Eu si gradina

28 Septembrie 2013

Bujorii

Filed under: Bujori, Flori de primavara — Etichete:, , — Mihaela C.P. @ 7:42 pm

                                Click pe ”restore down”

-in coltul din dreapta sus ,cum priviti   ecranul , langa semnul ”X”

                    (daca obisnuiti sa cititi pe ecran mare)

ca sa vedeti legatura dintre poze si text asa cum am facut-o eu. 🙂

Am in gradina cateva tufe de bujori, in diferite locuri. Pe unele insa nu le-am fotografiat, poate niciodata datorita amplasamentului uneori singular, din care nu rasar nici multe flori, si nici tufa in sine nu e fotogenica tare. Am tufe vechi, vechi de bujori pe care nu le-am sapat niciodata si nu le-am scos din pamant ca sa le despart. Nu stiu daca o fi recomandat sa raresti bujorii, asa cum stiu ca trebuie, de exemplu la narcise, dupa un timp. Eu pe cele cateva tufe din gradina din fata casei nu le-am deranjat niciodata , mai ales pentru ca mi-era teama ca un an dupa aceea  sau poate chiar mai multi, nu vor mai inflori, pana se vor vindeca ranile dupa taiere sau pana se vor reaseza radacinile .

Chiar am vazut nu mai demult decat in ultima saptamana un film pe net despre cum se despart radacinile la bujor. Trebuie sa fii pregatit cu un intreg arsenal : cutit ascutit, ciocan, si alte instrumente pentru fortarea despartirii unei increngaturi de radacini in mai putine.

De aceea imi pun intrebarea daca nu cumva gresesc ca nu despart tufele de bujori. In anul 2012, de exemplu, mi-au inflorit bogat si deosebit de frumos, iar in 2013 mi s-au parut mai saracuti in flori. Sa fi fost si influenta vremii?…Nu stiu care o fi cauza.

In 2012 , bujorii de langa trandafir :




Betele strambe pe care le puteti vedea in fata tufelor de bujor , sunt crengi uscate de smochin , pe care eu le-am rupt atunci in bucati mici si le-am infipt in pamant spunandu-le ca formeaza un ”gard rustic”. Unii au ras de asa zisul meu gard, dar mie chiar imi placea. Acum insa avem un alt fel de gardut , confectinat din stinghii , care e frumos si arata diferit fata de inventia mea.




Oare cine e mai frumos : eu sau bujorul ? 🙂

Florile deosebit de mari si grele, ingreunate si de apa ploilor aproape neincetate din cursul lunii mai 2012  , au culcat la pamant tulpinile incarcate ale bujorilor din spatele gradinii  :


Tulpinile stateau drepte pe cand aveau numai boboci :

In anul 2013, bujorii langa noul gardut din stinghii , aici cei din apropierea trandafirului, cei vechi  :



Acest bujor ar fi trebuit sa fie rosu. Eu am cumparat radacini de bujor rosu. Insa acum nu imi pare rau ca a iesit altceva, pentru ca este un roz foarte delicat si da, este inspicat cu rosu din loc in loc. In primii ani nu inflorea deloc, pana cand am citit undeva , nu mai tin minte unde, ca ar fi fost posibil sa fi ingropat prea adanc radacinile. Mugurul lor , care se formeaza incepand cu luna august, trebuie sa fie aproape de suprafata solului, ca sa faca flori tufa :


In 2013 nu au mai picat  in cursul lunii mai atat de multe ploi ca in 2012, ceea ce florilor de bujor le-a priit , ca nu au mai cazut grele in iarba, ci au ramas verticale pana la sfarsit. Aici sunt bujorii din spatele gradinii :




Nu stiu cat de bine se vede din poze, insa eu am observat ca in 2013 nu am mai avut bujorii de langa trandafir la fel de plini de flori. Aceia sunt cei vechi , care nu au fost nicioadata despartiti.

15 comentarii »

  1. captivating refreshing pink beauty, lovely

    Comentariu de Tanveer Rauf — 24 Noiembrie 2015 @ 6:34 am

  2. cine stie cu ce se tropesc bujorii de musculite mici

    Comentariu de natalia — 30 Aprilie 2014 @ 12:41 pm

    • Trebuie sa existe substante chimice impotriva unei game mai largi de daunatori.Intreaba la magazine de specialitate.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 1 Mai 2014 @ 9:59 pm

  3. Ai o gradina BETON,adică foarte frumoasa. Si eu mi-as dori sa fiu proprietarul unei grădini plina de flori dar din păcate locuiesc la bloc. Felicitări!

