Eu si gradina

24 martie 2012

La cules de primavara

Filed under: flori, insecte, mediu, Pasari, vremea — Etichete:, , , , , — Mihaela C.P. @ 10:12 pm

Primavara pluteste in aer .

Albinele o adulmeca lacome de zbor in libertate printre undele nevazute  si numai de ele stiute ale mirosului florilor care le trage ca un magnet catre cupele pline cu polen proaspat .Ce credeti? Ca numai noi ne-am dorit venirea  primaverii? Ganditi-va la micile albine inchise (cam ca noi) in cutiile de lemn, cele care le aveau, ca or fi fost si albine vagaboande cazate pe sub stresinile magaziilor sau in scorbura vreunui copac , cele domestice hranite care cu papa mai buna, de la oamenii darnici care le lasa si lor rezerva de miere peste iarna , care cu zahar , insa cele libere si ale nimanui hranite la fel ca si fiintele domnului cu ce au strans din vara care a trecut (adica cu miere ascunsa de ele si doar pentru ele, miere de padure, proteica, buna).

Oricum primavara a fost si de ele asteptata pentru bunatatile pline de vitamine si proaspete , dulci , pentru miscarea in libertate si pentru razele mangaietoare ale soarelui .

Dar a venit, parfumul innebunitor se face deja simtit . Vreme de cules polen, vreme de cules din aer primavara.

”-Ma vedeti cum vin intinsa catre floare, in zbor? Sa ajung eu primaa!”

In zbor

”-Acum ca am ajuns, am apucat, nu ma mai deranja!

De fapt, nici nu imi pasa ce faci, eu sunt o albinuta ocupata la cules.Tu…treaba ta !”  🙂

A inceput culesul

Ca si recolta e destula :

Grup de branduse

Florile cornului s-au deschis azi prima zi. Sunt atat de frumoase! Dar mai mici .

Cornul inflorit
Floarea cornului

Aici sipisica a iesit sa adulmece primavara :

Corn cu pisica

Si parca numai ea? Nimeni nu are stare (in casa). Cum vremea a fost atat de frumoasa si prmavara ne-a invitat pe afara , si trandafirii au fost pusi din ghiveci in pamantul din gradina .Aici e unul dintre ei, dovada :).

Plantarea trandafirului din ghiveci in gradina

Ce fac gainutele pe timpul asta? Care sunt mai norocoase si au acces la verdeata, ciugule iarba  si cand vine sorocul dau fuga la ou. Dar cum se face un ou? Simplu: asezata in cosul cu fân si pazita bine de catre cocoș. Care atunci cand treaba e gata terminata………

Cum se face un ou

….. dă sfoară in țară :

Strigarea vestii bune

Sa stie lumea si sa ia aminte, ca oul e al lui si al gainutei lui .

”Iaca , vin si eu acuma afara cu mata , cocoselule , că gătarăm cu treaba pe ziua de azi , acum hai de ne-om plimba :”

Gata treaba

Primavara….pluteste in aer , o simte toata lumea.

O singura suparare (mare) am. Orasul (si cred ca nu doar al nostru) e ca o capcana de praf pe care nu o putem evita. E prea mult praf , imi intra in gura la fiecare pas, pe fata se depune , in par , in ochi , plamanii probabil sunt inecati in praf . Primarul si cei care se ocupa cu administrarea orasului ne strica primavara .

36 comentarii »

  1. Mi-ai încântat sufletul.

    Comentariu de dictaturajustitiei — 18 aprilie 2012 @ 9:26 pm

    • Ma bucur :).Si eu sunt la fel de incantata ca si insectele care zburda acum din floare-n floare, numai ca mie imi zburda privirea cu sau fara camera de fotografiat.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 18 aprilie 2012 @ 9:38 pm

  2. Am trimis si pe la altii primavara ta frumoasa ca sa isi bucure ochii…
    Zile bune de primavara!

    Comentariu de yousef59 — 28 martie 2012 @ 3:17 pm

    • Multumesc Magda, primavara e frumoasa oriunde , chiar daca asa cum ai scris mai aduce si neplaceri , cred ca pana la urma cu totii ne bucuram de ea.Zile bune si voua, sa treceti cat mai usor peste alergiile specifice anotimpului!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 28 martie 2012 @ 3:26 pm

  3. PLuteste primavara in aer !!!

    Comentariu de Samsara — 26 martie 2012 @ 9:14 pm

    • Luna martie e aproape de sfarsit, asa ca …mai avem doar vreo doua treimi de primavara .Acum e in elementul ei, sa pluteasca :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 26 martie 2012 @ 9:24 pm

  4. Minunate culori aduci aici… mereu o încântare… una din oazele de frumos…
    Mulţumim!

    Comentariu de convietuire — 26 martie 2012 @ 2:33 pm

    • Chiar ma bucura parerea ta :). Si eu sunt vrajita de flori, de toate plantele- fiecare cu cerintele ei particulare si de viata din gradina in general.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 26 martie 2012 @ 7:25 pm

  5. Ce mult imi plac brandusele din gradina ta, pur si simplu m-au topit,la anul ,sau chiar in toamna, promit solemn ca voi pune si eu cateva in gradina mea.
    Iti doresc o zi frumoasa.

