Eu si gradina

18 Ianuarie 2014

Culoarea lunii ianuarie

In luna ianuarie, se poarta…galbenul.

In diverse nunate, de la galben pal, petalele orhideelor mele , podoaba pervazelor in ianuarie , cu flori de diverse forme si marimi ,

– cu floarea  mai mare , eleganta 

-sau cu mai multe flori de dimensiuni mai mici, prinse de tulpinitele scurte in buchetele , intr-un galben pudrat cu alb ori pe alocuri  invelite in  verzui  sidefat ,

 


-fie ca pe fondul galben sunt acoperite   cu retele de pistrui rosii invadatori

-ori  cu pete rotunde ori  ovale, simetrice sau cu forme neregulate, fie prinse in grupuri , fie  solitare pe cate o petala de floare, tot in culori de la rosu inchis spre grena 

-ale caror codite sunt ca niste gaturi intinse indreptate dupa lumina, spre fereastra, privind in afara  si catre interior, atente, urmarind poate  orice miscare (a celorlalte orhidee, cu care se compara)

-Da, nu sunt de neobservat si cele in alte culori, care -culmea , intr-o vreme consideram ca sunt majoritare. Mi se parea ca am orhidee numai in culori roz, mov pentru ca ele erau inflorite in acelasi timp , prin primavara-vara . Si uite acum! Am o mare ingalbeneala printre orhideele din ferestre :), celelalte probabil urmeaza sa apara , sa faca flori in alta perioada (mai am unele in stadiul de boboci 🙂 ).

-Ei, insa ele , cele galbene in culorile si temperaturile  luminii naturale , rece sau calda,  au  si petale rotunde , adunate in  cupe mari,  incapatoare ,  


sau dimpotriva,subtiri , alungite ca niste  brate intinse,  cum par a fi si  razele de soare.


 

Pe unele dintre ele, picaturi de stropi rosii pare ca s-ar fi  intins atat pe partea lor interioara, cat si  in afara, la exteriorul petalelor , producand un  efect de imblanzire  a prea orbitorului galben .

Se vede si  puful din interiorul capsulei florii , probabil destinat sa faca pentru insectele culegatoare de polen, atunci cand floarea sta afara, aterizarea mai lina, mai usoara.




-Tot acum, in ianuarie am surprins si flori deschise de alte culori. Insa la mine, asa cum v-am aratat, culoarea lunii ianuarie ,cea  care predomina intre florile din interior este galben. Poate tocmai pentru a compensa lumina slaba , de iarna deseori neinsorita, cum e si astazi si cum a fost si ieri , de afara .




Insa ce credeti? Si in  curte sunt flori inflorite, acum, in ianuarie .

Gutuiul japonez e plin de boboci , si are si flori deschise, daca iarna a fost pana acum atat de blanda din punct de vedere  termic, comparativ cu aceeasi perioada din alti ani.

Ba chiar  am si un trandafir tot cu flori rosii ,pe care l-am luat ca fiind un  acoperitor de sol, acum e in prima iarna la mine si are un buchetel de cateva flori. Pe el nu l-am fotografiat .


28 comentarii »

  1. orhideele dvs sunt superbe si de aceea indraznesc sa cer si eu niste sfaturi
    si orhideele mele m-au rasplatit pana acum nin stop cu flori , dsi recunosc ca nu am facut nimic deosebit decit sa le pun apa 🙂 ….dar stiu ca conteaza si temperatura in camera unde stau , le place mai frig , in camera unde le tin sunt 17 grade cam asa

    dar acum , orhideea pe care o am de un an si ceva, avea boboci ,care treptat au cazut fara sa se deschida si m-am intristat pentru ca nu stiu ce nu merge….doresc sa va intreb daca dvs le schimbati pamintul la un interval de timp ? ingrasamant special la fel?

