Eu si gradina

15 Aprilie 2014

Akebia

Filed under: Arbusti, Flori de primavara, Plante cataratoare — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 9:07 pm

Akebia quinata …sau cum aparentele inseala, as zice eu.

Si   inca  o chinezoaica in gradina mea .

Pofticioasa la flori cum am fost , cum poate mai sunt si acum , insa mai putin, parca,  decat inainte cu cativa ani , am vazut-o pe aceasta draguta , in poze, pe net la un magazin online de plante si cum descrierea ei mi se parea atractiva, in sensul ca se potrivea plantata direct afara , in gradina, fara a avea mari pretentii catre un anume sol sau amplasament  in functie de orele de expunere la soare a locului in care s-ar afla, si ar suporta si iernile noastre friguroase fara probleme , am zis ca merita sa imi fac in ceea ce  o privea,  pofta ce-am poftit.

Este o planta urcatoare, care se pare ca ar creste, creste si tot creste, insa nu asa dintr-o data, ca Fat -Frumos din primul an, ci de-a lungul a catorva ani , pana la o lungime de  10 metri . La mine, intrucat am un gard care imi displace profund si caruia inca nu i-am gasit o alta solutie ca sa nu-l mai pot vedea nu atat pe el , cat ceea ce se intampla dincolo de el , am sperat ca ea ar putea fi solutia acoperitoare. Cum deocamdata e inca mititica , abia a reusit sa acopere o bucatica mica din aspectul  de care va spuneam. In plus am amplasat-o langa un soc, la vremea aia si el inca mic , pe care ea s-a tot sprijinit si cocotat si pare ca l-ar si depasi cu inaltimea si lungimea multelor ei ramuri . Insa tot nu imi va putea rezolva problema, intrucat pe timp de iarna raman numai niste ramuri nude , care nu mai acopera nimic .

De fapt, sa recunosc, atunci cand am luat-o nu ma gandisem deja atat de departe : la problema gard, acoperire… Ci in poza mi-au placut florile ei si numele :chocolate vines .Cum? Ciocolata? Asocierea planta-floare-ciocolata a fost irezistibila si am pierdut lupta cu rezistenta in fata  tentatiei . Restul este bla-bla si bla🙂 .

Insa acum, dupa cativa ani ,  consider ca mi-a cam inselat asteptarile🙂. Florile ei sunt mici, mici  de tot,crescute in ciorchini negriciosi , care nici de la doi metri distanta nu ar aduce tocmai a floare, si ale caror floricele nu se deschit deocata toate, ci pe rand . Mai si dureaza  putin, prea putin , impodobindu-se cu flori cam timp de o saptamana -doua , la inceputul primaverii. In restul verii  numai frunze si ramuri incalcite .

Chiar daca anul asta a facut mai multi ciorchini de flori fata de anii trecuti ,  nici asa aspectul nu e tocmai decorativ. Din florile ei  se zice ca spre toamna ar face si ceva fructe comestibile chiar, insa  desi flori a facut si in anii anteriori , eu nu am vazut pana acum vreun fruct la ea. Probabil in tara noastra nu are conditii de clima care sa o ajute sa si rodeasca.



Fotografiata de aproape, florile  akebiei  par, sunt chiar frumoase.

Insa sunt si foarte mici, prea mici, numai de foarte aproape se pot distinge ca flori , iar in ansamblu planta nu este aspectuoasa.


 

Cel mai fidel ascultator al meu este el, Pepito. Asa , ca in poza isi pleaca intr-o parte capul, atunci cand ma aude ca ma adresez lui .

Si este si  meloman, ii place sa asculte muzica , e fan al liniei melodice de la sfarsitul episoadelor din serialul ”Tanar si nelinistit”, cand o aude,  la fel isi inclina capul  cand intr-o parte, cand in alta .

Ba este si cantaret, cand plecam de acasa cu masina si il lasam acasa, el fiind si amator de plimbat cu masina ,il auzim cum  urla inchis in casa ca lupul🙂.

 

17 comentarii »

  1. Cât de superbă este culoarea !

    Comentariu de ina15 — 26 Aprilie 2014 @ 10:29 pm

    • Culoarea florilor akebia e foarte frumoasa cand este soare afara sau in lumina blitzului de la aparatul de fotografiat. :)Altfel, e mai intunecata.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 1 Mai 2014 @ 10:13 pm

  2. Hristos a Inviat!

    Comentariu de Alina — 20 Aprilie 2014 @ 2:43 pm

    • Adevarat a inviat!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Aprilie 2014 @ 8:19 am

  3. Doar faptul ca am o gradina mica m a impiedicat sa achizitionez planta, dar patrupedul este bestial!

    Comentariu de myky — 19 Aprilie 2014 @ 2:28 pm

    • Pana acum pe mine m-a cam dezamagit Akebia , asa incat as zice ca nu ai avut mult de pierdut atunci cand ai decis sa nu o achizitionezi.:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Aprilie 2014 @ 8:20 am

  4. Ce dulcic e Pepito, gardul viu de ap[roape arata foarte bine. Sa aveti parte de liniste si armonie de sarbatori.Un Paste fericit!

    Comentariu de vasile — 17 Aprilie 2014 @ 8:09 pm

    • Multumesc pentru urari, Paste fericit de asemenea!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Aprilie 2014 @ 8:21 am

  5. Pentru mine a si disparut intreaga nemultumire pe care o ai in legatura cu gardul viu, in clipa in care l-am vazut pe el, unicul si minunatul Pepito!
    Mi-am revenit si am vazut si floricelele. Au o culoare care imi place tare mult!
    Sarbatori frumoase, Mihaela si Pepito si toti ai casei!

    Comentariu de cafeauata — 17 Aprilie 2014 @ 3:00 pm

    • Pepito e chiar o figura , si cand e nazdravan nu ne putem supara pe el🙂.Sarbatori cu bine, in continuare sa aveti si voi toti!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Aprilie 2014 @ 8:23 am

  6. eu acum vad aceste flori pentru prima data si chiar imi plac, sunt foarte frumoase!
    catelusul e tare dragut!

    Comentariu de Alina — 16 Aprilie 2014 @ 8:09 pm

    • Asta zic si eu, de aproape sunt frumoasa, dar in ansamblu planta nu prea e decorativa.🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Aprilie 2014 @ 8:23 am

  7. Exact ce a scris Cristina, am gandit si eu 🙂 Paste fericit, mihaela !

    Comentariu de Dani — 16 Aprilie 2014 @ 7:02 pm

    • Ooops, Mihaela, scuze, ti-am scris numele cu litera mica …

      Comentariu de Dani — 16 Aprilie 2014 @ 7:04 pm

      • Paste fericit iti urez, desi la tine cred ca e deja vorba de un pleonasm🙂.

        Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Aprilie 2014 @ 8:25 am

  8. de aproape floarea e interesanta.
    pepito e cel mai tare!

    Comentariu de cristina — 16 Aprilie 2014 @ 10:09 am

    • Da, doar ca e foarte mica floarea si de la distanta nu se observa, fiind si inchisa la culoare. Pepito e un tare, de-aia l-am si povestit aici🙂.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Aprilie 2014 @ 8:26 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