    Comentariu de studioextensa — 4 Octombrie 2013 @ 7:12 pm

  4. Cum adica sa aleg cine e mai frumos? Bujorii sunt minunati, iar Pepito e unic!

    Comentariu de cafeauata — 3 Octombrie 2013 @ 8:30 pm

    • Pentru noi chiar e unic. Am avut si avem catei si de rasa si comuni , si fiecare in parte avea sau are personalitatea diferita de a celorlalti, gusturi, obiceiuri, reactii, atitudini diferite. De ei ne bucuram in fiecare zi sau , dupa caz, ”ne suparam” pe ei cand nu sunt cuminti , de flori numai in perioade scurte din an cand le putem vedea si fotografia :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Octombrie 2013 @ 5:17 pm

  5. ce fotografii superbe! mai mare dragul sa le privesti pe vremea asta urata de afara…

    Comentariu de Alina — 2 Octombrie 2013 @ 8:54 pm

    • Florile au fost superbe, fotografiile doar le-au imortalizat frumusetea .
      In primavara-vara cand infloreau tot mai multe flori una dupa alta , uneori si deodata , desi ma bucuram de ele, nu aveam timp sa stau de fiecare fotografie in parte sa o studiez, sa ma uit mai bine la ea/ele, insa acum de cand a venit frigul iar florile sunt tot mai putine , cand le privesc, pe langa faptul ca mi se face dor de vara si de toata inflorirea de la inceputul ei, ma pot si bucura altfel de florile de atunci privind ce-a mai ramas din ele, amintirea mea.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Octombrie 2013 @ 5:00 pm

  6. asa o gradina frumoasa ai si tu te zarcesti a ne pune poze cu ea?!?….pai șe poate!!! superba gradina ta!!!! asteptam poze multeeee,cu ea chiar daca vine ea iarna,poate ai „rezerve de poze””” sa ne mai incalzesti sufletul cu asa frumuseti!!! pupici la pisici …si catei…ca tare frumosi mai sunt!!!! mirela

    Comentariu de Mirela — 2 Octombrie 2013 @ 10:26 am

    • Am rezerve de poze si asa cum am pus pe cele cu bujorii, pe vremea urata care va urma (a si inceput deja 😦 ) , ca sa uitam de ce e afara, voi cauta ce mi se pare mie mai frumos si mai inviorator din amintirile cu gradina de asta primavara sau vara.Multumim pentru pupici :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 2 Octombrie 2013 @ 8:13 pm

  7. Nu patesc nimic daca nu-i muti. Cel care trebuia sa fie rosu e o splendoare …

    Comentariu de Dani — 29 Septembrie 2013 @ 10:41 pm

  8. Foarte frumosi bujorii, dar mai ales gradina care arata foarte bine si tare ingrijita! Imi plac „insulele” rasarite in mijlocul gazonului:)
    Cat despre animalute, cred ca iti tin companie mereu cand lucrezi prin gradina:)

    Comentariu de Marc — 29 Septembrie 2013 @ 6:42 pm

    • Si bujorii ,si gradina sunt frumosi mai ales primavara, cand e vremea infloririi lor, a diverselor colturi de gradina, ori cu irisi, ori cu bujori, cu trandafiri sau diverse alte flori :).
      Animalutelor le place compania noastra, nu le place singuratatea, dar uneori se plictisesc sa tot stea dupa noi prin gradina, mai ales cand e de migalit cate ceva intr-un singur loc.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Septembrie 2013 @ 7:55 pm

  9. Sunt superbi bujorii! Cred ca ai de ceva ani tufele pentru ca vad ca s-au dezvoltat destul de bine.Am si eu cativa dar sunt mult mai mici si mult mai comuni decat ai tai.Felicitari pentru gradina, arata superb!

    Comentariu de Iacob Adriana — 28 Septembrie 2013 @ 9:21 pm

    • Da, asta si spuneam ca nu au fost sapati si despartiti in tufe mai mici de multi ani, peste 20 din cate imi aduc aminte eu.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 29 Septembrie 2013 @ 8:00 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Blog la WordPress.com.