    Comentariu de amalia — 15 Februarie 2014 @ 9:52 pm

    • De care orhidee este cea care a pierdut bobocii?
      Am patit si eu intr-un an cu orhidee Cymbidium, pe care am tinut-o in dormitor la o temperatura mai mare decat ii este recomandat.
      Le mai schimb si ”pamantul” , dar asta mai ales daca dau semne ca ghiveciul in care se aflau ar fi devenit neincapator pentru radacinile din ce in ce mai mari sau daca dupa frunze, la fel in functie de tipul de orhidee, in cazul orhideei cymbidium umple prea tare ghiveciul si sunt semne ca ar fi bine sa fie despartita in cateva plante.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Februarie 2014 @ 11:11 pm

  2. Freundliche Grüße, Wolfgang

    Comentariu de wolfgangpowerpoint.wordpress.com/ — 9 Februarie 2014 @ 12:00 pm

    • Grüße !Salutari! 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 9 Februarie 2014 @ 12:56 pm

  3. Da, orhideele sunt flori minunate. Si cand te gandesti ca sunt plante aproape parazite 🙂 epifite mai corect.
    Conditiile de acum in care noaptea temperatura scade la aproape 14 grade sunt optime pentru inflorirea lor. De acum ai sa le ai inflorite cateva luni in continuu. Sa ne tii la curent 🙂

    Comentariu de succesulpe — 23 Ianuarie 2014 @ 9:54 pm

    • Si eu am crezut la inceput ca ar fi parazite, dupa cum cresc agatate de copaci.Insa ele nu se hranesc din scoarta copacilor si nu ii afecteaza negativ, incat sa fie considerat ca ii paraziteaza :).Sper sa le tina la mine florile cat mai mult timp :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Ianuarie 2014 @ 9:40 pm

  4. Buna dimineata !
    Superbe flori si imagini !!!
    Iubesc GALBENUL iar când infasor TRICOLORUL in jurul gatului
    strigând HAI ROMANIA , ma apuca frenezia !!!
    http://aliosapopovici.wordpress.com/2011/08/08/
    O zi frumoasa !
    Multumesc pentru vizita si like !
    Cu stima,
    Aliosa.

    Comentariu de Aliosa — 23 Ianuarie 2014 @ 5:52 am

    • Aliosa, mereu amator de raspunsuri simpatice presarate cu umor si pe ici, pe colo se simte chiar si cate o rima.Stiu ca esti microbist si fan…al unei echipe de fotbal ce candva era chiar de top 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Ianuarie 2014 @ 9:44 pm

  5. Foarte bine ingrijite orhitdeele, felicitari pentru colectia de imagini. Culorile orhideelor sunt unoeri de-a dreptul ametitoare…probabil de aici o parte din atentia atat de mare pe care o primesc. Mult spor in linistitoarea procupare a ingrijirii plantelor. Va urmaresc cu placere.

    Comentariu de ArhitectPeisagist — 23 Ianuarie 2014 @ 12:22 am

    • Numai proiecte si gradini frumos realizate am vazut in portofoliul tau :).Un serviciu deosebit de util pentru cei care au o gradina si nu stiu la cine sa apeleze , atunci cand au nevoie de ajutor.
      Ma bucur daca ti-a placut ceva din ”gradina mea” , cea virtuala, ca din cea reala am putut sa redau aici numai bucatele.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Ianuarie 2014 @ 9:49 pm

  6. Splendide flori! Şi splendide poze!

    Am avut şi eu o orhidee, dar, nu ştiu de ce, încet-încet, s-a ofilit. Aşa că am renunţat să mă gândesc la o colecţie. Mi s-a părut sensibilă.
    Măcar de mi-aş fi dat seama de ce s-a uscat, ca să evit greşeala. Dar nu am ştiut, aşa că am rămas doar cu sentimentul că nu mă pricep să le îngrijesc.

    Comentariu de Carmen — 21 Ianuarie 2014 @ 9:23 pm

    • Daca s-a uscat, cred ca a fost din cauza temperaturii prea mari si probabil a uscaciunii la care a fost expusa in casa ta .Am patit si eu la inceput, insa nu mi s-a uscat toata planta, ci numai bobocii florii, in loc sa creasca si sa infloreasca, s-au uscat pe tulpina .Atunci tineam orhideea in camera in care dorm, unde e mai cald.Apoi am mutat-o in alta camera mai putin incalzita pe timp de iarna si a inceput sa se vada diferenta :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Ianuarie 2014 @ 9:52 pm

  7. WOW, superbe! Am ramas muta la frumusetea lor 🙂

    Comentariu de greenzonelife — 20 Ianuarie 2014 @ 2:22 pm

    • Sunt, intr-adevar , niste vrajitoare :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 24 Ianuarie 2014 @ 9:52 pm

  8. din cate stiu eu, aceste flori sunt foarte sensibile, care cer multa grija si atentie. numai ca din poze se observa ca orhideele dvs. nu au dus grija de absolut nimic. sunt foarte frumoase!

