Eu si gradina

20 Martie 2014

Prima zi de primavara

Asta ne anunta google , de la primele ore ale diminetii, ca ar fi astazi.

”Ce bine!”  as fi spus alta data, dupa ce luni intregi de frig as fi asteptat sa iesim la liman, la primavara .

”Ce bine!”am incercat sa imi spun si astazi , sa ma conving ca simt ca a venit primavara.

In ziarul ”Adevarul” am mai citit, de asemenea ca  tot astazi ar fi ziua internationala a fericirii. Pana acum n-am stiut de bazaconia asta asa ca le-am zis si fetelor la birou . Una din ele m-a intrebat daca exista fericire , care ar fi parerea mea .

O alta a zimbit larg, pentru ca asa zambeste ea (aproape ) mereu . Altele au ramas indiferente la sarbatoarea fericirii, probabil ca nu dau doi bani pe vorbe d-astea sau ascund ele ceva .

Intre doua drumuri facute astazi ,  intalnesc o femeie de 88 ani  care se ruga lacrimand sa vina Domnul sa o ia la el. Unii ar vrea sa mai stea aici , insa pleaca neintrebati daca sunt de acord sau de ba , altii raman sa se chinuie mult cu  viata . Nici pentru unii, nici pentru ceilalti  nu mai exista primavara si astazi m-am intristat mult gandindu-ma la  asta . Uneori primavara le e luata si celor alaturi de care au trait sau traiesc acestia.

Acasa , aproape de intrare m-a intampinat o tufa de violete minunat parfumate , care radeau la soare . Imi plac mult delicatele flori de toporasi (sau violete); in primaverile ploioase si racoroase , trecand  pe iarba  sau prin apropierea ei simteam florile toporasilor intai dupa parfum si abia apoi le si vedeam inflorite  si imprastiate  din loc in loc si incercam sa nu le strivesc eu sau altii cu talpa .

Dupa flori , la intrare m-a intampinat si Pepito , care intai m-a  latrat  pana cand s-a convins ca eu sunt cea care ii calca teritoriul . Apoi cum am fotografiat cateva tufe de flori mici inflorite astazi si el era prin apropiere , am vrut sa il prind si pe el , frumos, intr-o poza alaturi de lalelele rosu-corai ,  primele  deschise anul asta din care deja niste albine infometate se aprovizionau cu dulcele-aromatul si mult asteptatul polen .


In gradina , plantele  simt ca a venit primavara. In curand se vor deschide valuri de flori albe si roz, pe pamant si  pe cele ce se arata atunci cand ne uitam printre ramuri de pom, catre  cer  privind .

 

 

 

 

10 comentarii »

  1. frumoase florile dvs.!
    mie mi-a inflorit cateva zambile si un ghiocel. la un vecin am vazut ca i-a inflorit si zarzarul. daca noi nu l-am fii taiat, probabil ca si al nostru era inflorit…

    Comentariu de Alina — 22 Martie 2014 @ 3:50 pm

    • Zarzarii nu prea sunt de mare folos, sunt frumosi cand infloresc acum, primavara, printre primii si sunt foarte parfumati.Noi avem unul mare in curtea pasarilor unde am incercat in alti ani sa mai punem pomi fructiferi si s-au uscat.Asa ca lasam zarzarul, le mai face umbra pe timp de vara si acum e foarte apreciat pentru frumusete si parfum.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 Martie 2014 @ 8:46 pm

  2. Mi-a fost tare dor sa-l vad pe Pepito!
    Anul asta parca primavara nu mai anunta bucuria de altadata. Sau e mai puternica astenia?

    Comentariu de cafeauata — 21 Martie 2014 @ 10:16 am

    • Anul asta primavara desi a venit devreme, a venit dupa o iarna foarte grea pentru familia mea. As vrea sa fi fost astenia…

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Martie 2014 @ 7:35 pm

  3. o primavara minunata!pupici la pisici si nu numaiiii!mirela

    Comentariu de Profumo Di Giardino — 21 Martie 2014 @ 9:29 am

    • Primavara cu bucurii si multi trandafiri frumosi infloriti sa ai, Mirela! Dar si orice alt fel de flori iti doresti.🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Martie 2014 @ 7:25 pm

  4. Buna dimineata. Frumoase imagini si florile minunate, mai ales cand zambesc in soare si sunt pline de viata. Sa ai o primavara minunata plina de impliniri, fericirea e o notiune relativa care de cele mai multe ori tine de factori externi noua.

    Comentariu de vasile — 21 Martie 2014 @ 8:23 am

    • De acum o sa tot avem zile insorite si flori zambind catre soare, sa speram la cat mai multe. Ma uitam insa la magnolii, care anul asta au inceput sa se deschida foarte devreme fata de alti ani si ma intrebam…cum ar arata , oare, florile magnoliilor incarcate de zapada ?🙂 Nu in putini ani s-a intamplat sa ninga si in luna aprilie.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Martie 2014 @ 7:24 pm

  5. Am aflat si eu cu aceeasi surprindere ca azi sarbatorim Ziua Fericirii. Si m-am gandit, ca tara arde si baba se piaptana … Violetele tale sunt asa de frumoase, ca oftez privindu-le … eu am avut cam zece floricele numarate, dar cred ca sunt singurele pe o raza de multi kilometri, nici un vecin n-are asa ceva 🙂

    Comentariu de Dani — 20 Martie 2014 @ 10:18 pm

    • Cam asa m-am gandit si eu, Dani. Cati oameni , oare, au sarbatorit sau apreciat ziua fericirii intr-o lume si o perioada atat de framantata ca cea de acum?
      Si mie imi plac la nebunie violetele si parfumul lor🙂.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Martie 2014 @ 7:21 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

