Eu si gradina

1 Aprilie 2013

Respiratie proaspata

Filed under: flori, Flori de primavara — Etichete:, , , , , — Mihaela C.P. @ 8:41 pm

Acum ca am cam scapat de partea neplacuta a primaverii, in care stai si astepti sa plece si sa uiti de ea, de iarna, au reparut de sub zapada florile de primavara rezistente, care desi au purtat stratul greu si gros de zapada peste ele, au supravietuit .

Am constatat ca multe dintre ele sunt acum de culoare albastra si asta mai ales dupa ce in urma cu cateva zile am citit pe un blog al unei doamne dintr-o zona cu clima mai blanda decat a noastra ca ea constatase ca in zona ei nu prea exista flori albastre. Si ca ele ar inflori mai mult in zone cu clima temperata sau rece, ca a noastra, de unde, concluzioana doamna, culoarea albastra este si considerata o culoare rece.

Eu la asta nu ma gandisem niciodata, dar cat traieste omu-nvata si afla tot mai multe: culoarea albastra este considerata o culoare rece de la cea a florilor albastre care in mod predominant infloresc in zone cu clima mai rece.

Si da, acum , in perioada asta cand afara e mai rece, majoritatea florilor sunt de culoare albastra 🙂 : in pozele mele sunt toporasi, viorele , branduse albastre si crucea voinicului(pe care intr-o publicatie despre gradinarit si gradini  am intalnit-o sub denumirea de ”ficățea”). Toate sunt inflorite acum in aceste zile .

Toporasi
Toporasi

viorele
Viorele

Crucea voinicului

19 comentarii »

  1. Nu am mai văzut toporași de mulți ani iar ăsta e unul din motivele pentru care am uitat să-i enumăr de atatea ori în preferințele mele în materie de flori. Așa gingași și așa frumos mirositori! Mulțumesc pentru ”review”.

    Comentariu de ina15 — 20 Aprilie 2013 @ 12:19 am

    • Poate nu te-ai uitat atent in jur , ca sa ii vezi si pe ei, toporasii.Eu am vazut undeva crescuti intr-o crapatura dintre zidul unui gard si trotuar , isi gasisera ei un strop de pamant si o raza de lumina de care sa se agate si sa creasca :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 21 Aprilie 2013 @ 2:51 pm

  2. Tu stai in Campina? Nu am stiut pana acum, daca ai scris despre asta mie mi-a scapat. Este o zona foarte frumoasa, intre dealuri si atat de aproape de munte. Nasii nostri de cununie locuiesc in apropiere, in Baicoi. De cate ori ii vizitam, noi stand atunci la bloc, ne incarcam bateriile cu energie. Dupa-amiaza dormeam afara, in hamac, la umbra perilor. O odihna unica, probabil stii despre ce vorbesc. De cateva ori am vizitat si Campina, si mergeam la o patiserie undeva in centru si cumparam cozonaci si branzoaice cu branza dulce si stafide. Erau foarte bune, nu stiu daca patiseria mai exista acum, ca asta se intampla acum vreo 10 ani. Salutari din Constanta, acolo unde chiar daca nu ar fi flori albastre (dar sunt), macar e marea asa.

    Comentariu de Andreea — 10 Aprilie 2013 @ 8:35 pm

    • In locul patiseriei despre care cred ca vorbesti, este acum cofetarie. De acolo am luat si eu in urma cu vreun an si mai bine placinta cu branza, atat cu branza dulce, cat si cu branza sarata, sa vad care e diferenta intre ele la gust.
      Nu prea stiu cum e sa dormi la umbra perilor, am si eu doi, dar unul pe care l-am cumparat drept par pitic , este tot mic, desi nu chiar un pitic si acum dupa circa 10 ani, iar cel de-al doilea , este abia in a patra primavara la noi in curte si anul asta cred ca va face flori pentru prima data.Il astept cu nerabdare sa-i fac si-o poza eventual si sa il vad cu fructe. Salutari la salutarile tale!:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 10 Aprilie 2013 @ 10:37 pm

  3. superbe…fara cuvinte…a venit primavara la dvs.

    Comentariu de Alina — 4 Aprilie 2013 @ 6:49 pm

    • Da, a venit primavara si nu numai la mine.Cred ca si in varful muntelui, unde mai este inca zapada se simte totusi mirosul primaverii :).