    Comentariu de Alina — 19 Ianuarie 2014 @ 6:42 pm

    • Au si ele, ca toate florile, cerintele lor, pe care daca nu li le oferi, le pierzi. Am mai patit si eu , nu cu multe si de atunci stiu ca in privinta lor, cand e vorba de apa , caldura, lumina, mai putin inseamna mai bine. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Ianuarie 2014 @ 8:40 pm

  9. Frumoasa colectie de orhidee ai! Saracul gutui japonez, se lasa amagit saracul de vremea asta blanda de ianuarie..nu stie ce urmeaza. O duminica placuta!

    Comentariu de Marc — 19 Ianuarie 2014 @ 1:00 pm

    • Poate o sa fie inflorit si cu ramurile acoperite de zapada, sa ii fac poza :).O saptamana buna sa ai!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Ianuarie 2014 @ 8:36 pm

  10. pe cat sunt de frumoase orhideele, pe atat de controversate sunt in mintea mea. nu stiu de ce, dar nu mi le doresc pe langa mine. mi se par nepotrivite cu casa mea, care e mai mult rustica. orhideele mi se par prea elegante si exotice.
    ale tale se vede ca sunt ingrijite cu drag, de o pasionata. sa-ti traiasca!

    Comentariu de cristinac — 19 Ianuarie 2014 @ 12:26 pm

    • Cu ele e mult pana incerci. La fel le priveam si eu inainte de a avea acasa, ca pe niste fitoase care nu-mi meritau atentia. Si acum nu ma mai satur de ele :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Ianuarie 2014 @ 8:35 pm

  11. Esti mama orhideelor, Mihaela! Se vede ca le place atentia pe care le-o dai, le plac sedintele foto. Iar bobocul de gutui este primul boboc pe care-l vad anul acesta. Oare chiar nu va mai veni iarna?

    Comentariu de cafeauata — 19 Ianuarie 2014 @ 10:35 am

    • Eu mama lor, dar si ele copii cuminti si ascultatori, nu-mi fac necazuri :).
      Eu cred ca mai e timp sa vina iarna de-aia cu frig si cu zapada. Si anul trecut , scriam aici, ca prima zapada serioasa abia pe 24 ianuarie a cazut la noi.
      Iar gutuiul japonez, e o planta arbustiva, deseori intalnita la noi prin parcuri , care face niste fructe asemanatoare cu gutuile, care de regula nu sunt pentru consum.Eu nu le-am incercat gustul, desi stiu pe cate unii care au gustat si nu au patit nimic.Asa ca daca face flori acum, nu e o paguba :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Ianuarie 2014 @ 8:34 pm

  12. Superbe, puteti sa fiti mandra de o asemenea colectie. O duminica frumoasa, plina de culoare.

    Comentariu de vasile — 19 Ianuarie 2014 @ 9:17 am

    • Sunt mai mult incantata de ele, atunci cand le vad inflorite, semn ca se simt bine la mine :).O saptamana buna!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Ianuarie 2014 @ 8:30 pm

  13. Ți-am admirat întotdeauna plantele minunate. Te poți lăuda cu o grădină botanică în miniatură :). La mai multe!

    Comentariu de Irina — 18 Ianuarie 2014 @ 4:16 pm

    • Chiar cred ca ar mai incapea pe ici colo cateva, asa ca urarea de „la mai multe” imi place :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Ianuarie 2014 @ 8:29 pm

  14. Splendide ! Si ce muuulte ! Tu poti pune de o minisera cu plante tropicale 🙂

    Comentariu de Dani — 18 Ianuarie 2014 @ 2:02 pm

    • Nu-mi place sa tin in casa plante tropicale sau netropicale, de fel.Dar orhideele nu cer foarte multa atentie si la mine , pe locurile de la ferestre, se potrivesc, sa zic asa, manusa :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 19 Ianuarie 2014 @ 8:28 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

