Eu si gradina

11 Martie 2014

Inceput

Le-am pus in pamant in 2 martie. Si au inceput sa rasara, unele mai mult, asa cum sunt semintele de tomate , si zi de zi se vad tot mai multe semne ca pamantul devine tot mai pufos si usor de ridicat de pe capul lor , cand lumina le trimite tot mai multe si mai insistente mesaje sa iasa afara , iar altele, cum sunt semintele de ardei iute mai putin. Insa cu toatele au spart ”gheata”.

Desi se spune (si pe buna dreptate, sunt convinsa) ca semintele de ardei/ardei iute incoltesc mai greu, dupa circa 20 zile, la mine , daca sunt vii , rasar mai devreme, cam odata cu cele de tomate, dupa o saptamana.

Le-am pus odata, si ardeiasii si tomatele , si acum se intrec care sa demonstreze ca e mai tare si mai mare.

Care sa fie reteta rasaririi mai grabnice la ardeii iuti, decat in perioada prognozata ? Lumina si cald la picioare. Cum imi spunea candva (cum retine memoria tot felul de detalii) un profesor de matematica: atunci cand ai lectii de facut, la birou,  sa ai cald la picioare si scaunul tare. Asa si cu ardeiasii , ii pun pe pervaz, deasupra caloriferului, unde bate si caldura de jos si lumina, de la fereastra. Cum sa mai aiba rabdare sa dormiteze in conditiile astea?

Iata si micii ardeiasi:

-si micile rosiute, cum au inceput de ieri sa rasara si zi de zi sunt tot mai multe si mai mari .

Pe langa ei, cei mici de mai inainte , se intrec in flori cateva frumoase orhidee dendrobium in casa, in spatele ferestrelor …

Si  primele branduse , afara , deschise numai cand simt razele soarelui si cu petalele adunate ca flacara de la lumanare , atunci cand raman singure si in asteptarea doar a lor, a razelor soarelui de la inceput de primavara.


 

11 comentarii »

  1. un inceput promitator, dar sunt necesare eforturi suplimentare pentru a ajunge la o recolta frumoasa plina de rod bogat! de altfel, este tot ceea ce va doresc!
    brandusele sunt superbe!

    Comentariu de Alina — 16 Martie 2014 @ 8:07 pm

  2. Iti urez sa iti creasca rasadurile mari si sanatoase in continuare, Foarte interesanta orhideea!

    Comentariu de Marc — 12 Martie 2014 @ 7:00 pm

    • Merci, intr-adevar si mie mi-a placut mult orhideea .Nu i-am putut rezista ocheadelor pe care mi le facea in magazin🙂.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Martie 2014 @ 8:30 pm

  3. Nu cred ca voi intelege vreodata cum pot sa se faca acele minunate rosii dintr-un firicel amarat? Enigma totala!
    Cu pozele facute branduselor, m-am convins ca e primavara! Despre orhidee nu mai spun nimic, esti mama lor!

    Comentariu de cafeauata — 11 Martie 2014 @ 8:09 pm

    • Asta e viata , inceput si sfarsit, un mister pe care tot incercam sa il intelegem .
      Cum si temperaturile de afara sunt tot mai blande, sper si eu ca am intrat cu adevarat in primavara.🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Martie 2014 @ 8:28 pm

  4. Splendid inceputul !

    Comentariu de Dani — 11 Martie 2014 @ 7:51 pm

    • Timid, dar incurajator🙂.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Martie 2014 @ 8:26 pm

  5. Buna seara. Sa fie intr-un ceas bun si sa va bucurati de recolte bogate. O seara minunata si o primavara plina de spor.

    Comentariu de vasile — 11 Martie 2014 @ 7:37 pm

    • Multumesc pentru urarile de bine , de asemenea va doresc sa va bucurati de multe realizari de pe urma gradinii!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Martie 2014 @ 8:25 pm

  6. Buna ziua! Un inceput foarte frumos! Cand le veti transfera in gradina? Eu sunt o (extrem de) incepatoare in ale gradinaritului, este prima primavara de cand locuiesc la casa si am un pic de curte. Am descoperit blogul dumneavoastra, si il urmaresc pentru idei si pentru a invata cate ceva🙂. Sunt un pic in intarziere, nu mi-am pus semintele la incoltit, am de gand sa o fac cat de curand.

    Comentariu de Andreea Surlea — 11 Martie 2014 @ 5:29 pm

    • De obicei imi scot rasadurile afara, in a doua jumatate a lunii aprilie, cand riscul de a avea noaptea temperaturi mai mici sau egale cu zero grade Celsius , este mai mic. Succes , sunt sigura ca te va prinde activitatea asta in mreje !:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Martie 2014 @ 8:24 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

