Eu si gradina

10 Mai 2014

Bune si rele

Filed under: insecte, Viața grădinii — Etichete:, , , — Mihaela C.P. @ 11:40 pm

Si-au facut aparitia pe plantele din gradina, diverse mici  fapturi .

Unele care ne vin in ajutor, lucrand cu folos, cum sunt gargaritele , rosii, galbene, negre cu buline in diferite culori si  marimi , acoperite cu  mai multe sau mai putine buline de asemenea diferite ca numar , marime si culoare. Cand eram mica, credeam ca numarul de buline arata varsta gargaritelor. Acum nu stiu daca o fi sau nu asa🙂. Insa sunt dragute asa colorate, lucioase si imbulinate , iar daca fac si treaba buna in gradina, curatand de purici diversele plante, bravo lor , si mai bine pentru ele pentru ca vor fi pastrate , ba chiar cautate de multi gradinari .

Insa uneori cred ca sunt depasite de munca grea , puse fata in fata cu mase prea mari de purici, cati  sa tot manance si ele fiecare, luate cate una si puse fata in fata cu asa meniu bogat ,  ca sa reuseasca sa ii curete pe toti? Daca ar fi fost mai multe, ar fi fost mai usor, dar asa…cu numai cateva gargarite, la ce sa ma pot astepta, mi-am zis. Si am incercat  sa ii sar in ajutor buburuzului/buburuzei cu carapace neagra si buline rosii, care mi s-a parut mie ca nu ar face fata celor  cam multi  purici,  mari si multi, si am incercat sa il ajut. Am curatat  cativa purici cu mana, insa buburuzul s-a suparat si , cum se vede in cea de-a doua imagine cu el, s-a intors cu spatele si a plecat . Poate s-o fi si speriat de interventia mea  .





 

Pe langa insectele bune cum sunt gargaritele , uite ca au aparut si omizile rele, care nu stiu daca ar fi fost din cele care s-ar fi putut transforma in fluturi; dupa uratenia lor ma cam indoiesc, insa cert este ca au facut numai stricaciuni prin trandafiri, de exemplu, din ce am vazut eu pana acum si ca urmare le-am cules frumusel cand le-am descoperit , bine ascunse si camuflate , si unele au ajuns hrana pentru gaini, altele in pubela de gunoi. Pana acum am descoperit  doi boboci de trandafiri gauriti, care nici nu cred ca vor mai putea inflori, asta numai din cauza lor, a omizilor daunatoare , cum se vede in poza de mai jos , cea cam neclara  :).



 

 

Si un micut  care m-a convins dintr-o privire  sa aduc afara aparatul de fotografiat : paianjenul asortat la culoare cu una dintre lalelele care infloresc cel mai tarziu in fiecare primavara, lalelele galbene .

Eu nu am mai vazut paianjen galben pana acum  si am presupus ca acesta a luat culoarea florii de lalea.  Mi-a placut de el  si nu cred ca ar face stricaciuni , il consider ca nefiind  nici dintre cei rai, nici dintre cei buni.  Desi nu cred ca este nici el o faptura fara niciun rol. Sau rost .

 

13 comentarii »

  1. Asa e viata, si cu bune si cu rele!

    Comentariu de myky — 13 Mai 2014 @ 8:44 am

    • Asa este, sa reusim sa aducem in fata cat mai mult din cele bune!:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Mai 2014 @ 4:40 pm

  2. Tare frumuşele gărgăriţele[
    Să sperăm că se vor înmulţi cât să alunge inamicii.

    Comentariu de Carmen — 12 Mai 2014 @ 8:39 pm

    • Sunt dintre cele mai indragite insecte si frumos colorate🙂.Sper sa faca fata armatei puricilor de plante .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Mai 2014 @ 4:41 pm

  3. suna stupid ce intreb, dar buburuzele pot fi aduse, aclimatizate, inmultite? daca da, cum? sau doar astepti si daca vin ele de bunavoie, bine;daca nu, nu? si eu am purici pe plante, din belsug. dar nici o buburuza in gradina …😦

    Comentariu de viesparul — 12 Mai 2014 @ 7:13 pm

    • Am vazut un film documentar despre curatirea plantelor de purici prin intermediul buburuzelor, in care arata cum aduceau buburuze mai multe in gradini din locurile in care ele traiau in salbaticie. Acum poti gasi pe dealuri sau pajisti, buburuze si poti aduna cateva, cate gasesti, iar ele cu timpul se vor si inmulti. Daca nu ai deloc, sansele sa vina singure cred ca sunt mai mici🙂.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 12 Mai 2014 @ 8:23 pm

      • Da, o sa incerc sa aplic si cand voi descoperi unele, sa le aduc acasa.🙂 Saru`mana!

        Comentariu de viesparul — 13 Mai 2014 @ 10:03 am

  4. gargaritele imi plac si ma bucur atunci cand mai gasesc cate una. dar paianjenii nu imi plac, imi este frica de ei. bine, nu stiu daca poate fi numita neaparat frica. mi-e scarba de ideea de a-i atinge si mi-e si scarba de senzatia de a-i auzi cum pocnesc cand ii strivesti.

    Comentariu de Alina — 12 Mai 2014 @ 4:49 pm

    • Mie imi este tare frica de muscatura de paianjen si de orice fel de insecta, nu se stie niciodata ce urmari ar putea avea. De strivit, nu prea strivesc insecte, doar moliile cand le gasesc in casa🙂 si pe afara doar daca vreunele ma sperie din cine stie ce motiv.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Mai 2014 @ 4:44 pm

  5. Si eu am inceput sa vad afide si partea proasta e, ca am si fainare si pata neagra … iarna asta blanda o sa ne dea de furca in gradina cu flori … Foarte reusite pozele cu buburuze 🙂 E cea mai indragita insecta 🙂

    Comentariu de Dani — 11 Mai 2014 @ 3:48 pm

    • Am vazut intr-o reclama niste capsule cu ceva tratament impotriva bolilor trandafirilor. Insa sunt atat de multe de facut in perioada asta in gradini!…

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Mai 2014 @ 4:48 pm

  6. Buna ziua,
    Iata si aici:
    https://www.flickr.com/photos/nelucraciun/4718535830/
    doua buburuze, una fara buline, la vanatoare.
    Iar aici:

    Tim24Mai2009 202

    un filmulet cu un paianjen-crab care a vanat o albina.

    Comentariu de nelucraciun — 11 Mai 2014 @ 10:17 am

    • Frumoase si poza si filmuletul, merci de sugestie🙂.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 Mai 2014 @ 4:49 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

