Eu si gradina

25 Mai 2014

Arbust roz- Weigela

Filed under: Arbusti, Flori de primavara, roz — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 10:35 pm

Una dintre plantele de gradina cele mai impodobite si incarcate cu flori   , stropite din abundenta de ploile  de primavara si uneori incalzite de razele mai calde ale soarelui de sfarsit de mai ,  este Weigela. Nu i-am gasit nicio alta denumire populara .

Am vazut-o in multe gradini, e destul de cunoscuta si raspandita , fie cu flori roz pal , roz carmin sau chiar albe , mici , care nu cresc solitar pe ramuri ci grupate de jur imprejurul crengilor lungi si arcuite ale acestei plante ce creste destul de inalta si cu crengi destul de intinse sub forma  de arbust. Prin urmare are nevoie de mult spatiu ca sa aiba loc in care sa se poata dezvolta.

Inainte de a ne lua si noi de la magazin, nu mai stiu exact de unde, am luat arbustul doar  in stadiul de crenguta ambalat in cutie de carton, stiti de care, din acelea care prezinta cate o poza frumoasa si colorata si au in interior niste crengute aproape sfarsite si uscate , dar vii. Eu am avut cateva experiente pozitive cu astfel de plante mici,  in cutii .

Cand vad insa in  supermarketuri primavara sau toamna ambalate in carton atatea plante dintre care multe se usuca acolo pe raft nebagate in seama, le privesc ca pe niste plante condamnate la disparitie. Doar cateva au norocul sa fie cumparate si sa isi duca traiul mai departe. Crenguta noastra a fost dintre cele norocoase in urma cu ceva ani, circa 5-7 ani as zice ca are de cand e la noi. Maxim 10🙂. Uituca.

De cand o avem plantata in curte, noi nu am stropit-o cu nimic, doar cat a spalat-o ploaia sau zapada, nu ni s-a imbolnavit de ciuperci sau sa fi vazut purici la ea, desi am citit ca exista riscul sa se intample si asa ceva.  Nici nu am prea toaletat-o, i-am tuns numai ramurile uscate, primavara dupa ce infrunzea si se putea vedea bine care sunt vii si care uscate, cateii doar ce ii mai aplica cate o tunsoare cand alearga pe langa ea .



 

Eu vazusem intai la vecina , peste gard un arbust asemanator (care mi-a deschis pofta ) si asa am putut sa vad cat de mare creste si, zic eu, i-am lasat  suficient spatiu sa se poata dezvolta . Arbustul de jos este cel al vecinei, cred ca este de multi ani acolo, dat fiind si grosimea tulpinii , aproape ca cea a unui  trunchi de  copac.

-Actualizare: Initial am scris in accest articol ca arbustul din imagini se numeste Deutzia. M-a corectat Roxana si am inlocuit la sugestia ei denuirea scrisa gresit. Multumesc, Roxana!

 

13 comentarii »

  1. Este deutzia sau weigela?

    Comentariu de Grigore Roxana — 15 Martie 2016 @ 10:13 pm

    • Tu ai dreptate. Eu am gresit, nu am o buna memorie a numelor si a denumirilor.O sa corectez.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 16 Martie 2016 @ 5:09 pm

      • Arbustul este superb, ca de altfel întreaga grădină!

        Comentariu de Grigore Roxana — 20 Martie 2016 @ 12:14 am

  2. foarte frumos acest copacel!

    Comentariu de Alina — 31 Mai 2014 @ 6:23 pm

    • Este si nu necesita multa ingrijire .:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 5 Iunie 2014 @ 9:09 pm

  3. That’s flowers overload!🙂

    Comentariu de dabawenyo life — 30 Mai 2014 @ 8:42 am

    • May is the month of flowers🙂.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 30 Mai 2014 @ 10:42 pm

  4. E tare frumos arbustul tau, sper ca-l vom vedea si peste 5 ani.
    Am noroc cu povestile tale, mai aflu una-alta despre frumusetile dintr-o gradina!
    Zile frumoase, Mihaela!

    Comentariu de cafeauata — 27 Mai 2014 @ 9:38 pm

    • Sa il vedem si peste 5 , si peste 25 de ani🙂.Si locurile pe care colinzi tu sunt incantatoare. Weekend placut, odihnitor!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 30 Mai 2014 @ 10:32 pm

  5. Frumoase culori!

    Comentariu de yousef59 — 26 Mai 2014 @ 11:45 pm

    • Florile ne surprind cu cele mai variate si diverse nuante de culori. Rozul e inviorator cand este insotit de verde crud al frunzelor in sezonul ploilor de primavara🙂.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 30 Mai 2014 @ 10:30 pm

  6. Sa o vezi si tu asa mare ca a vecinei !

    Comentariu de Dani — 26 Mai 2014 @ 3:42 pm

    • Asta e urare de multi, multi ani din partea ta, avand in vedere ca arbustul vecinei ar putea sa fi fost plantat de catre bunicii ei, in urma cu cateva zeci de ani🙂. Merci de urare !

      Comentariu de Mihaela C.P. — 30 Mai 2014 @ 10:28 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