    Comentariu de Maria Stan — 26 martie 2012 @ 2:12 pm

    • Sunt frumoase, nepretentioase si dau culoare inceputului de primavara. Merita sa ai cateva in gradina .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 26 martie 2012 @ 7:21 pm

  6. […] trandafir 2 aur 3 nestemate 4 violet(și albină) 5 albastru(și albină) 6 dolce vita 7 […]

    Pingback de Monday seven 10 « Tu1074's Blog — 25 martie 2012 @ 11:33 pm

  7. Ce frumos a inflorit cornul.. nu cred ca am mai vazut pana acum.. si ce mandru este cocoselul! 🙂
    Seara placuta!

    Comentariu de diverse — 25 martie 2012 @ 8:53 pm

    • Cand am incarcat poza cu cornul, m-am gandit si la tine .Spuneai ca astepti sa il vezi inflorit, deci a fost cu dedicatie :). Seara e placuta, am gasit pe AXN filmul ”Regele pescar ” pe care l-am vazut in urma cu cativa ani si care imi face o mare placere sa il revad. Seara buna si tie!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 martie 2012 @ 8:59 pm

  8. Numai semne de primavara…pe aici abia am vazut vreo trei branduse :))) Superbe imaginile tale!

    Comentariu de buceginatura2000 — 25 martie 2012 @ 8:14 pm

    • Deja m-am obisnuit cu ideea de primavara de cand am avut activitati in gradina. In fiecare zi e cate o aparitie noua afara: o floare, ori muguri noi, frunze, semnele chiar dau navala :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 martie 2012 @ 8:20 pm

  9. Sunt adorabile fllorile,mai ales cele galbene.Galbenul este culoara mae preferata,ma binedispune si imi inveseleste viata.Si pasarile sunt frumoase.Pu cu drag!

    Comentariu de DiaMar bucataria galbena — 25 martie 2012 @ 4:50 pm

    • Galbenul e o culoare vesela, calda si luminoasa, si mie imi place .Seara frumoasa!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 martie 2012 @ 7:48 pm

  10. Fantastic arată primăvara pe care ai cules-o :)!
    Super,cred că văd prima dată florile de corn !
    Atât de frumoase 🙂 !!!

    Comentariu de tu1074 — 25 martie 2012 @ 4:42 pm

    • Nici eu pana nu demult nu remarcasem florile de corn.Intr-un arbust mai bine dezvoltat arata mult mai frumos, ca niste luminite sau mici sori .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 martie 2012 @ 7:47 pm

  11. Super alegerea de astăzi !
    Felicitări
    O duminica placuta iti doresc!

    Comentariu de SoriN — 25 martie 2012 @ 4:04 pm

  12. E foarte frumos la voi. Brânduşele şi familia liliputană la ouat sunt poze de revistă!

    Comentariu de dianaalzner — 25 martie 2012 @ 2:50 pm

    • Familia liliputana chiar formeaza un cuplu uimitor pentru lumea pasarilor.Ea ii este fidela numai lui si el o protejeaza si o urmeaza peste tot .Uneori sta chiar el in cos, in cuibar, parca ar vrea sa ii pregateasca ei locul. Ne sunt tare dragi :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 martie 2012 @ 3:19 pm

  13. Ce frumos si plin de viata ..ce ma bucur ca nu mai vad poze cu zapada, iubesc primavara 😀 O duminica frumoasa!

    Comentariu de Cris-Mary — 25 martie 2012 @ 1:54 pm

    • Si eu ma bucur ca nu mai vad nici poze , nici peisaje afara pe geam cu zapada :).Duminica placuta, de asemenea!

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 martie 2012 @ 2:19 pm

  14. primele 3 fotografii imi plac cel mai mult! Weekend placut!

    Comentariu de Pishky — 25 martie 2012 @ 1:07 pm

  15. Ce frumos se asorteaza culorile galben cu mov !!!!!
    Pupici!

    Comentariu de vasi — 25 martie 2012 @ 12:09 pm

    • Da, ambele culori sunt vii si intense si pur si simplu le sta bine una langa alta :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 martie 2012 @ 12:51 pm

  16. Lovely shots.

    Regards and best wishes

    Comentariu de Tatjana Parkacheva — 25 martie 2012 @ 9:28 am

  17. mi-a placut mult dialogul „bucurosilor de primavara” dar si imaginile pline de caldura 🙂
    reusita postarea ta 🙂

    Comentariu de pandhoraa — 25 martie 2012 @ 9:26 am

    • Caldura vine de la primavara si sentimentele pe care le trezeste in noi :).Ma bucur ca ti-a placut .

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 martie 2012 @ 12:49 pm

  18. minunati crocusii tai! mi-am pus si eu in toamna din cei portocalii si ieri am avut surpriza sa vad 2 infloriti. ai tai cati ani au?
    gainusele sunt superbe, iti umplu si ele viata de bucurie, dar par destul de micute, oul lor cat de mare e?

    Comentariu de cristina — 25 martie 2012 @ 8:09 am

    • Crocusii ar fi in al treilea an de inflorire la mine.
      Perechea de gainusa-cocosel sunt pitici si gainusa face niste oua mici-mici-mici :), cand il sparg sa il fac ochi, uneori ii sparg si galbenusul de mic ce e.Au si doi pui de anul trecut , amandoi cocosei si strangem deja ousoare ca in cazul in care va dori sa cloceasca si anul asta sa avem pregatite.Speram sa mai avem o gainusa macar.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 martie 2012 @ 8:18 am

  19. Ah, ce multe branduse !!! Minunate-s toate pozele de azi. Numai la trandafir m-am uitat ciudat, de ce e acoperit cu ceara ? Asa se vind trandafirii in Romania ?

    Comentariu de Dani — 25 martie 2012 @ 12:12 am

    • Nu stiu de ce e trandafirul acoperit cu ceara.AM vazut si in alti ani, in magazine la fel.Presupun insa ca pelicula de ceara are rol sa impiedice deshidratarea cat timp stau asa trandafirii, pana la plantare.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 25 martie 2012 @ 7:04 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un comentariu

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Creează gratuit un site web sau un blog la WordPress.com.