      Comentariu de Mihaela C.P. — 4 Aprilie 2013 @ 8:59 pm

  4. excelente poze si excelente flori. Trag concluzia ca ce creste la tine in gradina gasesc si la mine _ in majoritate adica _ .Eu in schimb nu stiu exact care e crucea voinicului; o sa ma documntez sau daca ai si alte poze cu ea mai arata-mio tu ,ye rog frumos! Ah si mai sint curioasa din ce zona sint- adica tu unde ai gradina aceas ta de vis?

    Comentariu de rodica — 3 Aprilie 2013 @ 11:56 am

    • Nu am poze bune cu grup de crucea voinicului.Poate anul viitor :).In Campina stau si de acolo sunt pozele.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 3 Aprilie 2013 @ 7:59 pm

    • Gradina mea de vara e la …..Potlogi -Dimbovita.Daca zona nu e aceeasi totusi concluzionez ca avem aceleasi visuri si ginduri si gusturi….

      Comentariu de rodica — 4 Aprilie 2013 @ 12:49 pm

  5. Viorele am vazut pe-aici o singura data, pe versantii sudici ai Pindului. Toporasii si brandusele sunt mai usor de gasit, chiar si crucea voinicului ( cred, ca e un fel de anemona ), dar nu in zonele apropiate de mare … Se zice, ca albastrul confera adancime gradinii si odihneste privirea 🙂 Minunate fotografiile !!!

    Comentariu de Dani — 2 Aprilie 2013 @ 10:33 am

  6. Vad ca ai multe flori albastre, branduse, viorele, crucea voinicului…Sunt surprins de ultima, creste in curtea ta spui? Mi se pare ca albastrul este o culoare placuta, relaxanta, nu o simt rece, nu mi s-a parut niciodata 🙂 Dar fiecaruia cum i se pare 🙂

    Comentariu de buceginatura2000 — 2 Aprilie 2013 @ 9:54 am

    • Si eu ar trebui sa fiu si mai surprinsa ca la tine in ghiveci creste un iris (de munte) :).
      Anul asta chiar mi-au inflorit multe crucea voinicului , dar un vecin si-a pus polistiren pe casa si au fost pline de bobite albe de la polistirenul sfaramat sau taiat, adus de vant la noi.

      Comentariu de Mihaela C.P. — 2 Aprilie 2013 @ 3:44 pm

      • Mihaela, stii ce frumos este? 🙂 Mai bine zis sunt. Ca au iesit vreo 5 intr-un singur ghiveci 🙂 Sunt marisori, poate fac macar o floare. Le fac maine o poza 🙂

        Comentariu de buceginatura2000 — 2 Aprilie 2013 @ 5:50 pm

  7. Ce frumoase sunt toate.Chiar am intalnit „ficateaua” recent intr-o revista si mi-a placut dar nu stiam ca e una si aceeasi floare cu …crucea voinicului:)

    Comentariu de Marc — 2 Aprilie 2013 @ 9:40 am

    • Nici eu nu am stiut pana in urma cu cateva zile, cand am gasit-o in revista si am facut legatura atat cu aspectul fizic asemanator dintre numita ficatea si crucea voinicului si apoi mi-am amintit si ca numele oficial al crucii voinicului este ”Hepatica Transsilvanica”. ”hepatica” – ”ficatea” …:)

      Comentariu de Mihaela C.P. — 2 Aprilie 2013 @ 8:03 pm

  8. Nu stiu care e faza cu florile albastre dar eu iubesc albastrul si pentru asta multumesc de poze care sunt superbe:)

    Comentariu de Brindusa — 2 Aprilie 2013 @ 6:32 am

    • Florile albastre sunt intr-adevar mai putin intalnite decat cele rosii,roz sau de exemplu galbene. 🙂

      Comentariu de Mihaela C.P. — 2 Aprilie 2013 @ 8:09 pm

  9. Superbe florile tale albastre!

    Comentariu de Iacob Adriana — 1 Aprilie 2013 @ 10:27 pm

  10. Superbe florile indiferent de culoare dar, interesanta ideea.

    Comentariu de vasile — 1 Aprilie 2013 @ 8:53 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

