lor trebuie sa fi fost pe undeva gresita.La fel si cu melodiile interpretate de artisti care stiu ca au ales sa isi ia viata. Nu imi place sa le ascult .

Si am luat alta scrisa de Jane Austen , care a precedat ”Mandrie si prejudecata” , pe care eu am citit-o si mi-a placut, asta in urma cu mai multi ani.Ii spune ”Ratiune si simtire”.E draguta, merge, nu ca unsa,  dar o inghit cu placere :).

Intr-o pauza am mai aruncat un ochi pe aici. Si am reascultat ”Play it , Sam” , care la sfarsit indruma catre altceva si am ales sa ascult melodia ”Only you”, care la sfarsit spunea ca daca imi doresc sa descarc ringtone pentru telefon cu aceasta melodie , pot sa o fac de pe nu stiu ce site. Si ma duc pe un site de ringtonuri pentru telefon.Ascult una, ascult alta, unele dragute, alte cam zgomotoase , nu-mi venea sa aleg niciuna. Mi-au placut vreo doua Enya , mi s-au parut potrivite, dar nu , nu pentru mine. La vechiul telefon, cu care ma obisnuisem si  imi placea , desi devenise demodat , care m-a lasat balta, ocazie cu care am pierdut si cateva numere de telefon, aveam un clopotel care ma anunta de apeluri.La fel imi pusesem si la cel adoptat recent , tot clinchet sau clopotel , sau licarire .Insa acum , zic sa incerc si altceva. Ispita :).

Cum va spuneam am tot ascultat pana m-am plictisit ringtonuri pentru telefon. Ca sa ma opresc la unul, ar fi trebuit sa indeplineasca cateva conditii: sa fie melodios, sa nu fie prea zgomotos, fara manele sau hore sau muzica populara, fara cuvinte romanesti, sa nu se prea inteleaga bine ce spun aia, dar sa spuna totusi ceva(ca altfel ma intorc la licaririle meleactuale), daca ar putea sa fie si putin amuzant, n-ar strica .

Cu foarte mult umor am ales in cele din urma…ceva.

Se numeste …”Insatiable” .

Nu l-am descarcat inca pe telefon, dar cochetez cu ideea , sa vad figurile celor din jur cand telefonul meu ar incepe sa o dea pe …d-astea :)).

Oricum putini s-ar prinde , dar i-as incerca. De pe la minutul 1.09 incolo, cu refrenul , incepe de fapt soneria pentru telefon si e scurta, nu cat tot cantecul.

Cuvintele , mie mi-e jena sa le scriu.

”Insatiable”- Darren Hayes

http://www.youtube.com/watch?v=9u7hGkL57N8

Sa aveti un weekend plin, sa va saturati de vacanta! Ca de luni…gata, hai, incepe cu adevarat noul an.

14 comentarii »

  1. Am un „motiv” serios sa nu mai citesc cat citeam candva: trebuie sa-mi pun ochelarii! Astept, insa, cu nerabdare pensionarea, atunci sa vezi…
    Telefonul meu trebuie sa sune ca un telefon, din acela antic, vechi si de demult, altfel ascult si… gata. Cel mai mult mi-a placut o sonerie pe care am auzit-o la prietena mea si spunea: „Nu raspunde! Nu raspunde! Daca e cineva…?”
    La multi ani si o imbratisare!

    Comentariu de cafeauata — 7 Ianuarie 2014 @ 10:27 pm

    • Asa ziceam si eu pana nu demult despre soneria telefonului.Pana cand n-am avut de lucru intr-o seara si am ales sa schimb clasicul țarait.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 9 Ianuarie 2014 @ 9:11 pm

  2. Parcurgând postul și comentariile voastre m-am ales cu , ceva idei de citit , sper să apuc să mă uit măcar la filmul cu și despre Virgina . Mulțumesc și o seară bună tuturor !

    Comentariu de ina15 — 5 Ianuarie 2014 @ 7:56 pm

    • Ma bucur ca la inceput de an, ai gasit recomandari utile aici, la mine.Sper sa iti faca si placere cititul si vizionarea filmelor , atunci cand le vei vedea.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 7 Ianuarie 2014 @ 10:13 pm

  3. Da, asta e melodia! Cu toate ca parca as vrea sa aud dintr-o poseta inceputul, nu refrenul 🙂 Te asteptam printre noi, cand vei fi pregatita sa cobori din lumea cartilor. Pana atunci, citeste, viseaza, iubeste!

