Eu si gradina

1 Aprilie 2014

Perioada roz , inceput

Filed under: copaci, Flori de primavara, insecte, pomi, roz, Viața grădinii — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 9:59 pm

Gradina intra in perioada ei roz. Asa cum odata panzele lui Picasso erau dominate in anumite perioade de nuante roz, apoi albastre ,  asa are si natura, la scara mai mica, gradina mea , perioadele ei in care predomina anumite culori .

Acum abia incepe perioada ei roz.

Pe fondul cerului albastru clar…

…pe care bazaie roiuri de…albine, dar si de bondari (eu am ales sa fotografiez un bondar)

… cornete ca  de spuma roz  (bobocul florii de piersic ma duce cu gandul la spuma de capsuni , cupa mai mare a florii de magnolie  la  inghetata de zmeura sau cu parfum de trandafiri  )

…O mica gargarita, nu o vad roz, dar  se dezmortea si ea pe o frunza uscata de piersic , la mica distanta de florile roz .

Pe  fondul  ierbii din ce in ce mai verde, de la nuante de verdele cel crud la intensul verde spanac sau verde inchis, zis si sapin sau chiar imperial🙂 , tot flori roz .

Hehe! Ce vorbesti ”tu” acolo…verde cum?

Stati sa va zic! E drept ca intr-o vreme culoarea mea preferata era verdele. Dar nici chiar asa, habar nu aveam pe atunci de denumirile anumitor nuante de culori, imi placea verde si gata, in toata gama de  nuante intalnite, indiferent de numele de botez al lor,  sa il vad , sa il port, sa il miros, daca era intr-o inghetata cu fistic sa il savurez (numai daca avea alaturi si multa, multa inghetata cu ciocolata).

Insa acum, zic, cum sa fac sa descriu in cuvinte,  culori? Ei cum? Dau un search pe net,  cu nunate de culori si am gasit  pentru culoarea ”verde” : iarba, gazon, papagal, imperial, jad, kaki, lichen, pin, fistic, praz,  mar si multe, dar multe  altele.  Imperial si sapin sunt nuante de verde inchis, cum devine iarba , inca verde , mai tarziu, uneori .

 



 

 

 

22 comentarii »

  1. Frumos! Si pozele, si cuvintele tale.

    Comentariu de marin — 10 Aprilie 2014 @ 9:01 pm

    • Ma bucur ca iti plac si tie🙂.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 15 Aprilie 2014 @ 9:36 pm

  2. ce flori minunate aveti in gradina dvs.! sunt de vis! se vad minunat pe fundalul de verde crud al ierbii. mi-ar placea sa ma plimb printre acei copacei care implineste vise!…

    Comentariu de Alina — 5 Aprilie 2014 @ 9:05 pm

  3. Multumiri pentru bucuria de a vedea atatea magnolii!

    Comentariu de cafeauata — 3 Aprilie 2014 @ 9:42 pm

  4. Wow! ce de roz, mult roz, superb🙂

    Comentariu de greenzonelife — 3 Aprilie 2014 @ 9:52 am

    • Mult roz , dintr-o data si pentru putin timp. Asa e primavara, ca-n viata, ce-i frumos trece repede🙂.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Aprilie 2014 @ 5:03 pm

  5. Eu cred ca raiul este aici doar ca trebuie sa l descoperim si mai ales sa-l protejam.

    Comentariu de myky — 2 Aprilie 2014 @ 12:20 pm

    • Myky, si eu cred ca si raiul, dar si iadul sunt aici, pe pamant. Cum , cat si cand ne sunt date sa le intalnim, prea putin este la alegerea noastra.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Aprilie 2014 @ 5:01 pm

  6. Poze la care ţi-e drag să te uiţi! Darămite să trăieşti într-o asemenea realitate… Foarte frumos.
    (Nici eu nu ştiam că există atâtea denumiri pentru nuanţe de verde.)

    Comentariu de Carmen — 2 Aprilie 2014 @ 10:12 am

    • De-aia si fac poze, zic sa mai pot vedea si mai tarziu, dupa plecarea scurtei primaveri , imagini cu pomii in floare.🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Aprilie 2014 @ 4:59 pm

  7. sper sa fie si cu rod rozul asta superb.

    Comentariu de cristina — 2 Aprilie 2014 @ 9:29 am

    • Si eu sper sa nu fie doar de decor .Dar asta depinde si de …neprevazut, evolutia vremii, furtuni, ploi.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Aprilie 2014 @ 4:57 pm

  8. Minunat, o explozie de culori si nuante care mai de care mai vesela. Expresive detaliile mai ales cel cu bondarul. O zi linistita.

    Comentariu de vasile — 2 Aprilie 2014 @ 9:06 am

    • Si , zic eu, explozia de culori si de flori este abia la inceput. Zile bune, de asemenea!🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Aprilie 2014 @ 5:04 pm

  9. Bestial de frumos!

    Comentariu de vasi — 2 Aprilie 2014 @ 8:29 am

    • Oricum i-ai spune, da, frumos🙂.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Aprilie 2014 @ 5:04 pm

  10. Curat ca la Picasso!

    Comentariu de nelucraciun — 2 Aprilie 2014 @ 12:03 am

    • Artistul, care de data asta este natura- ”picteaza”, noi apreciem.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Aprilie 2014 @ 5:20 pm

  11. Frumoooos !!! Uite, ca de verdele sapin nu stiam 🙂

    Comentariu de Dani — 1 Aprilie 2014 @ 11:03 pm

    • Nici eu, ca de altfel de multe alte denumiri ale diverselor nuante.🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Aprilie 2014 @ 5:13 pm

  12. Ce explozie florală! O minunăţie ! Simfonioe în roz!

    Comentariu de StropiDeSuflet — 1 Aprilie 2014 @ 10:30 pm

    • E intr-adevar minunata explozia florala a pomilor acum, la inceput de primavara.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Aprilie 2014 @ 5:17 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

