Eu si gradina

8 Aprilie 2015

Rasaduri

Filed under: legume si fructe, rasaduri — Etichete:, — Mihaela C.P. @ 9:16 pm

In privinta rasadurilor pe care le obtin singura , din seminte plantate in jardiniere cam pe la inceputul lunii martie si asezate pe pervazele din fata geamurilor de la camerele mai insorite , nu am avut pana acum in fiecare an rezultatele pe care le-as fi dorit si le-as fi asteptat de la plantele mele. Am avut ani mai buni in care rasadurile cresteau ca Fat-frumos in casa, unele mai lungane si subtiri, altele chiar cu tulpinite mai solide sau ani , nu doar o data, ci de cateva ori pana acum, asa cum a fost si primavara anului trecut, in care aveam rasaduri amarate, cu numai o pereche de frunzulite dupa doua luni de la plantarea semintelor in casa, in pamant. Insa fie ca au fost rasaduri mari , fie ca au fost pitice, eu rosii am avut. Si cele mici-mici pana la urma se dezvoltau, e drept cu oarece intarziere, insa chiar cu oarece intarziere, rodeau.Faceau rod , adica, nu rontaiau ceva precum niste animale rozatoare sau ca niste pantofi incomozi- limba româna si omonimele sale🙂.

Cum se prezinta rasadurile mele pana acum? Eu zic ca bine, fata de anul trecut chiar foarte bine.Conteaza foarte mult pamantul in care sunt pusa semintele sa rasara. Anul asta am avut pamant special pentru legume ,care iata ca a dat rezultate , deci a fost foarte bun ,  pamant special pentru begonii in care am plantat bulbii de begonii,  care si ei au inceput sa prinda viata.

Aici , mai jos sunt rasaduri de ardei iuti, cateva soiuri, ce stau pe pervazul camerei mele, unde au cald ”la picoare” de la caloriferul amplasat sub pervazul pe care au crescut si lumina din plin. Datorita conditiilor de caldura si lumina, semintele au si rasarit intr-o singura saptamana. Semintele de ardei, fie ca este iute, fie ca e gras, prefera caldura.Daca nu au caldura suficienta, rasar mai greu, in timp mai indelungat :

Rasaduri de rosii crescute intr-o camera mai putin incalzita, in care tin si orhideele peste iarna intr-un mediu in care sa nu aiba caldura in exces, la circa 12-15 grade :

Rasaduri de rosii crescute intr-o camera mai rece, in care caldura dinspre calorifer nu este niciodata dogoratoare, doar cat sa nu inghete apa in instalatie. In camera aerul e chiar rece, din cauza asta si rasadurile sunt asa micute, insa in conditiile date suficient de bine crescute :

Am pus diverse soiuri de seminte de rosii, ba chiar obtinute din diversi ani.Unele, din care nici nu mai pastrasem recent, au fost din 2011, deci cu vreo patru ani vechime si tot au rasarit in mare parte, daca nu cumva in procent de suta la suta.

Daca asa arata acum rasadurile, anul trecut dupa ce le-am mutat afara in solarul meu de rosii, ca sa vezi cate o planta trebuia  sa te uiti cu lupa:

 

Nu se vad rasadurile, nu? Mai treceau si altii si se uitau cam cu mila la ele , eu parca ghicind ce gandeau , le tot spuneam sa nu rada de ele, sa mi le deoache, ca tot vor creste mari .

 

 

 

6 comentarii »

  1. Felicitari pentru recolta. Imi puteti spune, va rog, de unde ati cumparat pamant special pentru legume? Multumesc anticipat.
    De asemenea, exista pe blogul dvs vreun articol de tip ghid pentru plantarea & cresterea legumelor in mod deosebit? Mult succes in continuare.

    Comentariu de Alexandra — 7 August 2015 @ 10:00 pm

    • Merci, nu cred ca poti sa gasesti printre scrierile mele vreun ghid pentru plantarea si cresterea legumelor.La mine cresterea plantelor este o intamplare uimitoare pentru mine de fiecare data si nu ma hazardez sa dau indrumari altora, numai povestiri din experientele traite de mine. Iar pamantul de legume l-am gasit la Carrefour .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 13 August 2015 @ 9:42 pm

  2. Hristos a inviat!
    Ai niste rasaduri de revista! Eu n-am stiut de treaba cu caldura la ardei. I-am tinut la racoare si de pe 20 feb pana acum au doar primele 2 frunzulite😦

    Comentariu de cristina — 14 Aprilie 2015 @ 4:20 pm

    • Adevarat a inviat! Nici eu nu stiam la inceput ca ardeilor le place asa mult caldura la radacina. Dar experimentand am invatat 😄

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Aprilie 2015 @ 9:18 pm

  3. Frumoase rasaduri, se prefigureaza o recolta buna. Sarbatori fericite pline de liniste sufleteasca,pace si fericire.

    Comentariu de vasile — 11 Aprilie 2015 @ 3:27 pm

    • Multumesc pentru urare, numai bine si o primavara cu satisfactii ! Rasadurile cresc in continuare ca Fat frumos 😄

      Comentariu de Mihaela C.P. — 14 Aprilie 2015 @ 9:16 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