    Comentariu de Andreea — 5 Ianuarie 2014 @ 6:02 pm

    • Refrenul e putin mai antrenant si mai potrivit ca sonerie de telefon, dar cred ca se gasesc si alte fragmente scurte din restul melodiei.Eu am ales refrenul, poate la altcineva…se va auzi si restul, altceva. Merci de urare! De Asemenea sa ai si tu parte de vise implinite :)!Ca si pana acum.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 7 Ianuarie 2014 @ 10:11 pm

  4. Va felicit pentru faptul ca reusiti, in putinul timp liber, sa va deconectati cu lectura. Cred ca de vreo 2 ani n-am mai citit decat strict carti hobby si in special permacultura, horticultura si gradinarit. O seara frumoasa si linistita si spor la lectura,

    Comentariu de vasile — 4 Ianuarie 2014 @ 10:37 pm

    • Si eu , multi ani la rand, am renuntat la citit romane.Spuneam ca sunt povesti si nu imi mai trebuie mie sa citesc povesti.Nu stiu sa spun exact cand s-a intamplat asta, renuntatul la citit, dar cred ca in facultate, pe la 20 si ceva de ani, cand, desi nu eram foarte studioasa in afara sesiunilor, nu mai aveam starea necesara pentru a citi.
      Insa acum, in vacanta, la gura sobei, ce poti sa faci altceva mai placut decat sa citesti povesti? 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 5 Ianuarie 2014 @ 12:01 pm

  5. Eu m-am apucat de citit basme, mă pun în ton cu iarna 🙂 Am citit Ultima licornă a lui Peter Beagle şi mi-a plăcut enorm! Apoi Regele râului de aur, a lui John Ruskin, iar acum sunt în căutare de altele… poate aveţi ceva recomandări. Lectură plăcută!

    Comentariu de Madam Florance — 4 Ianuarie 2014 @ 6:26 pm

    • In afara de cele de Hans CHristian Andersen si de Petre Ispirescu, nu imi vine nimic in minte acum. dar daca imi vine vreo idee, te anunt cu placere.
      Lectura placuta, de asemenea! 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 5 Ianuarie 2014 @ 12:04 pm

  6. Si mie mi-a placut filmul, dar cartile Virginiei Wolf nu le-am citit … Jane Austen in schimb e in topul favoritilor mei 🙂 Imi place grozav si sper sa ma incumet sa citesc macar ” Mandrie si prejudecata ” in original 🙂 Ai vazut filmul despre viata ei ? Se cheama ” Becoming Jane „. Daca il vezi, o sa privesti cu alti ochi celebrele ei romane. Nici ea n-a fost un om fericit, nici Virginia Wolf …

    Comentariu de Dani — 4 Ianuarie 2014 @ 5:11 pm

    • Nu am vazut filmul despre viata lui Jane Austen , mi-ar placea sa-l vad.
      Cat despre fericire, nu numai ele, dintre scriitori au fost nefericite.
      Cautarea fericirii si nu senzatia ca ai gasit-o si e a ta a fost pentru poeti si scriitori sursa de inspiratie .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 5 Ianuarie 2014 @ 12:09 pm

  7. În romanul Doamna Dalloway al Virginiei Woolf există şi un fir de poveste, dar tot oarecum liric spusă.
    Uite aici un fragment, dacă vrei să-ţi faci o idee despre carte, poate că-ţi va plăcea.
    Pe de altă parte, mie filmul mi-a plăcut nespus. Se împletesc trei poveşti (triste), din epoci diferite… însă actorii sunt extraordinari! Pe Nicole Kidman n-aş fi recunoscut-o niciodată, dacă nu aş fi ştiut că e ea.
    Filmul poate fi văzut free, online, aici.

    Jane Austen e o alegere foarte bună. Cu clasicii nu greşeşti niciodată, nu-ţi înşală aşteptările, poveştile şi stilul lor sunt fascinante la orice vârstă.

    Nu în ultimul rând, mi-a plăcut titlul postării tale. Am tresărit, nu ştiam la ce să mă aştept. 🙂
    Spor la lectură!

    Comentariu de Carmen — 4 Ianuarie 2014 @ 12:53 pm

    • Si In ”Valurile” e un mic subiect, mic si pricajit :), insa descrierile senzatiilor sau a lucrurilor, formelor din jur sunt aproape sufocante pentru pipernicitul subiect , care cu greu se mai poate observa.
      Filmul nu m-a tentat, desi Nicole Kidman este foarte frumoasa, nu e pe gustul meu .Ca si Angelina Jolie, e frumoasa, dar mie nu imi place, sa lesine altii dupa ea.Bradul ei .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 5 Ianuarie 2014 @ 12:13 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

